قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۳

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۳

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۳ آبان ماه با ۰.۲۶ درصد کاهش تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۷۷ دلار و ۲۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۰۳۵۵
بازدید : ۵۵۲۳

فرادید | قیمت طلا نسبت به روز گذشته کمتر شد. علیرغم افزایش ۰.۲۶ درصدی در ساعات گذشته، اما در جدول بهای فلزات گران بها، طلا با مقدار کمتر از رو گذشته نشان داده می‌شود. امروز ۱۳ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۷۷۷ دلار و ۲۹ سنت رسید.

در حالی که تجار منتظر نتیجه نشست فدرال رزرو هستند و احتمال می‌رود بانک مرکزی آمریکا در واکنش به افزایش نرخ تورم زمان انقباضی شدن سیاست پولی خود را اعلام کند، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

هیتش جین، تحلیلگر شرکت "یس سکیوریتیز" در این باره گفت: طلا در کوتاه مدت تحت فشار‌های کاهشی می‌ماند، زیرا بانک‌های مرکزی متعددی به عادی سازی سیاست پولی اقدام می‌کنند و به تدریج خرید اوراق قرضه را تعدیل می‌کنند.

اما اگر بازار‌های اوراق قرضه در انتظاراتشان برای تورم بالاتر و رشد پایینتر و رکود تورمی در سال‌های پیش رو حق داشته باشند، برای طلا مثبت خواهد بود. بازده پایین‌تر اوراق قرضه بلندمدت منعکس کننده نگرانی‌ها نسبت به رکود تورمی است.

در حالی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو از عدم قطعیت پیش‌بینی‌ها درباره کاهش تورم صحبت کرد، با این حال او تاکید کرد: «برای افزایش نرخ بهره زود است.»

اوکه در کنفرانسی که پس از نشست فدرال رزرو برگزار می‌شد سخن می‌گفت، ادامه داد: «آمارتورم بالاتر از حد انتظار بوده است. تورمی که در حال حاضر تجربه می‌کنیم بیشتر به دلیل تنگنا‌های عرضه و تقاضای بالا است تا کسادی بازار کار. ما فکر می‌کنیم امروز زمان مناسبی برای افزایش نرخ بهره نیست، زیرا می‌خواهیم شاهد بهبود بیشتر فضای کسب و کار باشیم».

به گزارش فرادید؛ رئیس فدرال رزرو اذعان کرد که تورم بالا نگران کننده است و شاید تا سال آینده ادامه پیدا کند. طلا در واکنش به اظهارات پاول، حدود ۱۵ دلار کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار همچنین به نشست سیاست پولی روز پنج شنبه بانک مرکزی انگلیس چشم دوخته اند. آماری که منتشر شد از دور از انتظار بودن رشد چشمگیر بیکاری حکایت داشت و احتمال نخستین افزایش نرخ‌های بهره از سوی یک بانک مرکزی بزرگ از زمان آغاز بحران شیوع ویروس کرونا را تشدید کرد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید