سیلی خوردن کارگر هتل چمران شیراز؛ مالک هتل مجازات می‌شود؟

سیلی خوردن کارگر هتل چمران شیراز؛ مالک هتل مجازات می‌شود؟

پس از انتشار ویدیوی سیلی خوردن کارگر خدماتی هتل چمران شیراز از سوی مالک هتل، موجی از انتقاد شکل گرفت. اما مهم‌ترین واکنش متعلق به مقامات قضایی شیراز بود. دادستان عمومی و انقلاب شیراز در این رابطه می‌گوید که درباره سیلی‌خوردن کارگر هتل طرح، شکایت شود قاطعانه رسیدگی می‌کنیم.

کد خبر : ۱۰۰۴۱۹
بازدید : ۸۴۵۴

فرادید | انتشار ویدیویی از نواختن سیلی به صورت کارگر هتل چمران شیراز، برای مدیر این هتل جنجال آفرین شده است. بررسی این ویدیو نشان می‌دهد که به دلیل ازدحام جمعیت، کادر فنی و بازیکنان تیم استقلال برای ورود به هتل چمران دچار مشکل شده اند. در این میان کارگر هتل در میان جمعیت یکی از اعضای کادر فنی را از میان جمعیت بیرون می‌کشد تا وارد هتل شود. اما ناگهان فردی با کت و شلوار سرمه‌ای سر می‌رسد و به صورت کارگر خدماتی هتل سیلی می‌زند.

به گزارش فرادید؛ استقلالی‌ها پنجشنبه شب وارد شیراز شدند تا روز جمعه در برابر فجر شهید سپاسی شیراز قرار بگیرند. اما در هنگام رسیدن اتوبوس حامل بازیکنان و کادر فنی به ورودی هتل چمران، با ازدحام جمعیت روبرو شدند. همین مسئله باعث شد تا رسیدن آن‌ها به محل استراحت شان دچار چالش شود.

در چنین شرایطی پلیس و بخشی از کارکنان هتل تلاش کردند تا بازیکنان و کادر فنی استقلال را از میان جمعیت بیرون بکشند.

اما سیلی خوردن یکی از کارگران خدماتی هتل چمران، در جریان این اتفاق، واکنش‌های منفی به دنبال داشته است

رسانه‌ها می‌گویند که ضارب مالک هتل چمران شیراز بوده است. البته مسئولان قضایی فارس هم این موضوع را تایید کرده است.


واکنش‌ها به سیلی خوردن کارگر خدماتی هتل چمران شیراز

پس از انتشار ویدیوی سیلی خوردن کارگر خدماتی هتل چمران شیراز از سوی مالک هتل، موجی از انتقاد شکل گرفت. اما مهم‌ترین واکنش متعلق به مقامات قضایی شیراز بود.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در این رابطه می‌گوید که درباره سیلی‌خوردن کارگر هتل طرح، شکایت شود قاطعانه رسیدگی می‌کنیم.

البته او تاکید کرده که با توجه به قابلیت گذشت داشتن موضوع، رسیدگی و تعقیب مستلزم طرح شکایت توسط ذینفع است. با این وجود اگر کارگر هتل شکایتی نداشته باشد، مقام قضایی توان رسیدگی به موضوع را نخواهد داشت.

علاوه بر این، مهرزاد مویدی، رئیس کانون هماهنگی شورا‌های کار استان فارس نیز به این موضوع واکنش نشان داد.

او گفته که این حرکت از سوی مالک هتل هتک حرمت جامعه کارگری بوده است و فارغ از اینکه این کارگر رضایت دهد یا خیر، موضوع باید پیگیری شود.

در این میان، احسان سهرابی فعال کارگری و رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان خراسان رضوی نیز با انتقاد از این اقدام مالک هتل چمران شیراز، گفته که تقاضای رسیدگی جنبه عمومی جرم توسط دادستان شیراز را دارد و از دادستان می‌خواهد با جدیت در این پرونده ورود کند.

او معتقد است که این سیلی و هتک حرمت فردی نیست و سیلی به صورت تمام جامعه کارگری نواخته شده است.

بخشی از کاربران نیز با انتقاد از این اقدام، خواهان عذرخواهی رسانه‌ای مالک هتل از کارگر خدماتی هتل شیراز شده اند.

داستان جنجالی سیلی خوردن کارگر هتل شیراز
اگر کارگر هتل چمران شکایت کند، حکم مالک هتل چیست؟

سازمان بسیج حقوقدانان فارس با پرداختن به جنبه حقوقی این اتفاق معتقد است که در صورت شکایت کارگر هتل چمران، متهم تا ۷۴ ضربه شلاق و یک میلیون ریال جریمه نقدی مجازات می‌شود.


محمد فاضل علیزاده گفته که قانونگذار در بازنگری قانون مجازات اسلامی در سال ۱۳۹۲ یک ماده به این امر اختصاص داده است که اگر کسی مورد آسیب قرار بگیرد، اما این آسیب اثراتی از خود به جای نگذارد، این مورد هم می‌تواند از مصادیق مورد فوق باشد که با شکایت شاکی، متهم به مجازات درجه هفت محکوم می‌شود که شامل شلاق، مجازات نقدی و حبس است.

علاوه بر این، او می‌گوید که دادستان یا رئیس اتحادیه کارگری می‌توانند به عنوان مدعی‌العموم جهت دفاع و حمایت از این قشر وارد شده و شکایت کند.

طبق گفته مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس از آن جا که این وضعیت به اتهام و فضای جامعه منجر شده و زحمات قشر زحمتکش کارگری را زیر سوال برده، می‌تواند به عنوان یک مورد خاص از طریق دادستان عمومی و انقلاب به مرکز استان مورد پیگیری قرار بگیرد.

۰
نظرات بینندگان
  • نادر ارسالی در

    باید به این مالک نامرد سیلی زد تا به زیر دست خودش زور نگه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام کارگران همیشه مورد ستم قرار گرفتن خدا بزن تو سر ادم پولدار

  • ناشناس ارسالی در

    استفلال پاشو هر جا بزاره همینه باعث ناامنی و درگیری میشه

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید