در ماه‌های آینده حقوق بازنشستگان پرداخت نمی‌شود؟!

در ماه‌های آینده حقوق بازنشستگان پرداخت نمی‌شود؟!

قرار بود دولت از بودجه سنواتی خود برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، پولی به سازمان تامین اجتماعی واریز کند، اما تا حالا پرداخت نکرده است؛ بنابراین ما نگرانیم با چنین اقداماتی در ماه‌های آینده سازمان نتواند حقوق بازنشسته‌های خود را پرداخت کند.

کد خبر : ۱۰۰۴۲۲
بازدید : ۲۷۲۳۱

عضو هیات مدیره کانون‌های شورا‌های اسلامی کار سراسر کشور گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که با واگذاری بانک رفاه پیش می‌آید، مشکل در پرداخت حقوق بازنشستگان است. درحال‌حاضر دخل و خرج سازمان تامین اجتماعی با هم نمی‌خواند و طبق آمار این سازمان ماهانه ۲۳هزار میلیارد تومان پرداختی و حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان دریافتی دارد.

علی اصلانی عضو هیات مدیره کانون‌های شورا‌های اسلامی کار سراسر کشور با اشاره به عدم توجه دولت به سه جانبه گرایی، گفت: هم دولت و هم مجلس در ابتدای کار شعار سه جانبه گرایی سرمی دهند. ما سال‌ها این شعار را از طرف دولت‌های مختلف شنیده ایم، اما متاسفانه به محض اینکه مدتی از کارشان می‌گذرد همه چیز را فراموش می‌کنند.

اصلانی تصریح کرد: پیش ازاین نیز در مورد بانک رفاه مشکلاتی وجود داشته؛ به طور مثال زمانی اساسنامه این بانک، «بانک رفاه کارگران» بود بعد تمام تابلو‌ها و اساسنامه را تغییر دادند و نوشتند «بانک رفاه همه» ما پیگیری کردیم و چند بار جلوی مجلس رفتیم و نهایتا دیوان به استناد اینکه ۹۸درصد از سهام بانک متعلق به کارگران و کارفرمایان است مجدد تابلو‌ها را تغییر دادند و نوشتند «بانک رفاه کارگران»


او بیان کرد: درحال حاضر نیز به بهانه شفاف سازی می‌خواهند بانک را واگذار کنند. ببینید یکی از بزرگترین مشکلاتی که با واگذاری این بانک ممکن است پیش بیاید این است که ما دیگر نمی‌توانیم هیچ خدماتی از این بانک به نفع کارگران و کارفرمایان بگیریم.

اصلانی تاکید کرد: اگر قرار است این بانک در خدمت کارگران باشد بنابراین باید سهام آن را به خود کارگران واگذار کنند. کار سختی هم نیست؛ ما می‌توانیم تعاونی‌هایی تشکیل بدهیم و سهامدار بانکی شویم که مال خودمان است و درنتیجه سود و زیان آن هم برای خودمان است.

بانکی که بدهکار است چگونه به بورس می‌رود؟

اصلانی ادامه داد: نکته مهم این است که دولت اعلام کرده بانک رفاه به بانک مرکزی یا بانک‌های دیگر ۶۴هزار میلیارد تومان بدهکار است. خب سوال این است که چگونه وقتی تراز مالی این بانک منفی است می‌خواهند آن را به بورس ببرند؟

حالا اگر می‌خواهند این بانک را واگذار کنند همان طور که قبلا گفتم درخواست ما این است سهام آن را به کارگران و بازنشستگان واگذار کنند.۹۸درصد سهام بانک رفاه برای کارگران و کارفرمایان است و دولت نباید هیچ دخل و تصرفی در این بانک داشته باشد، اما متاسفانه دولت تصمیم گیرنده است و هر کاری را بدون صلاح و مشورت انجام می‌دهد.

البته ما شنیده ایم با توجه به فشاری که از طرف فعالان کارگری وارد شده، قرار است یک سال دست نگه دارند و بعد در مورد واگذاری بانک رفاه تصمیم بگیرند.

ممکن است در ماه‌های آینده حقوق بازنشستگان پرداخت نشود

اصلانی در پایان بیان کرد: امسال حقوق بازنشستگان تاحدوی افزایش پیدا کرد و قرار بود دولت از بودجه سنواتی خود برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، پولی به سازمان تامین اجتماعی واریز کند، اما تا حالا پرداخت نکرده است؛ بنابراین ما نگرانیم با چنین اقداماتی در ماه‌های آینده سازمان نتواند حقوق بازنشسته‌های خود را پرداخت کند.

منبع: ساعدنیوز

۰
نظرات بینندگان
  • داود امامعلیزاده ارسالی در

    فقط آیه یاس پمپاژ کنید !!!

  • رضا ارسالی در

    فاتحه مع صلوات راحت شدیم

  • علی ارسالی در

    حالا بیا و معرکه بار کن ....... این دیگه چه برنامه ای از طرف دولت می خواهند اجراء کنند؟بیچاره بازنشستگان ۳۰ سال از حقوق حق بیمه کسر کردند حالا با چه ادبیاتی به راحتی آب خوردن می گویند که نمی توانیم حقوق بازنشستگان پرداخت نماییم /ممنون از دولت

  • ناشناس ارسالی در

    اگر حقوقم پرداخت نشود چطور میتوانم زندگی کنم عوض اینکه هرسال سازمان تامین اجتمایی بهتر شود بدتر میشود آخه این چه بدبختی است که سر ما بازنشسته درمیآورید خدا را خوش نمی آید

  • ناشناس ارسالی در

    حفوق نمایندگان را دولت باید مثل تامین اجتماعی پرداخت کند تا درد بازنشستگان را بفهمن د

  • سعید ارسالی در

    پس حق بیمه که در عرض 30سال پرداخت شده کجا رفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید