کدام بانوان شاغل مشمول دورکاری هستند؟

کدام بانوان شاغل مشمول دورکاری هستند؟

دیروز برخی رسانه‌ها اعلام کردند که «مجوز دورکاری مادران شاغل باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال صادر شد»

کد خبر : ۱۰۰۴۳۳
بازدید : ۵۵۶۸

آنچه به عنوان صدور مجوز دورکاری زنان شاغل دارای فرزند خردسال اعلام شده، درواقع همان بخشنامه سال ۸۹ سازمان ادارای استخدامی است که مجددا به دستگاه‌های اجرایی یادآوری شده است.

دیروز برخی رسانه‌ها اعلام کردند که «مجوز دورکاری مادران شاغل باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال صادر شد»؛ در این خبر اعلام شده این مجوز از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و با پیگیری‌های معاون رئیس جمهوری در امور زنان صادر شده است.

اما نگاهی به ابلاغیه سازمان امور اداری و استخدامی نشان می‌دهد ابلاغیه مذکور، مجوز جدیدی نیست و در واقع، مصوبه سال ۱۳۸۹ هیأت وزیران است که سازمان امور اداری و استخدامی در پاسخ به درخواست معاون رئیس جمهور در امور زنان، مجدداً آن را به دستگاه‌های اجرایی یادآوری کرده است.

همانگونه که در متن ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی مشاهده می‌شود، مصوبه سال ۱۳۸۹ هیأت وزیران صرفاً درباره کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی بوده و سایر زنان شاغل را در برنمی گیرد.

ضمن اینکه طبق این مصوبه قدیمی، در صورتی که این امر برای دستگاه‌های اجرایی امکان پذیر باشد، «می‌توانند» با درخواست دورکاری کارکنان خانم باردار یا دارای فرزند ۶ سال موافقت کنند و هیچ الزامی به انجام این کار وجود ندارد.

متن ابلاغیه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید