سرقت میلیاردی از خانه قاچاقچی موادمخدر

سرقت میلیاردی از خانه قاچاقچی موادمخدر

متهم در توضیح آنچه اتفاق افتاده بود گفت: من افرادی را که مواد مخدر قاچاق می‌کنند به پلیس معرفی می‌کنم؛ به‌همین‌خاطر چند بار شاکی و پسرانش را به اتهام حمل مواد و ارتباط با قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر بازداشت کرده‌اند.

کد خبر : ۱۰۰۴۴۹
بازدید : ۴۷۰۲

قاچاقچی مواد مخدر در ماجرایی عجیب علیه مردی خوش‌نام که پلیس نیز همکاری داشت، به اتهام سرقت شکایت کرد و او را پای میز محاکمه کشاند. متهم مدعی است، چون چند بار مرد قاچاقچی را به مأموران لو داده است، این فرد و پسرانش از او کینه به دل گرفته‌اند.

مدتی قبل مردی به نام اصغر با مأموران تماس گرفت و گزارش یک سرقت را به پلیس داد. بعد از بازدید اولیه مأموران و تنظیم صورت‌جلسه مرد شاکی به اداره آگاهی رفت و گفت: ساعت ۱۰ شب بود که همراه همسرم به خانه پسرم رفتیم و پسر کوچکم در منزل ماند؛ اما چند ساعت بعد وقتی به خانه برگشتیم متوجه سرقت شدیم.

این فرد ادامه داد: پسرم می‌گفت چند نفر در‌حالی‌که اسلحه، دستبند و گاز اشک‌آور داشتند به‌زور وارد خانه ما شدند، دست و پای او را بستند و در سرویس بهداشتی حیاط حبس کردند. اصغر در ادامه شکایت خود گفت: وقتی آخر شب، من و همسرم به خانه برگشتیم و دست‌وپای پسرم را باز کردیم، متوجه شدیم از خانه‌مان معادل مبلغ یک میلیارد تومان پول، طلا، جواهر و وسایل برقی سرقت شده است.

من و چهار پسرم قبلا چند بار به اتهام خرید و فروش مواد مخدر بازداشت شده بودیم. حتی چند بار مأموران پلیس با حکم قضائی به خانه ما آمدند و از منزلمان مواد مخدر کشف کردند. یکی از کسانی که ما را به مأموران لو داده و مدارک زیادی از من و پسرانم در اختیار مأموران گذاشته بود، مهران نام دارد.

پسرم می‌گوید مهران یکی از همان افراد قوی‌هیکلی بود که آن‌شب همراه سه نفر دیگر به‌زور وارد خانه‌مان شد. حالا من از او شاکی هستم. با طرح این شکایت مهران که خودش قبلا اصغر و پسرانش را به‌خاطر حمل مواد مخدر لو داده و با پلیس همکاری کرده بود، بازداشت شد، اما ادعا کرد از ماجرای سرقت خبری ندارد.

متهم در توضیح آنچه اتفاق افتاده بود گفت: من افرادی را که مواد مخدر قاچاق می‌کنند به پلیس معرفی می‌کنم؛ به‌همین‌خاطر چند بار شاکی و پسرانش را به اتهام حمل مواد و ارتباط با قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر بازداشت کرده‌اند.

من گمان می‌کنم آنها، چون از من کینه به دل دارند، به دروغ چنین شکایتی را علیه من مطرح کرده‌اند تا مرا به دردسر بیندازند. به‌دنبال اظهارات مهران، پسر کوچک اصغر تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: آن‌شب در خانه تنها بودم که چهار نفر با دستبند و اسلحه به‌زور وارد شدند.

آن‌ها نقاب به صورت داشتند، اما من مهران را از روی هیکلش شناسایی کردم و شک ندارم که یکی از سارقان خانه ما خود اوست؛ اما حالا موضوع را انکار می‌کند. مهران همچنان منکر اطلاع از ماجرای سرقت از خانه مرد خلافکار بود، اما در نهایت برایش کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد شد.

در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده اصغر برای متهم درخواست اشد مجازات کرد و گفت: پسرم گفته مهران را از روی هیکلش شناسایی کرده است. متهم، چون قبلا در خانه ما مواد دیده و جای برخی اموالمان را می‌دانست، آن‌شب همراه سه نفر دیگر درحالی‌که نقاب به صورت داشت وارد خانه ما شد و دست به سرقت زد.

در این هنگام قاضی از متهم پرسید چه اموالی از خانه‌تان سرقت شده است؟ متهم پاسخ داد: من نمی‌دانم؛ اما اگر مهران جرمش را گردن بگیرد، رضایت می‌دهم. سپس قاضی گفت: برای اثبات ادعایت مبنی‌بر اینکه مهران یکی از سارقان بوده، شاهدی داری؟ اصغر جواب داد: پسرم می‌گوید شاهدی دارد که آن‌شب صدای شلیک گلوله را شنیده است.

در این هنگام قاضی گفت: آن‌شب همسایه‌ها صدای شلیکی نشنیده بودند. مرد سالخورده در این رابطه سکوت کرد. سپس مهران در جایگاه متهم ایستاد و اتهامش را گردن نگرفت. او گفت: من نمی‌دانم چه کسانی به خانه این مرد دستبرد زده‌اند؛ اما من از این ماجرا اطلاعی ندارم و بی‌دلیل به دردسر افتاده‌ام. من به مأموران پلیس کمک می‌کنم و همان‌طورکه قبلا هم گفتم موضوع وجود مواد مخدر در خانه مرد شاکی را متوجه شدم و به پلیس گزارش دادم.

من از این طریق با مأموران همکاری دارم. متهم برای اینکه از من انتقام بگیرد و به دوستان قاچاقچی دیگرش کمک کند تا آن‌ها بتوانند مواد قاچاق کنند و من در آن منطقه نباشم، چنین شکایتی را مطرح کرده است. سپس محمد شمس، وکیل متهم به دفاع پرداخت و گفت: متهم از افراد معتبر و خوش‌نام است که با پلیس همکاری می‌کند و هیچ سابقه خلافی ندارد.

او حتی در همان مراحل ابتدایی تحقیقات خودش پیشنهاد داده تا گوشی موبایلش نقطه‌زنی شود تا روشن شود او آن شب کجا بوده است. هیچ دوربین مداربسته‌ای ماجرای حمله مردان مسلح به خانه پیرمرد را ضبط نکرده است. شاکی در شکایت اولیه‌اش گفته بود یک میلیارد تومان از اموال او سرقت شده، اما حالا در دادگاه می‌گوید نمی‌داند چه مبلغی از او سرقت شده است.

وکیل متهم ادامه داد: شاکی و پسرانش اظهارات ضدونقیضی درباره ماجرای سرقت از خانه‌شان مطرح کرده‌اند و اظهارات شاهدان آن‌ها نیز صریح و روشن نیست. از‌این‌رو به نظر می‌رسد آن‌ها با انگیزه‌ای عجیب چنین شکایتی را مطرح کرده‌اند.

به‌همین‌خاطر تقاضای صدور حکم برائت برای موکلم را دارم. با پایان دفاعیات این وکیل دادگستری، قضات وارد شور شدند تا رأی خود را درباره این پرونده صادر کنند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید