قورمه سبزی بدون گوشت؛ طعمی لذیذ و به یادماندنی

قورمه سبزی بدون گوشت؛ طعمی لذیذ و به یادماندنی

اگر شما هم با خورش قورمه سبزی با گوشت مرغ مخالف هستید پیشنهاد می‌کنم یک بار امتحانش کنید. به آن بدی‌ها که عده‌ای توصیفش می‌کنند نیست. واقعا خوشمزه می‌شود.

کد خبر : ۱۰۰۴۶۸
بازدید : ۶۴۲۹

این بار ما طرز تهیه خورش قورمه سبزی با مرغ را توضیح خواهیم داد تا عزیزانی که امکان خوردن گوشت قرمز را ندارند از لذت خوردن این غذای معرکه محروم نشوند.

کمتر کسی بین ما ایرانی‌ها پیدا می‌شود که دست رد به خورش قورمه سبزی بزند. خورش قورمه سبزی با آن عطر بی‌نظیر و طعم فوق العاده‌اش بین خورش‌های ایرانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این بار ما طرز تهیه خورش قورمه سبزی با مرغ را توضیح خواهیم داد تا عزیزانی که امکان خوردن گوشت قرمز را ندارند از لذت خوردن این غذای معرکه محروم نشوند.

عده‌ای از ایرانی‌ها معتقدند که خورش قورمه سبزی با گوشت مرغ خوشمزه نیست. بگذارید رازی را برایتان بگویم: من هم مثل بعضی از شما می‌گفتم خورش قورمه سبزی فقط و فقط با گوشت قرمز می‌چسبد. اما پس از چشیدن این غذا نظرم عوض شد.

اگر شما هم با خورش قورمه سبزی با گوشت مرغ مخالف هستید پیشنهاد می‌کنم یک بار امتحانش کنید. به آن بدی‌ها که عده‌ای توصیفش می‌کنند نیست. واقعا خوشمزه می‌شود.

طرز تهیه خورش قورمه سبزی با مرغ

مرحله اول: برای تهیه خورش قورمه سبزی با مرغ ابتدا باید لوبیا را بشویید و از شب قبل در آب بخیسانید. بهتر است حدودا ۱۲ ساعت در آب خیس بخورد تا نفخ آن کاملاً گرفته شود.

مرحله دوم: لوبیا را در قابلمه‌ای بریزید و اجازه دهید به مدت ۴ الی ۵ ساعت روی حرارت ملایم بپزد. البته به کمک زودپز می‌توانید لوبیا‌ها را یک الی یک ساعت و نیمه بپزید.

مرحله سوم: در مدتی که لوبیا در حال پخت است سبزی قورمه را بشویید و ساطوری کنید. سبزی را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا کاملا آب آن کشیده شود. سپس با کمی روغن در ماهیتابه به خوبی سرخ کنید.

مرحله چهارم: سینه مرغ را تمیز کنید و از استخوان جدا کنید. سپس آن را برش‌های مستطیلی و کوچک بزنید. البته در این مرحله از گوشت ران مرغ نیز می‌توانید استفاده کنید.

مرحله پنجم: پیاز را بشویید و خرد کنید. در قابلمه‌ای کمی روغن بریزید و پیاز‌ها را تفت دهید. سپس کمی زردچوبه اضافه کنید. گوشت مرغ را به پیاز‌ها اضافه کنید و با هم سرخ کنید.

مرحله ششم: سبزی قورمه را به پیاز و مرغ اضافه کنید. کمی تفت دهید و سپس لوبیا را در قابلمه بریزید. خورش قورمه سبزی با مرغ به اندازه‌ی یک بند انگشت آب داشته باشد کافی است. مقداری نمک، فلفل و ادویه دلخواه اضافه کنید و بهم بزنید.

مرحله هفتم: لیمو عمانی‌ها را از وسط نصف کرده، هسته‌هایش را جدا کنید و در خورش بیندازید. سپس در قابلمه را بگذارید و به مدت یک ساعت اجازه دهید خورش قورمه سبزی روی حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.

مرحله هشتم: در این مدت برنج را بشویید و به صورت آبکش یا دمی، پلو را تهیه کنید. می‌توانید ته دیگ نان یا سیب زمینی برای این غذا درست کنید. پلو و خورش قورمه سبزی با مرغ را می‌توانید با ماست، سالاد شیرازی، دوغ، انواع ترشی، سبزی خوردن، فلفل سبز و… نوش جان کنید.

نکات کلیدی تهیه خورش قورمه سبزی با مرغ

۱- برای تهیه خورش قورمه سبزی با گوشت مرغ می‌توانید به جای لوبیا قرمز از لوبیا چیتی و یا لوبیا چشم بلبلی استفاده کنید. قورمه سبزی با مرغ و لوبیا چشم بلبلی راحت‌تر تهیه می‌شود، چون برای پخت لوبیا فقط به یک ساعت زمان احتیاج است.

۲- اگر می‌خواهید خورش قورمه سبزی مجلسی با مرغ تدارک ببینید فقط کافی است پیاز را در روغن خیلی داغ سرخ کنید. همچنین برای تفت دادن سبزی باید زمان زیادی صرف کنید. (حدود نیم ساعت مناسب است.) در این صورت قورمه سبزی شما خوشرنگ‌تر خواهد شد.

۳- اگر حس کردید آب خورش قورمه سبزی شما کم است می‌توانید نصف پیمانه آب جوش به خورش هنگام پخت اضافه کنید.

۴- در دستور پخت خورش قورمه سبزی با گوشت مرغ می‌توانید نسبت سبزی‌ها را به دلخواه خودتان تغییر دهید. اما ما پیشنهاد می‌دهیم که از ۱۵۰ گرم گشنیز، ۱۵۰ گرم جعفری، ۲۰۰ گرم تره، ۱۵ گرم اسفناج و ۵۰ گرم شنبلیله استفاده کنید.

منبع: ایران کوک

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید