جریمه ۱۳ میلیاردی همراه اول و ایرانسل

جریمه ۱۳ میلیاردی همراه اول و ایرانسل

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران از جریمه ۱۳ هزار میلیارد ریالی همراه اول و ایرانسل به دلیل دریافت مبلغ‌های اضافه از مشتریان در بسته‌های اینترنتی خبر داد.

کد خبر : ۱۰۰۴۹۴
بازدید : ۴۳۷۷

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران از جریمه ۱۳ هزار میلیارد ریالی همراه اول و ایرانسل به دلیل دریافت مبلغ‌های اضافه از مشتریان در بسته‌های اینترنتی خبر داد.

محمدعلی اسفنانی گفته است که رسیدگی به این پرونده قدری طولانی شد چرا که باید استعلاماتی انجام می‌شد و کار کارشناسی صورت می‌گرفت تا نحوه محاسبه اضافه دریافتی که از مردم در بسته‌های ارائه شده طولانی مدت و کوتاه مدت صورت گرفته بود، مشخص شود که کاری فوق العاده فنی بود و باید مراجع خاصی میزان تخلف را به ما اعلام می‌کردند.

پیش از این نیز در معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشین اعلام کرده بود که این دو اپراتور به دلیل برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه، جریمه دو میلیارد تومانی شدند. چرا که بالا بردن قیمت اینترنت همراه بدون هماهنگی با رگولاتوری تخلف به حساب می‌آید.

جریمه ۵۰ میلیاردی چه شد؟

در اردیبهشت امسال سازمان تنظیم مقرارت اعلام کرد که اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل به دلیل ایجاد اختلال در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس تا زمان رفع تخلف روزانه تا سقف ۵۰ میلیارد تومان، اپراتور متخلف را جریمه کند و اپراتور با اعلام سازمان تنظیم مقررات باید مبالغ را به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

چرا که اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و مخابرات با تغییر نحوه مسیریابی و تغییر DNS، دسترسی به کلاب‌هاوس را محدود کردند تا این‌طور به نظر برسد که این شبکه اجتماعی دچار اختلال شده است.

جریمه برای افزایش پهنای باند

همچنین با وجود اینکه این دو اپراتور برای چندمین بار است که جریمه‌های میلیاردی شده‌اند، اما سرعت بسته‌های اینترنت روز به روز در حال کاهش یافتن و باعث گلایه‌های بسیاری از مشترکان آن‌ها شده است.

براساس گزارش‌های به دست آمده هم شرکت ارتباطات زیرساخت برای خرید پهنای باند بین‌الملل دچار مشکل شده است. آیا امکان دارد با استفاده از جریمه‌های این اپراتورها، این شرکت بتواند پهنای باند اینترنت کشور را افزایش دهند؟

منبع: نجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید