قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۸

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۸

قیمت بیت کوین، امروز ۱۸ آبان ماه با ثبت افزایش ۳.۷۱ درصد افزایش به ۶۷,۷۲۳ دلار معادل ۱,۸۸۸,۳۵۴,۲۷۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۰۵۲۹
بازدید : ۳۸۱۵

فرادید | روند صعودی قیمت بیت کوین همچنان ادامه دارد. امروز ۱۸ آبان ماه قیمت بیت کوین با ۳.۷۱ درصد افزایش نرخ به ۶۷,۷۲۳ دلار معادل ۱,۸۸۸,۳۵۴,۲۷۰ تومان رسید.

بیت کوین یک کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) یا رمز ارز است، که در ابتدا به عنوان وسیله‌ای برای مبادله طراحی شده بود؛ اما امروزه به عنوان ذخیره ارزش شناخته می‌شود.

به گزارش فرادید؛ این ارز دیجیتال به جای تکیه و وابستگی به نهاد‌های واسطه مانند بانک، از رمزنگاری برای مدیریت و ایجاد کوین‌ها استفاده می‌کند. تاریخچه بیت کوین با اختراع این ارز توسط شخص ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو آغاز شد.

ناکاموتو ایده Bitcoin را از ایده‌های مختلفی که توسط جامعه سایفرپانک‌ها ارائه شده بود، گرفته‌است. بزرگ‌ترین رمز ارز دنیا به سرعت رشد کرد و در بین جوامع آنلاین و آفلاین به عنوان یک ارز شناخته شد. از اواسط سال ۲۰۱۰، برخی کسب و کار‌ها در کنار دیگر روش‌های پرداخت، شروع به پذیرش BTC به عنوان یک روش پرداخت جدید کردند.

بیت کوین پس از اینکه در ابتدای ماه نتوانست از مانع ۶۴,۵۰۰ دلاری عبور کند، طی چند روز گذشته نسبتاً پایدار بوده است. در ابتدا خرس‌ها کنترل اوضاع را به دست گرفتند و به تدریج این دارایی را به سمت پایین سوق دادند.

در این بین، قیمت تا مرز ۶۰,۰۰۰ دلار کاهش یافت و آخرین افت آن روز شنبه اتفاق افتاد. همانطور که دیروز گزارش شد، پس از این ریزش قیمت، شرایط اندکی بهبود یافت و قیمت در حدود ,دلار تثبیت شد.

از آن زمان تاکنون، وضعیت بسیار تغییر کرده است. بیت کوین رشد قابل توجهی را ثبت کرد و تنها در عرض چند ساعت بیش از ۴۰۰۰ دلار به ارزش خود افزود، به طوری که قیمت به ۶۶,۴۰۰ دلار رسید که بالاترین سطح قیمت طی سه هفته گذشته بود.

اکنون بیت کوین بالاتر از تراز ۶۶ هزار دلار ایستاده است و تنها چند درصد با آخرین رکورد ثبت شده خود فاصله دارد. ارزش بازار آن به ۱.۲۵۰ تریلیون دلار افزایش یافته است و چیرگی آن بر آلتکوین‌ها تقریباً ۱ ٪ بیشتر شده و به ۴۳.۵ ٪ رسیده است.

بیت کوین اگر بتواند مقاومت محدوده ۶۶ تا ۶۷ هزار دلار را پشت سر بگذارد احتمالا تا محدوده ۷۳ هزار دلار که محدوده ۱/۶۱۸ فیبوناچی هم هست رشد کند. البته محدوده ۷۳ هزار دلار محدوده مقاومتی مهمی حسوب می‌شود، چون به نوعی سقف کانال صعودی بیت‌کوین در حرکت از ۲۹ هزار دلار محسوب می‌شود.

برخی کارشناسان معتقدند از شروع حرکت صعودی بیت‌کوین در محدوده ۱۰ هزار دلار هیچگونه اصلاح جدی وجود نداشت و هنوز در چرخه صعودی به سر می‌برد به لحاظ موج‌شناسی دیامتریک به نظر می‌رسد این چرخه هفت موج دارد که بیت‌کوین در حال حاضر در موج اصلاحی پنجم قرار دارد و موج بعدی یک موج صعودی بلند است.

موج صعودی آخر می‌تواند بیت‌کوین را تا ۱۰۰ هزار دلار رشد دهد و احتمال تا ۴ ماهه اول سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد، اما بعد از اتمام این موج به یک اصلاح بلندمدت از لحاظ زمانی می‌رسیم.

بر اساس داده‌های AssetDash، بیت کوین (BTC)، اکنون ششمین دارایی با ارزش، از نظر ارزش بازار در میان شرکت‌های بزرگ، پس از مایکروسافت (Microsoft)، اپل (Apple)، شرکت مادر گوگل، آلفابت (Google's parent company Alphabet)، سعودی آرامکو (Saudi Aramco) و آمازون (Amazon) است.

افزایش اخیر قیمت، ارزش بازار بیت کوین را در محدوده ۶۰۰ میلیارد دلاری آمازون قرار می‌دهد.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید