قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۸

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۸ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۲۳ دلار رسید.

کد خبر : ۱۰۰۵۳۰
بازدید : ۳۸۲۸

فرادید | طلا علیرغم کاهش ۰.۱۴ درصدی، اما در جدول امروز با قیمتی بیشتر از روز گذشته نشان داده می‌شود. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۸۲۳ دلار رسید.

در حالی که عقب نشینی دلار سبب تقویت اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز افزایش داشت و به بالاترین رقم دو ماه گذشته رسید.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت "آی جی مارکتس" در این باره گفت: آمار تورم اگر بالاتر از حد انتظارات باشد، وحشت نسبت به افزایش نرخ‌های بهره را ایجاد خواهد کرد، اما تا زمانی که مطابق یا کمتر از حد انتظارات باشد، تصور نمی‌کنم کسی به وحشت بیافتد. اگر طلا بالای قیمت ۱۸۳۰ دلار را بشکند، می‌تواند به سمت مرز ۱۹۰۰ دلار حرکت کند.

با این حال احتمالا در بلندمدت روند کاهشی پیدا می‌کند، زیرا بانک‌های مرکزی نهایتا سیاست‌های تحکیم پولی را به اجرا خواهند گذاشت تا تورم را کنترل کنند.

به گزارش فرادید؛ شاخص ارزش دلار روز دوشنبه تا حدود زیادی ثابت بود، اما روز جمعه شاهد افت ۰.۴ درصدی بود و از بالاترین رقم بیش از یک سال اخیر فاصله گرفت. همین عقب نشینی کافی بود تا اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا در میان خریدارانی که از ارز‌های دیگر استفاده می‌کنند افزایش یابد.

بر اساس گزارش رویترز، سیاست‌های پولی تسهیلی که برای پشتیبانی از رشد اقتصادی در دوران پاندمی کووید ۱۹ به اجرا گذاشته شدند، باعث شدند طلا به بالاترین قیمت در بیش از دو سال اخیر صعود کند، زیرا نرخ‌های بهره نزدیک به صفر، هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می‌دهد.

اگرچه تحلیلگران معتقدند فضای مناسبی برای قیمت طلا در بازار‌ها فراهم شده است، اما برخی هنوز خاطرنشان می‌کنند که بازار با مقاومت سربار قابل توجهی روبرو است. به گفته برخی تحلیلگران، برای اینکه طلا دوباره درخشش خود را به دست آورد و باید نقطه هدف خود رابه بالای ۱۸۳۵ دلار برساند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو روند طلا در کوتاه مدترا صعودی می‌داند، او تاکید می‌کند که ۱۸۳۵ دلار همچنان سطح بحرانی طلا برای شکستن است.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، نیز تصریح کرد که او نیز ۱۸۳۵ دلار در هر اونس را قابل دستیابی می‌داند.

قابل پیش‌بینی است که با نزدیک شدن طلا به ۱۸۳۵ دلار، خواهید دید که همه فروشنده‌های کوتاه مدت تسلیم می‌شوند و قیمت طلا به طور واقعی شروع به حرکت می‌کند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید