پرونده اتهام قتل عمد پزشک تبریزیِ خوش خط به کجا رسید؟

پرونده اتهام قتل عمد پزشک تبریزیِ خوش خط به کجا رسید؟

نخستین روز‌های پاییز سال ۹۵ بود که خبر مرگ همسر و مادربزرگ پزشک تبریزی خوش خط در رسانه‌ها منتشر شد. پس از این خبر، پزشکی قانونی اعلام کردند که آن‌ها با غذای مسموم به قتل رسیده اند. پس از آن پلیس با دنبال کردن سر نخ‌ها به علیرضا صلحی، پزشک مشهور تبریزی رسید.  

کد خبر : ۱۰۰۵۶۷
بازدید : ۴۵۱۳۸

فرادید | مهر ۵ سال قبل بود که علیرضا صلحی، پزشک مشهور تبریزی به اتهام قتل همسر و مادربزرگ خود بازداشت و یک سال بعد هم در دادگاه به قصاص محکوم شد. اما این حکم نقض شد و رسیدگی به پرونده او دوباره به جریان افتاد. در نهایت نیز پرونده به دیوان عالی کشور رفت و او بار دیگر در دادگاه به قصاص محکوم شد.

به گزارش فرادید؛ وکیل مدافع پزشک خوش خط تبریزی، با تایید حکم قصاص علیرضا صلحی اعلام کرد که پس از رسیدگی دوباره به پرونده موکلم در شعبه صادر کننده رای بدوی در تبریز، مجددا دادگاه رای به قصاص و پرداخت دیه داده است.

البته بابک بابازاده گفته که درحال بررسی طرق قانونی اعتراض و دفاع از موکل هستم.

علیرضا صلحی پزشک تبریزی بین سال‌های ۹۳ و ۹۴ به دلیل تجویز موسیقی برای بیماران اش و خط خوب اش در نوشتن نسخه بیماران مشهور شد.

در آن سال ها، نسخه‌های او با خط خوش میان کاربران دست به دست می‌شد و علیرضا صلحی به یکی از چهره‌های محبوب در شبکه‌های اجتماعی بدل شد.

پرونده اتهام قتل عمد پزشک تبریزیِ خوش خط به کجا رسید؟
ماجرای قتل همسر و مادربزرگ به دست پزشک تبریزیِ خوش خط

نخستین روز‌های پاییز سال ۱۳۹۵ بود که خبر مرگ همسر و مادربزرگ پزشک تبریزی خوش خط در رسانه‌ها منتشر شد. پس از این خبر، پزشکی قانونی اعلام کردند که آن‌ها با غذای مسموم به قتل رسیده اند.

پس از آن پلیس با دنبال کردن سر نخ‌ها به علیرضا صلحی، پزشک مشهور تبریزی رسید.

با دستگیری او، مسئولان قضایی اعلام کردند که پزشک تبریزی اعضای خانواده اش را با غذای نذری مسموم کرده است. در نهایت نیز تمام اعضای خانواده به بیمارستان منتقل شدند. اما المیرا همسر او و مادربزرگ اش به دلیل مسمومیت بالا جان باخته اند.

البته پزشک تبریزی در دادگاه حاضر شد و قتل عمد همسر و مادربزرگ اش را نپذیرفت. او اعلام کرد که خانواده اش را مسموم نکرده، بنابراین اتهام قتل را نپذیرفت.

علاوه بر این، علیرضا صلحی در طول ۵ سال اخیر اتهام قتل عمد را رد کرده است، اما دادگاه براساس شواهد و مستندات موجود در پرونده او را مسئول قتل خانواده اش معرفی کرده است.

پرونده اتهام قتل عمد پزشک تبریزیِ خوش خط به کجا رسید؟
پزشک تبریزی از اعدام نجات پیدا می‌کند؟

در حال حاضر علیرضا صلحی به اتهام دو قتل، ۵ سال است که در زندان به سر می‌برد. اما حالا با نهایی شدن حکم قصاص او برخی وکلای دادگستری معتقدند که احتمال شکستن دوباره رای قصاص وجود دارد، چرا که او هنوز به قتل همسر و مادربزرگ اش اعتراف نکرده است.

از طرفی، دایی و مادر متهم که، ولی دم مادربزرگ محسوب می‌شوند، سال‌ها قبل رضایت داده اند؛ بنابراین پزشک تبریزی تنها باید دیه را پرداخت کند.

اما همچنان احتمال قصاص علیرضا صلحی از سوی پدر و مادر همسرش وجود دارد.

البته پدر متهم نیز پیش‌تر در مورد جلب رضایت خانواده مقتول گفته بود که پسرم عاشقانه همسرش را دوست داشت. به اعتقاد من او قصد و انگیزه‌ای برای قتل مادربزرگ خود و همسرش نداشت. برای همین برای جلب رضایت از خانواده المیرا مراجعه نکردم.

با این حال اگر وکلای پزشک تبریزی نتوانند، حکم قصاص را نقض کنند، او باید منتظر عفو و یا اعدام باشد.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید