قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۹

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۹

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۹ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۲۸ دلار و ۳۳ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۰۵۷۸
بازدید : ۵۷۴۰

فرادید | طلا در مسیر صعودی خود با افت ناچیز قیمت روبه رو شد. امروز ۱۹ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۱۵ درصد به ۱۸۲۸ دلار و ۳۳ سنت رسید.

به دنبال تضعیف دلار و افت سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و در حالی که سرمایه گذاران منتظر آمار‌های نرخ تورم آمریکا هستند تا اقدام بعدی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره را پیش بینی کنند، قیمت طلا دیروز اندکی افزایش داشت و در نزدیکی بالاترین رقم ۲ ماه اخیر باقی ماند.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" گفت: طلا با مقاومت شدید در حدود ۱۸۳۵ دلار روبروست و روند حرکت قیمت این فلز ارزشمند در معاملات روز‌های آینده به گزارش شاخص قیمت مصرفی آمریکا بستگی دارد که روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

به گزارش فرادید؛ تحلیلگران بازار در انتظار آمار‌های اقتصادی جدید آمریکا هستند، این آمار قرار است امروز منتشر شود. آمار‌های مثبت‌تر از پیش‌بین‌ها می‌تواند حرف وحدیث‌ها در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را زودتر از آنچه انتظار می‌رود، زنده کند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا از نرخ‌های بهره نزدیک به صفر که در دوران پاندمی برای تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی اعلام شدند، سود برده است. فراپل گفت: انتظار ندارم بانک مرکزی آمریکا اقدام فوری فراتر از انتظارات انجام دهد، اما اگر شاخص قیمت مصرفی بالاتر از حد انتظار باشد، به احتمال افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۲ قوت می‌بخشد.

اگرچه تحلیلگران معتقدند فضای مناسبی برای قیمت طلا در بازار‌ها فراهم شده است، اما برخی هنوز خاطرنشان می‌کنند که بازار با مقاومت سربار قابل توجهی روبرو است. به گفته برخی تحلیلگران، برای اینکه طلا دوباره درخشش خود را به دست آورد و باید نقطه هدف خود رابه بالای ۱۸۳۵ دلار برساند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو روند طلا در کوتاه مدترا صعودی می‌داند، او تاکید می‌کند که ۱۸۳۵ دلار همچنان سطح بحرانی طلا برای شکستن است.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، نیز تصریح کرد که او نیز ۱۸۳۵ دلار در هر اونس را قابل دستیابی می‌داند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید