هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۹

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۹

براساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۱۹ آبان ماه در برخی نقاط شمالی کشور افزایش ابر و بارش باران انتظار می‌رود.

کد خبر : ۱۰۰۵۸۷
بازدید : ۵۶۱۷

فرادید | با توجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران از بعدازظهر امروز ۱۹ آبان ماه به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و بخش‌هایی از شمال آذربایجان شرقی افزایش ابر و بارش باران انتظار می‌رود.

روز پنج شنبه با گذر امواج تراز میانی شدت بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش خواهد یافت همچنین در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، لرستان، ایلام، خوزستان و ارتفاعات البرز بارش باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

جمعه فعالیت سامانه بارشی در نواحی غرب و جنوب غرب کشور تشدید خواهد شد و علاوه بر این در بخش‌هایی از کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و شمال بوشهر گسترش خواهد یافت همچنین در این روز برای دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه به‌تدریج با گذر شرق‌سوی سامانه در بخش‌هایی از سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده انتظار می‌رودو بعدازظهر یکشنبه با گذر امواج کم دامنه تراز میانی در ارتفاعات زاگرس ابرناکی و بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

طی روز‌های پنجشنبه و جمعه برای نواحی شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین در این مدت بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل بارش برف و در نواحی جنوب غرب به‌صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، همچنین از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه دریای خزر و از بعدازظهر پنج شنبه تا اوایل وقت جمعه شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی جمعه ابری و مه رقیق و گاهی بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و کرمان با دمای ۱۳ و ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید