تنبیه بدنی دانش آموز ۷ ساله در ایلام

تنبیه بدنی دانش آموز ۷ ساله در ایلام

با دیدن کبودی و تورم دست و بدن پسرم به حدی ناراحت شدم که آرزوی مرگ کردم. پسرم گفته که معلم روی دستش آب ریخته و بعد او را تنبیه کرده است.

کد خبر : ۱۰۰۶۲۸
بازدید : ۶۶۶۳

کامران علمدهی | با گذشت یک هفته از ماجرای تنبیه دانش‌آموز کلاس اول مدرسه روستای ریزه وند بولی ایلام با ورود دادستان استان به این پرونده کارشناسان اعزامی آموزش و پرورش به محل حادثه وقوع تنبیه بدنی را تأیید کردند.

شکایت پدر

پدر این دانش‌آموز که چوپان است در تشریح ماجرا گفت: هفته گذشته وقتی به خانه برگشتم متوجه شدم همسرم در حال گریه کردن است، او گفت پسرم ابوالفضل از سوی معلمش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بدنش کبود شده است.

با دیدن کبودی و تورم دست و بدن پسرم به حدی ناراحت شدم که آرزوی مرگ کردم. پسرم گفته که معلم روی دستش آب ریخته و بعد او را تنبیه کرده است. روز بعد با مراجعه به پاسگاه از معلم فرزندم شکایت کردم و سپس به آموزش و پرورش شهرستان چوار رفتم و آنجا هم علیه او طرح شکایت کردم. به رئیس آموزش و پرورش هم گفتم معلم حق تنبیه دارد، اما شکنجه خیر.

این پدر با اشاره به اینکه پسرم شب‌ها مضطرب است و استرس دارد، گفت: پسرم شب‌ها از ترس و درد از خواب می‌پرد، می‌گوید بدنم درد می‌کند و با التماس می‌گوید بابا دیگر مرا به مدرسه نفرست، چنان از مدرسه وحشت کرده که از کانکس مدرسه می‌ترسد.

برخورد قانونی با مسبب این حادثه

افشار خسروی زاد دادستان ایلام پس از بررسی این شکایت عنوان کرد: جرم در حوزه قضایی شهرستان اتفاق افتاده و بر همین اساس موضوع را از رئیس دادگاه شهرستان چوار پیگیری کرده‌ام و با توجه به تأیید آثار کبودی روی بدن این دانش‌آموز ۷ ساله تحقیقات و رسیدگی قضایی بر اساس روال قانونی انجام می‌گیرد و بدون اغماض با مسبب این رفتار غیرقانونی برخورد جدی خواهد شد و اجازه نخواهیم داد حق این دانش‌آموز پایمال شود.

ضمن اینکه به اداره کل بهزیستی استان با قید فوریت دستور داده شد به منزل پدری این دانش‌آموز مراجعه و ضمن بررسی وضعیت جسمی، روحی و روانی وی، گزارشی از آخرین شرایط دانش‌آموز را به دادستانی استان و رئیس دادگاه چوار تقدیم کنند.

احراز تنبیه از سوی معلم

حامد رجبی‌زاده رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام گفت: پس از اطلاع از ماجرا تحقیقات خودمان را از گفتگو با دانش‌آموز و پدرش آغاز کردیم.

در مراحل اولیه دانش‌آموز و پدرش تأکید داشتند که تنبیه از سوی معلم صورت گرفته، اما معلم او در هر مرحله از گفتگو موضوع تنبیه را انکار می‌کرد تا اینکه تیمی ۳ نفره از آموزش و پرورش استان بررسی پرونده را به دست گرفت و در نتیجه تنبیه معلم محرز شد و بزودی این گزارش به دادستانی استان ایلام ارسال می‌شود تا با معلم خاطی برخورد لازم و قانونی صورت گیرد.

بررسی برای تأیید کودک آزاری

زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام درباره روند رسیدگی به پرونده این دانش‌آموز گفت: پس از اطلاع از موضوع و دستور دادستانی استان همکاران برای تهیه گزارشی جامع از اتفاق رخ داده طی چند جلسه با دانش‌آموز و خانواده او دیدار و گفتگو کردند و در حال حاضر ما بدون هیچ تعارفی به‌دنبال کشف حقیقت هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا آثار ضرب و شتم از سوی مددکاران بهزیستی بر بدن دانش‌آموز تأیید شده، گفت: همکاران ما به‌دلیل آنکه قصد دارند در ابتدا اعتماد دانش‌آموز را جلب کنند تا حقیقت بدرستی کشف شود، از بررسی بدنی دانش‌آموز خودداری کردند.

البته خاله این کودک عنوان کرده که چند قسمت از بدن خواهرزاده‌اش کبود شده و والدین این کودک فرزندشان را برای طول درمان به پزشکی قانونی برده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام در جواب این پرسش که شما برای ارائه گزارش به نظر پزشکی قانونی اکتفا می‌کنید یا همکاران شما باید آثار تنبیه را مشاهده و تأیید کنند، اظهار داشت: به طور قطع هر آنچه که همکاران ما آن را تأیید کنند در گزارش‌مان ثبت می‌کنیم و نظر پزشکی قانونی ارتباطی با کار ما ندارد و ما گزارش منفک از سایر مجموعه‌ها را به دادستانی ارائه می‌دهیم و در آنجا راجع به پرونده تصمیم‌گیری می‌کنند.

ما باید به واقعیت برسیم و مشخص شود که کودک آزاری صورت گرفته یا خیر که سعی می‌کنیم تا روز شنبه آینده تحقیقات‌مان را کامل و گزارش اورژانس اجتماعی را به دادستان استان ارائه کنیم.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید