ویدئو/ سیل در غرب مازندران؛ از ریزش در جواهرده تا سیلابی شدن آزادراه

ویدئو/ سیل در غرب مازندران؛ از ریزش در جواهرده تا سیلابی شدن آزادراه

معاون مدیریت بحران مازندران با اشاره به آب‌گرفتگی ۱۰ روستا در بخش خرم‌آباد و بخشی از شهر و منازل مسکونی خرم‌آباد تنکابن، بیان کرد: رودخانه ولم رود تنکابن نیز طغیان کرد.

کد خبر : ۱۰۰۶۷۳
بازدید : ۵۰۴۷

شرایط مازندران متفاوت از سایر استان‌های دیگر متفاوت است به‌طوری‌که پاییز در کنار بارش‌های پاییزی تراژدی سیل را به همراه دارد که در ۲۰ آبان ماه امسال مهمان غرب مازندران بود.

درحالی پنجاهمین روز از پاییز ۱۴۰۰ را پشت سر می‌گذاریم که آسمان رخ در هم کشید و رودخانه‌های غرب استان با توجه به شدت بارش‌ها طغیان کردند.

در حالی شاهد بارش‌های پاییزی در آبان ماه سال جاری هستیم که نخستین ماه سال زراعی یعنی مهر ماه کم‌بارش سپری شد، درست است شدت بارش‌ها مشکلاتی را برای مردم مازندران در پی داشته، اما مردم این دیار امیدوار هستند این بارش‌ها نوید سال پربارانی را به همراه داشته باشند.

در حال حاضر شاهد بارش باران در سطح استان هستیم البته در این زمینه هواشناسی از قبل هشدار نارنجی صادر کرد.

براساس هشدار هواشناسی، شاهد بارش شدید باران، کاهش محسوس دما و بارش برف در ارتفاعات مازندران هستیم که در ارتباط با آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین ریزش و سقوط سنگ در ارتفاعات و مناطق کوهستانی هشدار داده شد.

از ریزش در جواهرده تا سیلابی شدن آزادراه

عطاءالله داداش‌پور معاون مدیریت بحران مازندران امروز درباره خسارت بارش‌های پاییزی در استان مازندران اظهار کرد:براثر شدت بارش‌ها شاهد آب‌گرفتگی معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها، طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در شهرستان‌های رامسر، تنکابن، نوشهر و چالوس بودیم.

وی با بیان اینکه در جواهرده رامسر شاهد ریزش کوه بودیم، اضافه کرد: رودخانه صفارود رامسر طغیان کرد و شاهد آب‌گرفتگی معابر، شهر کتالم، منازل مسکونی و روستا‌ها بودیم.

معاون مدیریت بحران مازندران با اشاره به آب‌گرفتگی ۱۰ روستا در بخش خرم‌آباد و بخشی از شهر و منازل مسکونی خرم‌آباد تنکابن، بیان کرد: رودخانه ولم رود تنکابن نیز طغیان کرد.

این مسؤول با اعلام اینکه پنج روستا و چندین واحد مسکونی، یک واحد گلخانه و باغ‌های کیوی و مرکبات شهرستان نوشهر دچار آب‌گرفتگی شد، تصریح کرد: البته این گزارش برآورد اولیه خسارت‌ها در شهر‌های استان است.

داداش‌پور خاطرنشان کرد: البته میزان دقیق خسارت‌ها باید توسط کارشناسان برآورد و اعلام شود. وی با تاکید بر اینکه شهروندان در این مدت از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: رانندگان هنگام تردد در محور‌های کوهستانی با توجه به توصیه‌های نیرو‌های پلیس راه و راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

معاون مدیریت بحران مازندران در پایان گفت: همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی، علاوه بر آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

هشدار درباره احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های مازندران

شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران شدید و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد.

با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی مازندران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی (گاهی رگباری) و وزش باد شدید موقتی، برف و باران و کولاک (در ارتفاعات)، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن آب در مسیل‌ها، احتمال رعد و برق، مه‌گرفتگی، کولاک و لغزندگی جاده‌ها در محور‌های کوهستانی و ارتفاعات و کاهش دید، از شهروندان و هموطنان درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آب‌رسانی خودداری کنند.

با توجه به هشدار سازمان هواشناسی استان مبنی بر ورود سامانه بارشی و برف در ارتفاعات، تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب پیش‌رو اندیشیده شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید