خرید خودرو در گرجستان؛ تحویل در تهران

خرید خودرو در گرجستان؛ تحویل در تهران

این روز‌ها می‌توانید موجودی نمایشگاه‌های کشور‌های اطراف را در اینستاگرام چک کنید، خودرویی که پسند کردید را سفارش دهید و چند روز بعد در تهران تحویل بگیرید.

کد خبر : ۱۰۰۷۱۷
بازدید : ۵۷۵۲

افزایش محبوبیت استفاده از امکان تردد با پلاک گذر موقت به دلیل ممنوعیت وارادت خودرو باعث تشکیل نمایشگاه‌های خاصی برای این ماشین‌ها شده است.

اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ شمسی این لوکس‌ترین و اسپرت‌ترین خودرو‌ها در اشل جهانی بودند که با پلاک گذرموقت مهمان خیابان‌های شهر‌های بزرگ تهران می‌شدند. از رولزرویس و بنتلی گرفته تا لامبورگینی و فراری. همچنین هرکسی ریسک وارد کردن این خودرو به ایران را، با توجه به آمار‌هایی که از تصادف آن‌ها منتشر می‌شد، به جان نمی‌خرید.

اما مدتی است که خودرو‌های گذرموقت زیاد شده‌اند و البته دیگر نمایندگانی از لیست گران‌ترین‌های جهان نیستند. این روز‌ها می‌توانید موجودی نمایشگاه‌های کشور‌های اطراف را در اینستاگرام چک کنید، خودرویی که پسند کردید را سفارش دهید و چند روز بعد در تهران تحویل بگیرید.

در این گزارش سری به یکی از نمایشگاه تفلیس، پایتخت گرجستان، زده شده و چند مورد از موجودی فعلی آن بررسی شده است.

rx ۴۵۰ h لکسوس

توسط ایر تویا وارد ایران شد، حال حاضر بسته به کارکرد بین دو تا سه Rx۳۵۰ که تنها در تیپ rx نسل سوم لکسوس سه میلیارد تومان در بازار‌های خودرو‌های کار کرده برچسب قیمت می‌خورند.

اما می‌توانید فیس‌لیفت آن در مدل ۲۰۱۴ که ۴۶ هزار مایل کار کرده را با ۲۵ هزار دلار بخرید که حدودا ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو مانند آر اکس ۳۵۰ از پیشرانه ۵،۳ لیتری بهره می‌برد، اما قدرتش به ۲۹۵ اسب بخار S۵ افزایش یافته است.

از آنجایی که این مدل از آز اکس از نوع هیبرید است، مصرف سوت پایینی دارد. کیفیت کابین آن نیز به رغم گذشت چند سال استفاده عالی است. البته نمایشگر‌های لکسوس نسبت به رقبا تعریفی ندارد و معمولا کمی خنگ و عمل می‌کنند.


G۶۳ مرسسدس بنز

جزو خودرو‌های پرطرفدار گذر موقت است که البته قیمت پایینی هم ندارد. قوی‌ترین نسخه این G مرسدس بنز کلاس خودرو با نام جی ۶۳ در مدل ۲۰۱۶ و با ۹۶ هزار کیلومتر کارکرد برچسب قیمت ۹۹ هزار دلاری خورده است که حدودا دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، یعنی قیمت یک دی اس هفت کراس بک کم کارکرد مدل ۲۰۱۸ در تهران می‌شود.

این خودرو در کنار تویوتالند کروز و لندروور به سه تفنگدار کلاس آفرود مشهورند. جالب است بدانید که قیمت پایه این خودرو در زمان عرضه در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۴۰ هزار دلار بود که اگر می‌خواستید پکیج‌های آپشن وسوسه انگیز مرسدس را بخرید، قیمتش به ۱۴۹ هزار و ۱۷۵ دلار هم می‌رسد.

فولکس واگن ائوس

ائوس جزو یکی از خودرو‌هایی بود که در نمایشگاه مذکور به آن برخوردیم؛ با هشت هزار و ۵۰۰ دلار که قیمت که حدود ۲۴۰ میلیون تومان می‌شود؛ یعنی هزینه یک سمند ساده مدل ۱۴۰۰! این گزینه مدل۲۰۱۳ است و ۱۲۶ هزار کیلومتر هم کارکرد دارد.

این کانور تیبل کامپت آلمانی در زمان عرضه خود جزو محبوب‌ترین خودور‌های کامپت بازار‌های مختلف، از جمله آمریکا، بود. اگرچه طراحی داخلی‌اش تعریفی ندارد و حتی با وجود ارتفاع بالای سقف کابینش تنگ و کم‌جا بنظر می‌رسد، اما متریال خوب و کیفیت ساخت بالا چیزی است که هرکسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از آپشن‌های ائوس می‌توان به گرمکن صندلی جلو، سیستم صوتی دینا آئودیو با ۱۰ بلندگو، بلوتوث، رادیو ماهواره ای، استارت دکمه‌ای، نویگیشن، دوربین عقب و سنسور پارک عقب اشاره کرد. پیشرانه چهار سیلندر توروبوی این خودرو قادر به تولید۲۰۰ اسب بخار است و با یک گیربکس شش سرعته همراه می‌شود.

منبع: هفت صبح

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید