هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۴

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۴

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۲۴ آبان ماه انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۰۰۷۷۸
بازدید : ۴۹۱۶

فرادید | براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ایران امروز۲۴ آبان ماه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و برای شهر‌های صنعتی و پرجمعیت

روز سه شنبه شمالی شدن جریانات روی دریای خزر برای استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارش آغاز خواهد شد و با گذر امواج تراز مبانی، در بخش‌هایی از کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز به تدریج اصفهان، شمال بوشهر، شمال فارس، غرب، یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران، وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران؛ بیشینه مقادیر بارش در این روز برای سواحل دریای خزر انتظار می‌رود و در نواحی جنوب غرب بارش همراه با رعد و برق خواهد بود.

همچنین چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی با شدت کمتر در استان‌های ساحلی دریای خزر، لرستان، ارتفاعات خوزستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت. از اواخر وقت چهارشنبه سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود و طی روز‌های پنجشنبه و جمعه مجدد جوی پایدار بر کشور حاکم خواهد شد و در شهر‌های پرتردد و صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌ها انتظار می‌رود.

طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در نواحی غرب، سواحل دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی و چهارشنبه در نواحی شرق، شمال شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد رخ خواهد داد. همچنین در این دو روز برای نواحی شمال شرق و شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین اوایل وقت امروز تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود همچنین سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج و توفانی خواهد بود.

باید توجه داشت آسمان تهران فردا نیمه‌ابری و به‌تدریج ابری با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد و در اواخر وقت به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۳۱ و۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اراک با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید