همه چیز درباره سدان FMC 511 فردا موتورز

همه چیز درباره سدان FMC  511 فردا موتورز

بررسی چانگان آلسوین یا همان فردا FMC ۵۱۱ نشان می‌دهد که این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی فاقد توربو مجهز است که توان تولید حداکثر ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور را دارد.

کد خبر : ۱۰۰۸۰۳
بازدید : ۳۹۱۷۳

فرادید | چانگان آلسوین که در شرکت خودروسازی فردا موتور تحت عنوان FMC ۵۱۱ مونتاژ و عرضه می‌شود، نخستین بار سال ۲۰۰۹ رونمایی شد. پس از آن نیز چانگان نسل دوم این محصول را سال ۲۰۱۳ تولید و وارد بازار خودرو کرد. اما حالا حدود ۵ ماه است که فردا موتورز این محصول را در ایران به مشتریان خود عرضه می‌کند. هر چند تا پیش از این شرکت سایپا محصولات چانگان را مونتاژ می‌کرد.

فردا موتورز در حال حاضر این سدان سایز کوچک را ۵۶۹ میلیون تومان به مشتریان خود عرضه می‌کند. این در حالی است که نخستین عرضه فردا ۵۱۱ در خردادم اه سال جاری با قیمت ۴۲۹ میلیون تومان انجام شد.

به گزارش فرادید؛ البته در آخرین طرح فروش این شرکت خودروسازی، عرضه اقساطی FMC ۵۱۱ در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

طبق اعلام فردا موتورز، در این طرح ۵۰ درصد بهای خودرو قبل از تحویل از مشتری دریافت شده و الباقی نیز به صورت اقساط دو ساله به فردا موتورز پرداخت می‌شود. بازپرداخت اقساط هم به صورت ۸ فقره چک ۳ ماهه خواهد بود.

همچنین هزینه‌های شماره گذاری و بیمه شخص ثالت بر عهده این شرکت است. اما هزینه بیمه بدنه و مالیات بر ارزش افزوده بر عهده مشتری خواهد بود.

همه چیز درباره سدان FMC 511 فردا موتورز

فردا FMC ۵۱۱ چه ویژگی‌هایی دارد؟

بررسی چانگان آلسوین یا همان فردا FMC ۵۱۱ نشان می‌دهد که این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی فاقد توربو مجهز است که توان تولید حداکثر ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور را دارد.

علاوه بر این قدرت موتور از طریق جعبه دنده اتوماتیک دوبل کلاچ به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

همچنین ابعاد این خودرو در طول ۴.۴ متر، در عرض ۱.۷ متر و در ارتفاع ۱.۵ متر است.

طبق اعلام چانگان، فردا ۵۱۱ مصرف سوخت ترکیبی معادل ۶.۴ لیتر شامل مصرف شهری ۸.۴ لیتر و مصرف جاده‌ای ۴.۹ لیتر دارد.

ترمز‌های خودرو نیز در محور جلو از نوع دیسکی و در محور عقب از نوع کاسه‌ای هستند که به سامانه‌های کمکی ABS و EBD مجهز است.

شتاب صفر تاصد فردا ۵۱۱ در حدود ۱۵ ثانیه اندازه گیری شده‌است که در این کلاس معمولی به نظر می‌رسد.

سانروف برقی، سیستم کمک حرکتی در سربالایی یا HHC، چراغ هدایت مسیر و اتولایت، آیینه‌های جانبی تاشو با تنظیم برقی، طراحی ارگونومیک صندلی‌ها و سیستم مدیریت پیمایش (Trip Computer)، چراغ روشنایی روز، کیسه‌های هوای جلو، سیستم ترمز ABS+EBD، سیستم کنترل پایداری ESP، قفل مرکزی و قفل خودکار درب‌ها، سیستم ایمنی جعبه‌فرمان در تصادف، ایزوفیکس برای نصب استاندارد و ایمن صندلی کودک، آلارم کمربند‌های جلو و دوربین و سنسور‌های عقب از جمله امکانات رفاهی و ایمنی فردا ۵۱۱ است.

همه چیز درباره سدان FMC 511 فردا موتورز
فردا ۵۱۱ ضعیف‌تر از رقبا!

در حال حاضر سدان کوچک فردا موتورز، در بازار ایران رقبای سرسختی همچون دنا توربو، تارا و شاهین اتوماتیک دارد. از نظر قیمتی دنا توربو اتوماتیک در کارخانه ۳۹۵ میلیون تومان قیمت خورده است و از این لحاظ نسبت به فردا ۵۱۱ مقرون به صرفه‌تر است.

تارا و شاهین اتوماتیک نیز به ترتیب ۴۱۵ و ۲۹۱ میلیون تومان قیمت خورده اند. همین مسئله باعث می‌شود تا فردا ۵۱۱ از نظر قیمتی ضعیف‌تر از سه رقیب سرسخت خود به نظر می‌رسد.

البته در بخش فنی و امکانات رفاهی نیز فردا ۵۱۱ همان امکانات معمول سدان‌های کوچک را دارد که در دنا توربو، تارا و شاهین اتوماتیک نیز این امکانات دیده می‌شود.

با این وجود بالا رفتن قیمت فردا ۵۱۱ تا سطح ۵۶۹ میلیون تومان و معمولی بودن مشخصات فنی و امکانات فنی و رفاهی آن باعث می‌شود تا خریداران ایرانی میل کمتری برای خرید این خودرو داشته باشند.

۰
نظرات بینندگان
  • محمدحسین ارسالی در

    باسلام من این ماشین رو صفر کیلومتر از تو دست خریدم 2 ماهه سوارم، حدودا 2 هزار و 500 کیلومتر باهاش رفتم فقط می تونم بگم فوق العاده ست ... کاملا کیفیت سواریش با ماشین های بی کیفیت ایرانی متفاوته ... قشنگ سواری ماشین خارجی رو داره و مقایسه اش با ایران نخودرو و سایه پا اشتباهه محضه ... دست از غرض ورزی و تبلیغ برای آشغال های بی کیفیت ایرانی بردارین و اجازه بدین کسی که بهتر بلده جنس خوب تولید بکنه اینکارو انجام بده ... من بعد از 25 سال رانندگی و داشتن و سوار شدن به ترتیب پراید و 405 و سمند و 206 و برلیانس اچ 330 حالا از داشتن این ماشین دارم بشدت لذت میبرم و حاضر به تبدیلش به هیچ ماشین دیگه تو رنج قیمت 500 تا 600 میلیون تومن نیستم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید