قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۶

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۶ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۵۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۰۸۵۶
بازدید : ۵۶۴۲

فرادید | طلا علیرغم کاهش قیمت نسبت به روز سه شنبه، اما در ۲۴ ساعت گذشته و در یک حرکت رفت و برگشت با افزایش ۰.۲۱ درصدی روبه رو شد. امروز ۲۶ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۸۵۴ دلار ۶۰ سنت رسید.

طلا پس از تلاش اولیه برای صعود به بالاترین سطح هفته گذشته یعنی ۱۸۷۱.۴۰ دلار نتوانست خریداران کافی برای ادامه حرکت را جذب کند و در نتیجه در حال کاهش است.

به گزارش فرادید؛ اگرچه طلا از آن سطح عقب نشینی کرد، اما موفق شد در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در محدوده مثبت بسته شود و در روز جمعه وارد مرحله تثبیت شود. برای هفته، این جفت بیش از ۲ ٪ افزایش یافت.

همبستگی معکوس بین بازده فلز گرانبها و اوراق قرضه T آمریکا با افزایش تقاضای قوی برای طلا به عنوان یک پوشش سنتی تورم ضعیف شد. علاوه بر این، حرکت صعودی با شکست ناحیه مقاومت کلیدی در ۱۸۳۰ دلار قوت گرفت و XAU/USD به بالاترین سطح پنج ماهه نزدیک به ۱۸۷۰ دلار رسید.

روند معاملات به دلیل تعطیلات روز کهنه سربازان در روز پنج شنبه اندکی کند شد و طلا برای چسبیدن به سود روزانه خود کار دشواری نداشت.

به گزارش اف ایکس امپایر پس از جهش چهارشنبه گذشته معاملات طلا به بالاترین سطح خود از ۱۵ ژوئن (۱۸۷۰.۶۰ دلار) بازار برای ادامه این حرکت تلاش کرد و در اوایل روز گذشته در ۱۸۷۲.۶۰ دلار متوقف شد و تنها ۲ دلار افزایش یافت.

ناتوانی در ادامه روند صعودی با اطمینان نشان می‌دهد معامله‌گران نگران ارزش‌گذاری هستند و تمایلی به خرید در سطح قیمت فعلی ندارند. با این حال، به نظر می‌رسد طلا شتاب صعودی خود را در نزدیکی سطح فیبوناچی اصلاحی کلیدی از دست داده است و خریداران ممکن است بخواهند قبل از متعهد شدن به سود‌های بیشتر در حاشیه بمانند.

حرکت مداوم زیر ۱۸۶۸.۵۰ دلار نشان دهنده حضور فروشندگان خواهد بود. اگر این حرکت به اندازه کافی روند نزولی ایجاد کند، به دنبال این باشید که فروش احتمالا به ۱۸۳۹ تا ۱۸۲۸.۸۰ دلار برسد. از آنجایی که روند اصلی رو به افزایش است، خریداران احتمالا برای آزمایش این منطقه وارد می‌شوند.

اگر ۱۸۲۸.۸۰ دلار شکست خورد، به دنبال ضعف بیشتر در ۱۸۱۵.۶۰ دلار باشید. با توجه به افزایش طولانی‌مدت از نظر قیمت و زمان، طلا وارد پنجره زمانی برای سقوط بالقوه شده است. ۱۸۶۸.۵۰ دلار می‌تواند سقف بازگشت قیمت بسته شده روزانه را تشکیل دهد.

در صورت تایید این مورد می‌تواند آغاز فروش ۲ تا سه روزه با ۱۸۱۵.۶۰ دلار محتمل‌ترین هدف نزولی در این بازه زمانی باشد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید