یوسف نوری، گزینه سوم وزارت آموزش و پرورش کیست؟

یوسف نوری، گزینه سوم وزارت آموزش و پرورش کیست؟

دقایقی پس از معرفی یوسف نوری به مجلس، بخشی از کاربران، فعالان رسانه‌ای و سیاسی به گزینه تازه ابراهیم رئیسی برای پست وزارت آموزش و پرورش واکنش نشان دادند. برخی از فعالان رسانه‌ای با انتقاد از این گزینه می‌گویند که سوابق تحصیلی نوری برای وزارت آموزش و پرورش مناسب نیست. آن‌ها معتقدند که او در حوزه مدیریت گردشگری تخصص دارد.

کد خبر : ۱۰۰۸۸۱
بازدید : ۷۲۸۹

فرادید | دومین گزینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش نتوانست از مجلس یازدهم رای اعتماد بگیرد. حالا یک روز پس از جلسه رای اعتماد مسعود فیاضی، رئیس دولت سیزدهم گزینه سوم خود را به مجلس معرفی کرده است. اما این گزینه هم با واکنش کاربران و فعالان رسانه مواجه شده است.

به گزارش فرادید؛ ساعات گذشته بود که سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور از معرفی یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی آیت‌الله رئیسی به مجلس خبر داد.

او گفته که نوری دارای دکترای تخصصی مدیریت گردشگری دانشگاه علامه طباطبائی و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

پیش از این حسین باغلگی در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، برای گرفتن رای اعتماد به مجلس رفته بود، اما ناکام از بهارستان برگشت. پس از آن نیز رئیسی علیرضا کاظمی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

در دومین قدم، مسعود فیاضی به مجلسی‌ها معرفی شد، اما موجی از انتقاد به این گزینه شکل گرفت. در نهایت نیز گزینه دوم با ۱۱۵ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۰ رای ماخوذه نتوانست به کابینه سیزدهم برسد.

حالا هم در سومین گام، یوسف نوری یکشنبه ۷ آذرماه به مجلس خواهد رفت، تا بخت اش را برای رسیدن به پست وزارت آموزش و پرورش امتحان کند.

یوسف نوری، گزینه سوم وزارت آموزش و پرورش کیست؟

یوسف نوری، گزینه سوم وزارت آموزش و پرورش کیست؟

دقایقی پس از معرفی یوسف نوری، به عنوان سومین گزینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش، خبرگزاری ایرنا، وابسته به دولت بخش کوتاهی از بیوگرافی او را منتشر کرد.

طبق این گزارش، یوسف نوری متولد سال ۱۳۴۰ در استان ایلام است.

او دارای دکترای تخصصی مدیریت گردشگری، دانشگاه علامه طباطبایی (ورودی ۱۳۹۳ فاغ‌التحصیل ۱۳۹۹)، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی (ورودی ۱۳۷۵)، کارشناسی برنامه‌ریزی (ورودی ۱۳۶۷) و فوق دیپلم پرورشی (تربیت معلم ورودی ۱۳۶۴) است.

مدیرکل برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش وپرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق یوسف نوری است که به آن‌ها اشاره شده است.

البته خبرگزاری فارس رزومه کامل یوسف نوری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد او از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ در وزارت آموزش و پرورش حضور نداشته است.

طبق این گزارش، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در ۸ سال گذشته در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، معاونت توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گروه پتروشیمی‌های خط اتیلن مرکز، عضو هیات مدیره پتروشیمی جهرم و هلدینگ کشاورزی کوثر بنیاد شهید و برخی سازمان‌های مردم نهاد فعالیت داشته است.

واکنش‌ها به گزینه سوم ابراهیم رئیسی برای وزارت آموزش و پرورش

دقایقی پس از معرفی یوسف نوری به مجلس، بخشی از کاربران، فعالان رسانه‌ای و سیاسی به گزینه تازه ابراهیم رئیسی برای پست وزارت آموزش و پرورش واکنش نشان دادند.

برخی از فعالان رسانه‌ای با انتقاد از این گزینه می‌گویند که سوابق تحصیلی نوری برای وزارت آموزش و پرورش مناسب نیست. آن‌ها معتقدند که او در حوزه مدیریت گردشگری تخصص دارد.

گروه دیگری از منتقدان هم بر این عقیده اند که او در طول ۸ سال گذشته در وزارت آموزش و پرورش حضور نداشته است؛ بنابراین به مسائل و مشکلات اساسی یک دهه اخیر این مجموعه اشراف ندارد.

اما در مقابل دسته‌ای از فعالان رسانه‌ای و سیاسی به حمایت از یوسف نوری پرداخته اند. آن‌ها می‌گویند که او سبقه حضور دو دهه‌ای در مدیریت آموزش و پرورش دارد و همین کافی است تا بر تمام مجموعه‌های این وزارتخانه تسلط داشته باشد.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    از قحط الرجال در رنجیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید