قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۹

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۹

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۹ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۴۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۰۹۳۷
بازدید : ۴۰۳۰

فرادید | قیمت طلا نسبت به روز گذشته با افت قیمت مواجه شد. امروز ۲۹ آبان ماه قیمت هر انوش طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۰۷ درصد به ۱۸۴۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

در حالی که افزایش نرخ تورم سبب شده تا گمانه زنی‌هایی در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا مطرح شود و جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران کاهش یابد، قیمت طلا علیرغم افزایش جزئی در روز جمعه در مسیر ثبت اولین کاهش هفتگی در طی ۳ هفته اخیر قرار دارد.

طلا اوایل هفته جاری تحت تاثیر شتاب گرفتن رشد قیمت‌های مصرفی آمریکا در ماه گذشته و تشدید نگرانی‌ها نسبت به تورم طولانی تر، به بالاترین حد بیش از پنج ماه گذشته صعود کرده بود. اما هر چه نرخ تورم بالاتر می‌رود و روند بهبود اقتصادی شتاب می‌گیرد، سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره را مطرح می‌کنند.

به گزارش فرادید؛ نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می‌زند.

تورم و سخنان مسئولان فدرال رزرو بازیگران مهم در تعیین قیمت طلا در روز‌های اخیر هستند. در حال حاضر معامله گران باید ببینند که در چند هفته آینده چه اتفاقی می‌افتد و فدرال رزرو در مورد نرخ بهره چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو دیروز گفت، اگر نرخ تورم همچنان بالا بماند وی آمادگی ایجاد تغییرات در سیاست‌های پولی طی سال آینده را دارد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی شرکت دیلی فارکس در این باره گفت: رشد غیرمعمول طلا به همراه دلار و بازده اوراق قرضه نشان می‌دهد که بازار‌ها معتقدند بانک مرکزی آمریکا به حد کافی به افزایش نرخ‌های بهره تمایل پیدا نکرده است و بالا ماندن انتظارات تورمی و بازده واقعی اندک، از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

به گفته اسپیواک، تمرکز بازار روی افزایش نرخ‌های بهره و تاثیر آن بر تورم، حرکت قیمت کوتاه مدت طلا را نسبت به آمار اقتصادی مانند هزینه مصرف شخصی بسیار حساس کرده است. با توجه به تغییر جهت احتمالی بانک مرکزی آمریکا به سمت افزایش نرخ‌های بهره، روند کلی طلا کاهشی است.

افزایش نرخ بهره سبب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و جذابیت این بازار را برای سرمایه گذاران کاهش می‌دهد. بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار همچنین اطلاعات دیگری را دریافت کردند که شامل افزایش صادرات طلای سوییس به سرزمین اصلی چین در اکتبر و کاهش اندک صادرات به هند در مقایسه با سپتامبر بود

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید