هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۹

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۹

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران امروز ۲۹ آبان سامانه بارشی جدید وارد جنوب غرب کشور خواهد شد.

کد خبر : ۱۰۰۹۵۹
بازدید : ۵۱۰۲

فرادید | باتوجه به تحلیل نقشه‌های سازمان هواشناسی ایران از بعدازظهر امروز ۲۹ آبان ماه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در بخش‌هایی از خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام و لرستان بارش باران همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، غرب فارس و بوشهر ادامه خواهد داشت.

همچنین دوشنبه گستره سامانه بارشی افزایش می‌یابد و علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از زنجان، جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران، البرز فعالیت خواهد داشت و در سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، سه شنبه در بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود. اوایل وقت چهارشنبه سامانه بارشی از شرق کشور خارج خواهد شد.

در این روز، برای سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود و در سایر نقاط کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.شنبه تا دوشنبه غرب خلیج فارس و طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

قابل ذکر است که آسمان تهران فردا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی و در بعداز ظهر نیمه‌ابری با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی جمعه نیمه‌ابری تا ابری و غبار صبحگاهی و در بعداز ظهر بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۸ و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید