تیگو ۸ پلاس؛ با آپشن‌های حذف شده در ایران

تیگو ۸ پلاس؛ با آپشن‌های حذف شده در ایران

پس از عرضه نمونه ۱.۶ لیتری توربو GDI و تک دیفرانسیل تیگو ۸ که با پسوند پرو شناخته می‌شود، نسخه دودیفرانسیل تیگو ۸ با پیشرانه ۲ لیتری توربو GDI و با پسوند پلاس عرضه خواهد شد.

کد خبر : ۱۰۰۹۶۶
بازدید : ۸۸۹۴

مدتیست که شرکت مدیران خودرو در حال تبلیغات و جا انداختن محصول جدید خود یعنی تیگو ۸ پرو در میان مردم ایران است. اما براساس برخی شایعات، گویا قرار است این خودرو، عنوان گران‌ترین کراس اوور چینی تک دیفرانسیل بازار ایران را به خود اختصاص دهد.

اما در این حین که واقعا به دنبال یافتن قیمت تمام شده تیگو ۸ پرو بودیم، صبح امروز در مراسمی که میان برخی مشتریان چری و ام وی ام سوار برگزار شده بود، مدیران خودرو به صورت ضمنی از دو محصول دیگر خود، یعنی تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پلاس، رونمایی و البته معرفی نمود.

البته همین‌جا لازم است تا از شما مخاطبان گرامی بابت تصاویر کم کیفیت معذرت‌خواهی کنیم؛ زیرا تصاویر منتشر شده در این خبر، توسط شما به پایگاه خبری چرخان ارسال شده و این تصاویر اختصاصی نیست. البته که در روز‌های آینده، اطلاعات و تصاویری اختصاصی از این دو خودرو توسط پایگاه خبری چرخان منتشر خواهد شد.

خب؛ به اصل مطلب برمی‌گردیم. احتمالا در ذهنتان سوالی مبنی بر اینکه چرا در جملات فوق از نام تیگو ۸ پلاس استفاده نموده‌ایم؟!

باید گفت که، زیرا احتمالا در آینده‌ای نزدیک و پس از عرضه نمونه ۱.۶ لیتری توربو GDI و تک دیفرانسیل که با پسوند پرو شناخته می‌شود، گویا شرکت مدیران خودرو برنامه دارد تا نمونه دودیفرانسیل را با پیشرانه ۲ لیتری توربو GDI را با پسوند پلاس عرضه کند.

در این رابطه باید گفت که چندی پیش، یکی از مدیران این شرکت، صحبت‌هایی را از عرضه این نسخه به میان آورده بود؛ اما واقعا انتظار نداشتیم که در این بحبوحه عرضه نسخه‌های جدیدتر سایر محصولات مدیران خودرو، شرکت مذکور حتی از نمونه دودیفرانسیل تیگو ۸ پرده برداری کند!

اما همان‌طور که در ابتدا هم گفته شد، در کنار تیگو ۸ پلاس، نسخه‌ای از تیگو ۷ پرو هم موجود است. البته که یک تیگو ۷ پرو سفید رنگ هم در مراسم وجود داشته که در ادامه تصاویر آن‌ها را خواهید دید.

اما جدا از رویداد مذکور، به تیگو ۸ پلاس بپردازیم…

همان‌طور که گفته شد، گویا قرار است تا پس از عرضه نمونه ۱.۶ لیتری توربو GDI و تک دیفرانسیل تیگو ۸ که با پسوند پرو شناخته می‌شود، نسخه دودیفرانسیل تیگو ۸ با پیشرانه ۲ لیتری توربو GDI و با پسوند پلاس عرضه خواهد شد.

پیشرانه ۲ لیتری توربو GDI تیگو ۸ پلاس با اتصال به گیربکس ۷ سرعته DCT، توانایی تولید ۲۵۰ اسب بخار، قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر، گشتاور را دارد. اینطور که منابع چینی اعلام کرده‌اند، شتاب صفر تا صد تیگو ۸ پلاس با موتور ذکر شده، حدود ۷.۳ ثانیه است. همچنین درصورت استفاده از بنزینی با کیفیت مناسب، مصرف سوخت این خودرو به ۷ لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی می‌رسد!

اما تفاوت نسخه پرو به جز پیشرانه و سامانه انتقال قدرت (دودیفرانسیل) با نسخه پلاس در چیست؟

همان‌طور که از تصویر نمونه وارد شده به کشور معلوم بوده، در نمای جلو تیگو ۸ پلاس شاهد تعویض سپر و جلوپنجره هستیم. می‌توان گفت که طراحان چری، در این قسمت، از خودرو آئودی Q۸ الهام گرفته اند.

اطراف جلوپنجره حدودا طوسی رنگ شده و محفظه جایگاه مه‌شکن‌ها (که در تیگو ۸ پلاس دی لایت‌ها در جایگاه مه‌شکن‌ها نصب شده‌اند) و چراغ‌ها به جلوپنجره متصل شده‌اند. البته بدلیل اینکه سبک طراحی چری در نسخه‌های فولتر محصولاتش، به صورت جلوپنجره کهکشانیست، می‌توان دید جزئیات این قسمت تغییری نسبت به گذشته نکرده است.

به جز برخی موارد در نمای جلویی، اما در قسمت بغل خودرو هم رینگ‌ها طراحی متفاوتی نسبت به نسخه پرو دارند. در بخش عقب هم، دیفیوزر و خروجی اگزوز‌ها دچار تغییر شده‌اند که باعث اسپرت‌تر شدن طراحی تیگو ۸ پلاس شده است.

البته که گرافیک چراغ‌های عقب، در این نمونه با نسخه پرو یکسان بوده و ما شاهد تغییراتی در این بخش نیستیم. البته که در برخی تیپ‌های تیگو ۸، گرافیک چراغ‌ها حالت سفیدگونه‌ای هم دارند که فعلا خبری از آن در ایران نیست.

اما در داخل کابین، شاهد تغییرات فراوانی نیستیم. البته که در نگاه اولیه، تنها می‌توان دو تفاوت نسبت به نسخه پرو را دید. یکی اینکه رنگ چرم بدنه داشبورد دیگر هم‌رنگ صندلی‌ها نبوده و مشکی شده است؛ و دیگری هم در سر دنده است. البته فرم کلی سردنده تغییر نکرده؛ فقط طرحی شبکه‌ای و با هاله‌ای آبی رنگ به آن افزوده شده است.

باتوجه به اینکه امکانات ایمنی خانواده تیگو در ایران، چشمگیر است (به نسبت هموطنانش)، پس در دو بخش جداگانه امکانات ایمنی و سپس امکانات رفاهی این خودرو را به شما معرفی می‌کنیم.

از امکانات ایمنی تیگو ۸ پرو می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

سیستم هشدار و پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
رادار تصادف از عقب (RCTA)
رادار نقطه کور (BSD)
سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
رادار تصادف از جلو (FCW
ترمز اضطراری خودکار (AEB)
سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)
سامانه کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)
دارای هشت ایربگ ایمنی (در بازار‌های جهانی)
و…

از امکانات رفاهی تیگو ۸ پرو هم می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

دوربین ۳۶۰ درجه با حالت نمایش ۳D
تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با سردکن و گرمکن صندلی‌ها
صندلی راننده دارای مموری سه حالته و تنظیم گودی کمر
سیستم تهویه مجزا بین ردیف اول و دوم
باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌ها جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن
سیستم نمایش فشار باد تایر‌ها (TPMS)
جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی
دارای دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی به مجموع ۲۴.۶ اینچ
سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای به همراه ترمز پارک برقی و اتوهولد
سقف پانورامیک
۷ نفره
سامانه استارت/استاپ
تریم چرمی کابین
و…

براساس تصاویر، متاسفانه باز باید گفت که تیگو ۸ پلاس همانند پرو بازار ایران، دچار حذف آپشن گردیده است. این خودرو در فول‌ترین تیپ ممکن در بازار‌های جهانی، دارای سیستم اتوپارک هم هست که گویا این آپشن برای بازار ایران حذف شده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید