گره کور طرح ترافیک تهران

گره کور طرح ترافیک تهران

ساعت اجرای طرح ترافیک با اظهارت متفاوت مسئولان دچار ابهامات شده و شهروندان را دچار سردرگمی کرده است.

کد خبر : ۱۰۰۹۷۵
بازدید : ۶۳۶۳

فرادید | طی سه روز گذشته نظریه‌های متفاوتی درباره طرح ترافیک تهران بیان شده تا بدین واسطه بتوانند گره ترافیک را باز کنند، اما نظریه‌های متعدد و ضد و نقیض مسئولان نه تنها این گره را کور‌تر کرده، بلکه سبب سردرگرمی مردم از جهت ندانستن زمان دقیق اجرایی این طرح شده است.

به گزارش فرادید؛ روز گذشته رئیس پلیس تهران از اجرای طرح ویژه ترافیک در تهران خبر داد و گفت که این طرح از روز شنبه ۲۹ آبان ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در همه نقاط شهر تهران به مرحله اجرا در خواهد آمد.

این درحالی است که یک روز قبل از اظهارات این نیروی پلیس، شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، اعلام کرده بود که قرار است ساعت اجرای طرح ترافیک شهر تهران از ۷:۳۰ تا ۱۷ باشد.

اما حالا و درست در کمتر از ۲۴ ساعت از آخرین اظهارات درباره طرح ترافیک، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده که باید طرح ترافیک توسط کارشناسان بازنگری شود وساعت اجرای طرح ترافیک نیز از ساعت ۷:۳۰ به ۶:۳۰ تغییر پیدا کند.

او همچنین تاکید کرده که در مسئله حمل و نقل و ترافیک باید فکری جدید به این سیستم تزریق شود و دیگر این روش‌ها جوابگوی کلانشهر تهران نیست.

گره کور طرح ترافیک تهران
ابهام در اجرای طرح ترافیک

طبق آخرین اطلاعیه جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، قرار بود به دلیل تغییرات ساعت کار اداره‌ها و سازمان‌ها به ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ ساعت اجرای طرح ترافیک شهر تهران هم از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ و این طرح از روز ۱۰ آبان ۱۴۰۰ اجرا شود.

پس از گذشت حدود ۲۰ روز از انتشار این اطلاعیه، نه تنها خبری از اجرای این طرح نشده، بلکه نظرات جدیدی اعلام می‌شود که هرکدام از این اظهارات بر ابهام اجرای طرح ترافیک می‌افزاید.

به عنوان مثال روز گذشته سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت، در جلسه اضطراری تسهیل تردد و مدیریت ترافیک، گفته بود که از فردا طرح‌های ویژه‌ای در حوزه روان‌سازی و مدیریت ترافیک با استفاده از ظرفیت سایر پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس پیشگیری و یگان امداد پلیس پایتخت از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در همه نقاط شهر تهران به مرحله اجرا در خواهد آمد.

او همچنین گفته بود که در کنار اقدامات صورت گرفته در حوزه روان‌سازی ترافیک، علل و عوامل افزایش ترافیک پایتخت و راه‌های برون رفت از آن در دستور کار دفتر تحقیقات کاربردی پلیس پایتخت قرار گرفته است.

با انتشار این اظهارات، از صبح امروز شهروندان تهرانی منتظر اجرا شدن این طرح بودند که ناگهان با ظهارات جدیدی از سوی مطئولان ذی ربط مواجه شدند.

سید مجتبی شفیعی، معاون شهردار، ضمن جوابگو ندانستن این اظهارات، گفته که در حال حاضر نمی‌توان جزئیاتی از طرح جدید ترافیکی اعلام کرد، اما ضرورت دارد که این طرح با شکل جدیدی اجرا شود.

شفیعی همچنین گفته که با بازگشایی مدارس از روز دوشنبه اول آذرماه ساعت اجرای طرح ترافیک نیز از ساعت ۷:۳۰ به ۶:۳۰ تغییر پیدا خواهد کرد.

یعنی ممکن است ساعت اجرای طرح ترافیک در نیمه دوم سال از ۶:۳۰ تا ۱۸ و در نیمه نخست سال از ۶:۳۰ تا ۱۹ تغییر یابد.

به اعتقاد شفیعی، با اجرای ساعت طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ صبح از اول آذرماه حجم ترافیک در ساعات صبحگاهی و شامگاهی کاهش خواهد یافت.

البته باید تا آذرماه صبر کرد و دید که آیا این نظر اجرایی و گره طرح ترافیک باز می‌شود؟ یا شهروندان تهرانی باید منتظر اظهار نظر‌های جدید و سردرگمی بیشتر باشند.


محدوده‌های طرح ترافیک

محدوده طرح ترافیک شامل تمام مسیر‌ها و شریان‌های ارتباطی شهروندان تهرانی بین خیابان‌های مطهر، کارگر، شریعتی، ۱۷ شهریور و شوش است.

محدوده طرح کنترل آلودگی هوا هم از سمت شمال بزرگراه همت، از شرق بزرگراه امام علی، از جنوب بزرگراه بعثت و از غرب بزرگراه نواب و چمران را تحت پوشش قرار داده است.

گفته شده که این ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود.

بااین حال اگر قصد ورود به این محدوده‌ها دارید و نمی‌خواهید جریمه شوید، ضمن ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» باید شارژ حساب شهروندی را هم انجام دهید تا عضوی از این سیستم هوشمندسازی شده شوید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید