قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۳۰

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۳۰

قیمت بیت کوین، امروز ۳۰ آبان ماه با ۰.۳۲ درصد افزایش نرخ به ۵۹,۱۳۲ دلار معادل ۱,۶۹۵,۱۹۶,۱۷۶ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۰۹۸۶
بازدید : ۴۴۱۱

فرادید | بیت کوین با یک پله صعود نسبت به روز گذشته وارد کانال ۵۹ هزاردلار شد. امروز ۳۰ آبان ماه قیمت بیت کوین با ثبت افزایش ۰.۳۲ درصد به ۵۹,۱۳۲ دلار معادل ۱,۶۹۵,۱۹۶,۱۷۶ تومان رسید.

اولین قانون معامله بیت کوین این است که انتظار هر اتفاق غیر منتظره‌ای را داشته باشید. تنها طی یک سال گذشته، پنج مرتبه برای بیت کوین رشد با سود بیش از ۲۰ درصد اتفاق افتاده‌است. همچنین، قیمت بیت کوین طی این مدت، برای پنج بار ضرر ۱۸ درصدی روزانه ثبت نمود. نوسانات ۳ ماه گذشته در مقایسه با اوج‌های اخیر نسبتاً کم بوده است.

چند روز گذشته نیز برای بیت کوین چندان روز‌های خوبی نبود. مدت کوتاهی پس از دستیابی به رکورد ۶۹,۰۰۰ دلاری، این دارایی مستقیماً به سمت پایین حرکت کرد و در عرض چند روز ۹۰۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد.

این روند ریزشی روز ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) با رسیدن به سطح روانی ۶۰ هزار دلار به اوج خود رسید. هرچند این حرکت به اینجا ختم نشد و خرس‌ها با ادامه تلاش خود این دارایی را همچنان پایین کشاندند.

این بار، این ارز دیجیتال برای اولین بار در یک ماه گذشته به زیر ۵۶,۰۰۰ دلار سقوط کرد. به این ترتیب، بیت کوین تقریباً ۲۰ درصد از ارزش خود را در عرض ۱۰ روز از دست داد؛ در همین حال، داده‌های دورن زنجیره‌ای حاکی از آن هستند که هودل کنندگان بلندمدت از فروش هراسناک و شتابزده پوزیشن‌های خود خودداری کرده‌اند و حتی به انباشت این دارایی مشغول شده اند.

از آن زمان به بعد، بیت کوین به خوبی رشد کرده و نزدیک به ۳۰۰۰ دلار به ارزش خود افزوده است. در نتیجه، اکنون با قیمتی بالاتر از ۵۸,۰۰۰ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن به ۱.۱ تریلیون دلار می‌رسد.

برخی از تحلیل‌گران محدوده ۵۷ هزار دلاری را مقاومتی حیاتی برای بیت‌کوین در نظر می‌گرفتند. با از دست رفتن این مقاومت، انتظارات روانی برای ریزش بیشتر بازار تقویت شد.

اما برخی کارشناسان معتقدند اقتصاد آمریکا، تورمی است و اونس جهانی و بیت‌کوین در درازمدت صعودی هستند، اما امکان اصلاح در مقاطعی نیز وجود دارد. کف‌های حمایتی بیت‌کوین، ۵۸ هزار و ۵۲ هزار دلار است. در بدترین حالت کف حمایتی می‌تواند ۵۰ هزار دلار باشد و کاهش قیمت کمتر از این بعید است. روند در ادامه صعودی می‌شود.

بیت‌کوین در درازمدت به سمت ۱۲۰ هزار دلار می‌رود، اما در این میان، احتمال اصلاح نیز وجود دارد. به همین دلیل ماینر‌ها نیز بیت‌کوین خود را نمی‌فروشند چرا که سناریو صعودی را در نظر دارند و از اصلاح مقطعی نگران نمی‌شوند.

تنها یک سناریو بد در مورد بیت‌کوین وجود دارد که همین قیمت کنونی، به سقف ناحیه رنج آن تبدیل شود. اما با توجه به اقتصاد تورمی و انبساطی آمریکا، هم اونس جهانی و هم بیت‌کوین احتمالا صعودی است.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید