هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز اول آذرماه در اغلب مناطق کشور بارش پراکنده با احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۰۱۰۴۵
بازدید : ۵۶۲۹

فرادید | با توجه به تحلیل نقشه‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز اول آذرماه سامانه بارشی در غالب مناطق نیمه غربی و به‌صورت پراکنده در شمال شرق و شرق کشور فعال است.

به این ترتیب در استان‌های خوزستان، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، غرب خلیج فارس، تهران، البرز، قزوین، اصفهان، شمال و غرب فارس، زنجان، کردستان، جنوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، استان‌های ساحلی دریای خزر ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و در استان‌های یزد، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، شدت بارش در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و لرستان است.

روز سه شنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان بارش باران و احتمال وقوع رعد و برق و در برخی مناطق یزد، اصفهان و شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

همچنین چهارشنبه در غرب سواحل دریای خزر، پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و جمعه در بخش‌هایی از نوار غربی بارش باران پیش‌بینی می‌شود. سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، گاهی وزش باد شدید در طول روز و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری و به‌تدریج عبار محلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۳۰ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اراک با دمای ۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعيت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید