قهوه را بعد از صبحانه بخوریم یا قبل از صبحانه؟

قهوه را بعد از صبحانه بخوریم یا قبل از صبحانه؟

قهوه به عنوان یک نوشیدنی کافئین دار که می‌تواند انرژی روزانه شما را تامین کند و تا حد زیادی در اول صبح خواب آلودگی شما را کاهش دهد بهتر است در چه زمانی از روز نوشیده شود؟

کد خبر : ۱۰۱۰۵۵
بازدید : ۱۱۳۰۹

به شکلی طبیعی از آن جایی که تقریبا نصف ما مردم صبح‌ها بعد از خواب برای اینکه سریع سرحال شویم و احساس خواب آلودگی نکنیم بلافاصله قهوه مصرف می‌کنیم، آیا این کار درستی است یا نه؟

درست است که مصرف قهوه به دلیل کافئین ما را از خواب آلودگی نجات می‌دهد و حسابی سرحال می‌کند و انرژی مضاعفی به ما می‌دهد، ولی می‌تواند تاثیر منفی در تنظیم سطح گلوکز خون داشته باشد.

از آنجایی که سطح قند خون باید در یک محدوده مناسب قرار داشته باشد تا بتواند ریسک بیماری‌های دیابت و بیماری‌های قلبی را کنترل کند بهتر است اول صبحانه بخوریم و اگر احساس نیاز کردیم در ادامه قهوه بنویشیم.

یک پژوهش انجام شده در رابطه با این موضوع وجود دارد که نشان می‌دهد زمانی که بعد از یک خواب با کیفیت بلافاصله قهوه مصرف شود، پاسخ گلوکزی خون به غذا تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

همچنین وقتی معده خالی است و قهوه می‌خوریم اسید معده تحریک می‌شود و احتمال سوزش معده و حالت استرس به آدم دست می‌دهد و در دراز مدت باعث ایجاد زخم معده می‌شود و از آنجایی که معده پر اسید است مازاد معده را اسید می‌گیرد و طبق نتیجه‌ای که گفته شد می‌تواند باعث ناراحتی‌های معده شود در نتیجه بهتر است بعد از صبحانه قهوه مصرف کنید.

منبع: طلا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید