قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۲

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۲

قیمت بیت کوین امروز ۲ آذرماه با ۱.۴۴ درصد کاهش نرخ به ۵۶۷۸۸ دلار معادل ۱۶۵۱۷۹۲۵۵۶ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۱۰۶۴
بازدید : ۷۰۱۶

فرادید | افت قیمت بیت کوین همچنان ادامه دارد. امروز ۲ آذرماه قیمت بیت کوین با ثبت کاهش ۱.۴۴ درصد نسبت به روز گذشته به ۵۶۷۸۸ دلار معادل ۱۶۵۱۷۹۲۵۵۶ تومان رسید.

پس از چندین روز متوالی افت قیمتی که در نهایت منجر شد بیت کوین ۲۰ درصد از بالاترین سطح قیمت تاریخی خود فاصله بگیرد و به پایین‌ترین سطح ماهانه خود یعنی زیر ۵۶۰۰۰ دلار سقوط کند، این دارایی سرانجام روز‌های آخر هفته یک موج بازیابی را آغاز کرد.

به گزارش فرادید؛ قیمت بیت کوین روز شنبه حدود ۳۰۰۰ دلار افزایش یافت و حتی یکشنبه به ۶۰۰۰۰ دلار رسید. هرچند، نتوانست این سطح روانی مهم را پشت سر بگذارد و دوباره در همین سطح ریجکت شد.

به این ترتیب، تنها در عرض چند ساعت، ارزش بیت کوین چند هزار دلار کاهش یافت و حتی به زیر ۵۷۰۰۰ دلار رسید. با این اوصاف، ارزش بازار بیت کوین به کمتر از ۱.۱ تریلیون دلار کاهش یافته و دامیننس آن در حدود ۴۲ درصد باقی مانده است.

برخی کارشناس بازار‌های مالی عقیده دارد کف قیمت بیت‌کوین ۵۰ هزار دلار است و اصلا امکان ندارد بیت‌کوین از این محدوده ریزش کند. تحلیلگران خارجی عقیده دارند بازار به زودی آخرین موج صعودی خود را شروع می‌کنند و ارز‌های متاورسی و ارز‌هایی که محصول نهایی عرضه می‌کنند می‌توانند پیشتاز بازار رمزارز‌ها باشند.

بیت‌کوین مقاومت‌های زیادی روی نمودار خود دارد. اولین مقاومت محدوده استاتیک ۶۰ هزار دلار است و بعد از آن محدوده روانی ۷۰ هزار دلار. اندیکاتور فیبوناچی هم محدوده ۷۳ هزار دلار را یک مقاومت میداند. کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین به زودی تا محدوده ۱۰۰ هزار دلار رشد می‌کند و آلت‌کوین‌ها هم در این رشد بازار را همراهی می‌کنند.

متخصصان صرافی کریپتو کراکن معتقدند اگر رشد فعلی بیت کوین در مقاومت قوی در حدود ۷۰۰۰۰ دلار متوقف شود، می‌توان انتظار اصلاح تا ۲۰ درصد را داشت. یعنی ممکن است جفت BTC/USD به ۵۵۰۰۰ دلار سقوط کند.

Altcoin Sherpa، تحلیلگر ارز‌های دیجیتال، همین رقم را ذکر کرد. یکی دیگر از روزنامه‌نگاران و متخصصان مشهور، ویلی وو، از دامنه وسیع‌تری از ۵۰۰۰۰ دلار تا ۶۰۰۰۰ دلار به عنوان حمایت قابل اعتماد نام برد.

علاوه بر این، ویلی وو استدلال می‌کند که بیت‌کوین در حال حاضر برای رشد ناگهانی و تجدید بالاترین رکورد‌ها آماده نیست. وو سه عامل را شناسایی کرد که موانع رشد بیت کوین محسوب می‌شود:

*فعالیت نوسانگیری بالای بیت کوین است.
*راه اندازی اولین صندوق قابل معامله در مبادلات ایالات متحده (ETF) بر اساس معاملات آتی بیت کوین است.
*احساسات بیش از حد خوش بینانه سرمایه گذارانی است که به رشد بیشتر بیت کوین و کل بازار ارز‌های دیجیتال اطمینان دارند.

نیکلاس مرتن تحلیلگر نیز در مورد آینده نزدیک ارز دیجیتال پرچمدار شک دارد. او می‌گوید: «در این سه‌ماهه‌ی چهارم یا سه‌ماهه‌ی بعدی، ۱۰۰هزار یا ۱۵۰ هزار دلار دریافت نخواهیم کرد. "متاسفم، اما باید این را بگویم. من فکر می‌کنم که بسیاری از کارشناسان اشتباه می‌کنند. بیت کوین رشد را هدف قرار داده است، اما تا پاییز سال آینده فقط حدود ۱۰۰۰۰۰ یا ۱۵۰۰۰۰ دلار را شاهد خواهیم بود.

آنتونی اسکاراموچی، بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری SkyBridge Capital، مطمئن است که بیت کوین «به راحتی» به قیمت ۵۰۰۰۰۰ دلار خواهد رسید.

به نظر او، سطح قیمت فعلی هنوز فرصتی اولیه برای ورود به دارایی است و قیمت اولین ارز دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۴ یا اواسط سال ۲۰۲۵ به مرز ۵۰۰۰۰۰ دلاری مشخص شده خواهد رسید. با این حال، این امر مستلزم تحقق پیش‌بینی Ark Invest است که طبق آن تعداد کیف پول‌های بیت‌کوین تا این زمان باید به ۱ میلیارد برسد.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید