رضا صادقی،۳ میلیون تومانی یا ۴۵۰ هزار تومانی؟

رضا صادقی،۳ میلیون تومانی یا ۴۵۰ هزار تومانی؟

بسیاری بر این باورند که صادقی تنها به‌خاطر تفاوت قیمتی محسوس و ملموس این کنسرت با کنسرت‌های داخلی از پیگیری اجرا در تهران یا حتی اجرا در جزیره کیش خودداری کرده است.

کد خبر : ۱۰۱۱۷۷
بازدید : ۶۴۴۶

امین فرج‌پور | به‌رغم ادعای تهیه‌کننده کنسرت رضا صادقی که گفته اجرای این خواننده مشهور در ترکیه با هدف ارزآوری انجام می‌گیرد، اما بسیاری عقیده دارند که این وسوسه بلیت ۳ میلیون تومانی بوده که او را روی استیج خارج از کشور فرستاده است.

روز گذشته بسیاری از رسانه‌های موسیقی از آغاز تور کنسرت‌های خارجی رضا صادقی تا چند هفته دیگر خبر دادند. بنابر این اخبار؛ این خواننده شناخته‌شده موسیقی پاپ روز ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ (۴ دی ۱۴۰۰) هم‌زمان با جشن شب کریسمس به تهیه‌کنندگی موسسه لیما برای اولین بار بعد از همه‌گیری کرونا در استانبول روی صحنه خواهد رفت.

کنسرت‌هایی که اگرچه از مدت‌ها پیش طرفداران رضا صادقی انتظارش را می‌کشیدند، اما از همین اولین روز انتشار، حاشیه‌ساز و جنجالی شده است…

رویای ۲ ساله استیج‌های خارجی

رضا صادقی که در هجده‌-نوزده ماه اخیر، مانند بسیاری از هنرمندان دیگر عرصه موسیقی، به‌دلیل شرایط کرونایی کشور از حضور در صحنه و اجرای موسیقی زنده دور بوده؛ با توجه به سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا و مساعدترشدن شرایط جهانی خبر از آغاز تور کنسرت‌های بین‌المللی خود داده و گفته بود که قرار است دور جدید کنسرت‌هایش را در کانادا و سپس آمریکا ارایه دهد.

صادقی گفته بود: «من همه عمرم رو روی صحنه نفس کشیده‌ام، از اولین آهنگم در سال ٧١ و اولین اجرایم در سال ٧٣ تا امروز. همه باورهام و رویاهام و عاشقانه‌هام رو با صحنه و حس خوب مردمم ساخته‌ام و این دوری دو ساله از صحنه منو ١٠ سال پیر کرد.»

حالا خبر می‌رسد که رویای دیرینه رضا صادقی جامه عمل پوشیده و او به‌زودی برای اجرای اولین کنسرت بعد از کرونای خود در استانبول روی استیج خواهد رفت.

کنسرتی که در سالن آتیلا ایلهان با بلیت‌های ۱۰۰ تا ۱۳۰۰ لیری برگزار خواهد شد و همین هم از همین ابتدا حاشیه‌ساز شده و بسیاری بر این باورند که صادقی تنها به‌خاطر تفاوت قیمتی محسوس و ملموس این کنسرت با کنسرت‌های داخلی از پیگیری اجرا در تهران یا حتی اجرا در جزیره کیش خودداری کرده است.

۳ میلیون یا نیم میلیون؟ مساله این است!

مهم‌ترین حاشیه کنسرت رضا صادقی در ترکیه را قیمت بلیت‌های این کنسرت به‌وجود آورده که معادل حدود ۳ میلیون تومان است. رقمی وسوسه‌کننده برای خواننده‌ای که اگرچه تجربه کنسرت‌های خارجی زیادی دارد، اما مثل هر کس دیگری تفاوت قیمتی سه میلیون تومان را با حداکثر قیمت ۴۵۰ هزار تومانی کنسرت‌های کیش درک می‌کند!

البته به گزارش خبرآنلاین؛ تهیه‌کننده کنسرت رضا صادقی موضوع تفاوت قیمت بلیت‌های کیش و استانبول را در تصمیم این خواننده بی‌تاثیر می‌داند و ادعا می‌کند که به‌واسطه فروش بلیت از طریق یک سایت داخلی بنای آن‌ها بر ارزآوری بوده.

که کاربران پرشماری در واکنش به آن به «تفاوت قیمت بلیت حدودا ۳ میلیون تومانی این کنسرت در قیاس با کنسرت‌های ۴۵۰ هزار تومانی جزیره کیش» اشاره کرده و این تفاوت محسوس را دلیل منطقی‌تری برای برگزاری کنسرت این خواننده پاپ در کشور ترکیه به‌جای کشور خودش عنوان کرده‌اند!

پرسش از رضا صادقی

بسیاری از کاربران از رضا صادقی پرسیده‌اند که اگر واقعا وسوسه قیمت بلیت در کار نبوده، چرا مانند خوانندگانی، چون بهنام بانی، آرون افشار، علی زندوکیلی، محسن ابراهیم‌زاده، بابک جهانبخش، علیرضا طلیسچی، اشوان، هوروش‌بند و مسعود صادقلو که قرار است در همین آذر ماه جاری در جزیره کیش روی استیج بروند، این جزیره را برای اجرا انتخاب نکرده است تا هم از خروج ارز جلوگیری شود و هم از وارد آمدن سختی و دشواری بر مخاطبانی که می‌خواهند به هر شکل و حالی در این کنسرت حضور داشته باشند؟!

میلاد ماهان‌راد، تهیه‌کننده کنسرت رضا صادقی که این روز‌ها در ترکیه به‌سر می‌برد، با اشاره به «سابقه فعالیت غیررسمی ۱۰ ساله موسسه لیما» و «همکاری این موسسه با خوانندگانی، چون علی یاسینی، رضایا، یونا احمدی و دایان»؛ در جواب اینکه چرا کنسرت رضا صادقی به‌جای استانبول در داخل کشور از جمله در جزیره کیش برنامه‌ریزی نشده؛ می‌گوید:

«برگزاری کنسرت در خارج از کشور با شیوه‌ای که ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم ارزآوری دارد و می‌تواند به توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری ایرانیان در خارج از کشور هم کمک کند. ضمن اینکه اقدامات فراوانی برای برگزاری کنسرت در داخل کشور هم انجام داده‌ایم و این بخش را از دستور کار خارج نکرده‌ایم.»

تهیه‌کننده کنسرت رضا صادقی درباره جزئیات ادعای ارزآوری می‌گوید: «ما با فروش بلیت در داخل کشور و امکان پرداخت در ایران، دریافتی برای بلیت را در همین‌جا به‌دست می‌آوریم و سپس با هزینه‌های معمول، برای برگزاری کنسرت در ترکیه اقدام می‌کنیم که طبعا ارزآوری دارد و نه خروج ارز.»

میلاد ماهان‌راد همچنین ریشه علاقه خوانندگان و کنسرت‌گذاران پاپ به برگزاری کنسرت در ترکیه را مرهون «بوروکراسی ساده‌تر کشور ترکیه برای برگزاری یک رویداد هنری» عنوان می‌کند.

با این‌حال بسیاری دیگر نیز هستند که بلیت‌هایی با قیمت ۱۰۰ تا ۱۳۰۰ لیر (حدود ۳۰۰ هزار تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) را دلیل اصلی علاقه خوانندگان و کنسرت‌گذاران به استانبول دانسته و با مقایسه این ارقام با بلیت‌های ۱۸۰ تا ۴۵۰ هزار تومانی جزیره کیش، برگزاری کنسرت در استانبول را از این منظر منطقی و معقول و قابل توجیه عنوان می‌کنند…

پرسش‌های بی‌پاسخ

پرسش‌ها البته همه خطاب به رضا صادقی نیستند. رسانه‌ها و البته بسیاری از کاربران نیز از مدیران فرهنگی پرسیده‌اند:

چرا به‌رغم گذشت حدود ۲۱ ماه از تعطیلی کنسرت‌ها و البته به‌رغم برگزاری جلساتی پرشمار بین تهیه‌کنندگان و کنسرت‌گذاران با مدیران دفتر موسیقی و البته مدیران تالارهایی، چون وزارت کشور، سالن ایرانیان، هتل اسپیناس، برج میلاد، بنیاد رودکی، تالار وحدت و برج آزادی برگزاری کنسرت در ایران هنوز ممکن نیست؟

چرا به‌رغم وعده وزیر ارشاد مبنی بر آغاز کنسرت‌ها از اول آذر، هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است؟! چرا هنوز درباره مسایلی مانند چگونگی برگزاری کنسرت‌ها و قیمت‌گذاری بلیت اجرا‌ها و اجاره سالن‌ها (با توجه به این واقعیت که کنسرت‌گذاران مجاز به فروش تنها ۵۰ درصد ظرفیت سالن هستند) تصمیم‌گیری نشده است؟

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید