قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۸

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۸

قیمت بیت کوین امروز ۸ آذرماه با ۵.۵۱ درصد افزایش نرخ به ۵۷,۴۲۸ دلار معادل ۱,۷۱۷,۸۷۲,۴۷۸ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۱۲۲۲
بازدید : ۵۹۹۶

فرادید | بیت کوین بار دیگر در مدار صعودی قرار گرفت. امروز ۸ آذرماه قیمت بیت کوین با ثبت رشد ۵.۵۱ درصد به ۵۷,۴۲۸ دلار معادل ۱,۷۱۷,۸۷۲,۴۷۸ تومان رسید.

بیت کوین یک کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) یا رمز ارز است، که در ابتدا به عنوان وسیله‌ای برای مبادله طراحی شده بود؛ اما امروزه به عنوان ذخیره ارزش شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال به جای تکیه و وابستگی به نهاد‌های واسطه مانند بانک، از رمزنگاری برای مدیریت و ایجاد کوین‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش فرادید؛ تاریخچه بیت کوین با اختراع این ارز توسط شخص ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو آغاز شد. ناکاموتو ایده Bitcoin را از ایده‌های مختلفی که توسط جامعه سایفرپانک‌ها ارائه شده بود، گرفته‌است.

بزرگ‌ترین رمز ارز دنیا به سرعت رشد کرد و در بین جوامع آنلاین و آفلاین به عنوان یک ارز شناخته شد. از اواسط سال ۲۰۱۰، برخی کسب و کار‌ها در کنار دیگر روش‌های پرداخت، شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت جدید کردند.

به جرات می‌توان گفت که این چند روز بیت کوین ساعات بهتری را سپری کرده است. این ارز رمزنگاری شده مارک قیمت روانی ۶۰۰۰۰ دلار را روز جمعه به چالش کشید، پیش از اینکه با افتی ناگهانی، که احتمالاً ناشی از ترس از شیوع نوع جدید ویروس کرونا بود، آن را به شدت به سمت پایین سوق دهد.

پس از آن، تنها در عرض چند دقیقه، این دارایی بیش از ۶۰۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و به ۵۳۵۰۰ دلار رسید. این اتفاق باعث لیکوئید شدن نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار پوزیشن در عرض یک ساعت شد.

این شدیدترین سقوط قیمت دیده شده از ماه سپتامبر (شهریور و مهر) تاکنون بود. از آن زمان، بیت کوین تلاش کرده است تا مقداری از ارزش از دست رفته خود را بازیابی کند و حتی در چند مورد از ۵۵,۰۰۰ دلار هم گذشت، اما در این مسیر دوباره متوقف شد.

در حال حاضر، بیت کوین با قیمتی کمی بیش از ۵۷,۰۰۰ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن نزدیک به ۱ تریلیون دلار است.

از جمعه گذشته، قیمت بیت کوین توانسته است دو بار از سطح مقاومت ۵۹,۴۲۲ دلار عبور کند، اما نتوانسته سطح روانی ۶۰۰۰۰ دلار را دوباره آزمایش کند. این پیشرفت نشان می‌دهد که سناریوی ۱ هنوز در جریان است و بیت‌کوین به سختی می‌تواند از منطقه تقاضای ۵۸,۲۰۰ تا ۶۱,۵۴۵ دلار پیشی بگیرد.

با فرض اینکه خریداران موفق به تولید کندل بسته روزانه بالای ۶۱,۵۴۵ دلار شوند، نشان دهنده تمایل به قیمت‌های بالاتر است. در چنین حالتی، بیت کوین می‌تواند سطح بعدی را هدف قرار دهد، از ۶۳,۵۰۰ دلار تا ۶۵,۵۷۱ دلار.

بسته شدن کندل روزانه بالاتر از آن منطقه، هرگونه چشم‌انداز نزولی را باطل می‌کند و شروع یک رالی صعودی جدید را آغاز می‌کند که می‌تواند بیت کوین را به سطح افزایشی فیبوناچی ۱۶۱.۸ درصدی در ۷۷,۹۰۸ دلار برساند، که بالاترین سطح تاریخ است.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید