پیگیری و مشاهده پرونده قضایی با اپلیکیشن عدالت همراه

پیگیری و مشاهده پرونده قضایی با اپلیکیشن عدالت همراه

برای دسترسی به سامانه ثنا می‌توانید از طریق سایت این سامانه اقدام کنید. همچنین اخیرا اپلیکیشن‌های موبایل این سامانه نیز تحت عنوان اپلیکیشن عدالت همراه رونمایی شده‌اند.

کد خبر : ۱۰۱۲۴۳
بازدید : ۹۱۷۲

چند سالی است که قوه قضاییه به منظور تسهیل فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و کاهش اطاله دادرسی، با احراز هویت سامانه ثنا با همکاری یوآیدی ، کلیه ابلاغیه‌های قضایی را به صورت الکترونیکی در اختیار افراد قرار می‌دهد.

برای دسترسی به سامانه ثنا می‌توانید از طریق سایت این سامانه اقدام کنید. همچنین اخیرا اپلیکیشن‌های موبایل این سامانه نیز تحت عنوان اپلیکیشن عدالت همراه رونمایی شده‌اند.

به این ترتیب عموم مردم برای پیگیری و مشاهده پرونده قضایی با اپلیکیشن عدالت همراه می‌توانند این برنامه را روی تلفن همراه خود نصب کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از اپلیکیشن عدالت همراه را بررسی کنیم.

اپلیکیشن عدالت همراه چیست؟

با توجه به اینکه امکان دسترسی به رایانه و لپ‌تاپ به صورت دائمی برای همه افراد جامعه فراهم نیست، قوه قضاییه در تصمیم هوشمندانه اقدام به راه‌اندازی اپلیکیشن عدالت همراه در دو نسخه اندروید و iOS کرده است. در حال حاضر طیف‌های گسترده‌ای از مردم تلفن همراه هوشمند در اختیار دارند.

به همین دلیل می‌توانند خیلی راحت این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنند. به این ترتیب در هر ساعت از شبانه‌روز و در هر موقعیتی امکان دسترسی افراد به حساب کاربری‌شان در سامانه ثنا از طریق اپلیکیشن عدالت همراه وجود دارد.

قابلیت‌های این اپلیکیشن و همچنین امکان دسترسی راحت و بدون هزینه به آن باعث شده است که طیف‌های گسترده‌ای از مردم از آن استقبال کنند. در محیط اپلیکیشن عدالت همراه، امکان بهره‌مندی از خدمات زیر برای افراد وجود دارد:

  • دریافت و مشاهده ابلاغیه‌های الکترونیک قضایی
  • دریافت و مشاهده اطلاعیه‌های قضایی پیرامون پرونده‌های جاری
  • دریافت نوبت حضوری مراجعه به دفاتر قضایی
  • پیگیری روند اجرایی پرونده‌های مربوطه با کد ملی
  • امکان ثبت اعتراض به رأی دادگاه از سوی هر یک از طرفین
  • امکان ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه
  • پرداخت هزینه دادرسی به صورت آنلاین

به طور کلی، تمامی خدماتی که از طریق سایت اینترنتی عدل ایران در اختیار شما قرار می‌گیرد، در قالب اپلیکیشن عدالت همراه نیز در دسترس است.

اپلیکیشن عدالت همراه را از کجا دانلود کنیم؟

با توجه به اینکه اپلیکیشن‌های کلاهبرداری در این زمینه ایجاد شده است، لازم است نحوه دانلود اپلیکیشن عدالت همراه را از مرجع معتبر با هم مرور کنیم.

برای دانلود این اپلیکیشن ابتدا باید به درگاه ملی قوه قضاییه به نشانی eadl.ir مراجعه کنید. در این سایت لینک معتبر مربوط به دانلود اپلیکیشن عدالت همراه در اختیار شما قرار می‌گیرد. در زمان دانلود توجه داشته باشید که با توجه به سیستم عامل تلفن همراه خود نسبت به دانلود نسخه اندروید یا iOS این اپلیکیشن اقدام کنید.

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن عدالت همراه روی تلفن همراه خود باید وارد حساب کاربری خود شوید. توجه داشته باشید که ثبت نام اصلی و فرآیند احراز هویت را باید از طریق سامانه ابلاغ ثنا قبلا انجام داده باشید. امکان ثبت نام جدید از طریق این اپلیکیشن در حال حاضر وجود ندارد.

بعد از ثبت نام نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار می‌گیرد. در زمان ورود به حساب کاربری در اپلیکیشن باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. پس از آن یک کد تأیید به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود. با وارد کردن این کد می‌توانید به حساب کاربری خود در سامانه ثنا از طریق اپلیکیشن عدالت همراه دسترسی داشته باشید.

نحوه مشاهده ابلاغیه در اپلیکیشن عدالت همراه

بعد از ورود به حساب کاربری خود در اپلیکیشن عدالت همراه، یک منو متشکل از چند گزینه در نرم افزار به نمایش در می‌آید. روی گزینه ابلاغ‌های الکترونیکی در صفحه اصلی این اپلیکیشن کلیک کنید. صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن چهار گزینه پیش روی شما قرار دارد. این گزینه‌ها عبارت‌اند از:

  • ابلاغیه‌های جدید
  • ابلاغیه‌های مشاهده شده
  • دریافت ابلاغیه با رمز
  • دریافت با شماره ابلاغیه

چنانچه ابلاغیه جدیدی برای شما ارسال شده باشد، با کلیک روی گزینه ابلاغیه‌های جدید وارد صفحه مربوط به آن‌ها می‌شوید و می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. همچنین در صورتی که می‌خواهید ابلاغیه های قبلی خود را مشاهده کنید، باید روی گزینه ابلاغیه‌های مشاهده شده بزنید و وارد صفحه مربوط به آن‌ها شوید.

کلام پایانی

الکترونیکی شدن خدمات قضایی نقش چشمگیری در کاهش مراجعات به شعب مختلف قضایی داشته است. این مسئله نقش بسزایی در افزایش رضایت مراجعان به قوه قضاییه داشته است. در کنار این مسئله، فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی سرعت پیدا می‌کند.

هزینه‌های مازاد رسیدگی به پرونده‌ها که هم به مردم و هم به دستگاه قضایی تحمیل می‌شد، به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. به همین دلیل اپلیکیشن عدالت همراه و سایر خدمات الکترونیک قضایی برای تحقق عدالت قضایی در سطح کشور گام مهمی به شمار می‌رود که عموم مردم در سراسر کشور می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید