کرونا امیکرون نسبت به دلتا سرایت‌پذیری بیشتری دارد؟!

کرونا امیکرون نسبت به دلتا سرایت‌پذیری بیشتری دارد؟!

سویه امیکرون ۴ تا ۵ برابر نسبت به سویه دلتا سرایت‌پذیری بیشتری دارد، افزود: سویه دلتا در پیک پنجم سهمگین بود و آمار متوفیان گواه این مدعا است. امیدوارم با اتخاذ تدابیر لازم پیک جدیدی را تجربه نکنیم.

کد خبر : ۱۰۱۲۴۹
بازدید : ۹۸۳۱

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: سویه امیکرون ۴ تا ۵ برابر نسبت به سویه دلتا سرایت‌پذیری بیشتری دارد.

دکتر علیرضا صداقت اظهار کرد: متاسفانه سویه امیکرون نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است. جهش صورت گرفته در این سویه روی پروتئین اسپایک اتفاق افتاده که احتمال کاهش اثربخشی دارو‌های ضد ویروسی و واکسن‌ها را به دنبال دارد، اما با وجود این احتمال، تنها راه مقابله با این سویه همچنان واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

وی افزود: اقدام به موقع ستاد ملی کرونا مبنی بر لغو پرواز‌های مستقیم از کشور‌های آفریقایی لازم بوده و بررسی دقیق و قرنطینه کامل برای افرادی که به این کشور‌ها سفر داشته‌اند نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سویه امیکرون ۴ تا ۵ برابر نسبت به سویه دلتا سرایت‌پذیری بیشتری دارد، افزود: سویه دلتا در پیک پنجم سهمگین بود و آمار متوفیان گواه این مدعا است. امیدوارم با اتخاذ تدابیر لازم پیک جدیدی را تجربه نکنیم.

صداقت به موضوع بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و افزود: آمار‌ها حکایت از استقبال خوب فرهنگیان از واکسیناسیون دارد در حال حاضر ۹۱ درصد فرهنگیان دوز نخست واکسن و ۷۵ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

۸۵ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال نیز دوز نخست و ۵۷ تا ۶۰ درصد نیز دوز دوم واکسن رادریافت کرده‌اند، اما نقطه ضعف ما مقاطع تحصیلی ابتدایی است که هنوز واکسنی برای استفاده در این گروه سنی در کشور ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس با توجه به ضعف‌های تکیه صرف بر آموزش مجازی و همچنین فشار‌های روحی و روانی که به دانش‌آموزان، والدین و کادر آموزشی وارد می‌ساخت، گفت: قطعا بازگشایی مدارس به لحاظ اجتماعی یک ضرورت است، اما اینکه این بازگشایی‌ها در چه شرایطی و با چه سطحی از رعایت پروتکل‌ها اتفاق بیفتد بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به طور استاندارد، در شرایط پاندمی کرونا هوا بایستی ۶ بار در هر دقیقه تعویض شود، گفت: به نظر می‌رسد در اغلب مدارس ما چنین تهویه مطبوعی وجود نداشته باشد و تنها راه تهویه هوا در موارد بسیاری پنجره کلاس‌ها است که با توجه به اینکه در فصل سرد سال به سر می‌بریم خود می‌تواند باعث ابتلا به سرماخوردگی و تبعات ناشی از آن باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، صداقت بیان‌کرد: اگر چه اطلاعات در مورد سویه امیکرون هنوز کامل نیست، اما نبایستی جانب احتیاط را از دست داد و در این شرایط نسبت به بازگشایی‌ها به خصوص بازگشایی مدارس نباید عجله کرد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید