پیکاپ جدید چینی و رقابت با «فورد رپتور»

پیکاپ جدید چینی و رقابت با «فورد رپتور»

در وب سایت‌های چینی این پیکاپ را به عنوان پاسخی به فورد اف-۱۵۰ رپتور مطرح کرده اند که عملا چنین مقایسه‌ای با محصول ۷۰ هزار دلاری فورد چندان قابل اعتنا نیست.

کد خبر : ۱۰۱۲۵۰
بازدید : ۹۹۱۶

سال گذشته میلادی برابر با ۴۵۲ هزار دستگاه انواع مختلف وانت در بازار چین به فروش رسیده و پرچمدار این بازار، خودروسازی گریت وال موتورز بوده است.

کمپانی مذکور به منظور حفظ برتری‌های خود و تداوم موفقیت‌های فروش، راهبرد‌های ویژه‌ای برای بخش تولید وانت خود دارد که یکی از مهمترین آن‌ها طراحی و معرفی محصولات جدید و منطبق بر پیشرفت‌های روز است.

گریت وال موتورز در نمایشگاه خودروی گوانگژو یا همان اتو گوانگژو از یک پیکاپ مفهومی بسیار جذاب رونمایی کرده که در واقع نسخه‌ای بروز شده با قابلیت‌های آفرودی بیشتر از Poer پیکاپ قبلی گریت وال به نظر می‌رسد.

پوئر استاندارد از پیشرانه ۲ لیتری دیزل ۱۶۳ اسب بخاری و همچنین ۲ لیتری بنزینی ۱۹۰ اسب بخاری استفاده می‌کند. در بخش جعبه دنده نیز تریم‌های دستی و اتوماتیک قابل سفارش است. سامانه تمام چرخ محرک نیز به عنوان آپشن در نظر گرفته شده است.

گشتاور نمونه دیزل برابر با ۴۰۰ نیوتن متر و پیشرانه بنزینی ۳۶۰ نیوتن متر است. پوئر استاندارد در بازار چین ۱۵۳۵۰ تا ۲۵ هزار دلار قیمت دارد.

از جمله تغییرات نمونه آفرودی به جابجایی خروجی اگزوز و انتقال آن به مسیر ستون اول اتاق، چرخ‌های بزرگ‌تر آفرودی، هلال گلگیر آفرودی، سپر جدید، رکاب جدید، موتور بکسل جدید و ... قابل اشاره هستند. ارتفاع خودرو نیز در مقایسه با پوئر استاندارد ۵۱ میلیمتر افزایش یافته است.

در وب سایت‌های چینی این پیکاپ را به عنوان پاسخی به فورد اف-۱۵۰ رپتور مطرح کرده اند که عملا چنین مقایسه‌ای با محصول ۷۰ هزار دلاری فورد چندان قابل اعتنا نیست. رپتور مدل سال از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با ۴۵۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۶۹۱ نیوتن متر استفاده می‌کند.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند تا سال ۲۰۲۵ میزان فروش پیکاپ در بازار چین به ۸۴۰ هزار دستگاه برسد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید