قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۰

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۰

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۰ آذرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۷۸ دلار و ۸۱ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۱۲۹۰
بازدید : ۸۰۳۹

فرادید | طلا همچنان در کانال ۱۷۰۰ دلار قرار دارد. امروز ۱۰ آذرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۲۹ درصدی به ۱۷۷۸ دلار و ۸۱ سنت رسید.

از نگاه فروشندگان، قیمت ممکن است نزدیک به ۱۷۸۰ دلار حمایت شود. حمایت اصلی نزدیک به ۱۷۶۰ دلار است که کمتر از آن خطر شکست به زیر ۱۷۵۰ دلار وجود دارد.

قیمت طلا پس از سقوط به پایین‌ترین سطح از ۴ نوامبر در ۱۷۷۰ دلار، در حالی که گرد و غبار پس از انحراف هاوکیش جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بر زمین نشسته است، در حال تلاش برای اصلاح جزئی است. پاول گفت که افزایش سرعت کاهش خرید دارایی‌ها را می‌توان در نشست آتی فدرال رزرو مورد بحث قرار داد، که این بازدهی اوراق خزانه داری همراه با دلار آمریکا را از سقف عبور داد.

در نتیجه، قیمت طلای بدون بازده به ۳۰ دلار قبل از پایان روز در ۱۷۷۱ دلار رسید. ترس از نوع کووید Omicron همچنین تقاضای برای بهشت امن دلار را تقویت کرد و درد طلا را تشدید نمود.

به دنبال تضعیف نسبی دلار و در حالی که سرمایه گذاران در حال ارزیابی میزان تاثیر احتمالی شیوع سویه اومیکرون بر اقتصاد جهانی هستند، قیمت طلا روز سه شنبه شاهد افزایش بود. شمار رو به رشدی از کشور‌ها برای مقابله با شیوع واریانت جدید ویروس کرونا، محدودیت‌های سفر اعمل کرده اند. سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد واریانت جدید ریسک بسیار بالای افزایش موارد ابتلا را به همراه دارد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس اظهار کرد: این نوع اخبار هستند که قیمت طلا را بالاتر می‌برند. این حقیقت که چنین اتفاقی نیافتاده است، نشان می‌دهد ضعف بنیادی زیادی در طلا وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، اسپیواک پیش بینی کرد اگر بانک مرکزی آمریکا به جای تورم، بیشتر روی رشد اقتصادی متمرکز شود، قیمت طلا پشتیبانی می‌شود. اما اگر آمار اشتغال ماهانه که روز جمعه منتشر می‌شود، اشتغالزایی ضعیف و دستمزد بالاتر را نشان دهد، بر دورنمای سیاست بانک مرکزی سایه افکنده و این ابهامات باعث قویت‌ر شدن دلار می‌شود و به طلا ضربه خواهد زد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید