هسرکشی به خاطر تهدید

هسرکشی به خاطر تهدید

من هم از شنیدن این حرف کنترل اعصابم را از دست دادم و با همان اسلحه که در کیفم بود، چهار گلوله به سمتش شلیک کردم، چون می‌دانستم اگر اسلحه به دستش بیفتد او حتماً من را می‌کشد.

کد خبر : ۱۰۱۲۹۸
بازدید : ۸۷۹۹

زن جوان که به اتهام قتل همسر عراقی‌اش به پرداخت دیه و حبس محکوم شده بود با نقض حکم از سوی دیوان عالی کشور به زودی در شعبه هم عرض محاکمه می‌شود.

رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت سال ۹۶ به دنبال گزارش یک قتل در خیابان دولت آغاز شد. پس از آن بلافاصله مأموران در محل حاضر شده و با جسد مردی به‌نام موسی ۴۲ ساله مواجه شدند که جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی انتقال یافت.

مأموران پلیس در نخستین گام دوربین‌های مداربسته محل را مورد بازبینی قرار دادند و مشخص شد که همسر مقتول به‌نام مهسا عامل قتل بوده است. به این ترتیب مأموران زن جوان را که دختر تاجری ایرانی بود در خانه مادربزرگش دستگیر کردند.

مهسا که فارغ‌التحصیل رشته حقوق است پس از بازداشت به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: پدرم تاجر است. چندسال قبل که به عراق رفته بودیم با موسی که ۱۴ سال از من بزرگ‌تر بود آشنا شدم و با وجود مخالفت پدرم سه سال قبل به‌صورت مخفیانه ازدواج کردم و به سلیمانیه عراق رفتم و در حال حاضر هم یک دختر دوساله و یک پسر چهارماهه دارم.

اما در این سه سال آنقدر از بدرفتاری‌های همسرم خسته شده بودم که از ازدواجم پشیمان شدم. او بیکار بود و من به بهانه تحصیل در اتریش از پدرم پول می‌گرفتم و به همسرم می‌دادم.

وی در ادامه افزود: تا سه ماهگی فرزند اولم، زندگی‌ام خوب بود، ولی کم‌کم اختلاف ما شروع شد و همسرم با هر بهانه‌ای کتکم می‌زد. حتی یک‌بار قصد داشت من را از بالکن خانه به پایین بیندازد و اگر همسایه‌ها به دادم نرسیده بودند معلوم نبود چه بلایی سرم می‌آمد.

تا اینکه سه ماه قبل همسرم به سفر رفت و وقتی برگشت، با خود اسلحه آورد. من به او گفته بودم بهتر است به ایران برویم برای خود کاری راه بیندازیم او هم قبول کرد، اما وقتی به ایران آمدیم و می‌خواستیم نمایندگی یک شرکت بزرگ را بگیریم به یکباره نظر موسی عوض شد و تهدیدم کرد که اگر به حرفش گوش نکنم بچه‌ها را از من می‌گیرد و نمی‌گذارد آن‌ها را ببینم.

من هم از شنیدن این حرف کنترل اعصابم را از دست دادم و با همان اسلحه که در کیفم بود، چهار گلوله به سمتش شلیک کردم، چون می‌دانستم اگر اسلحه به دستش بیفتد او حتماً من را می‌کشد.

با اعتراف‌های زن جوان وی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. متهم در ابتدای جلسه دادگاه اعلام کرد خانواده همسرش اعلام کرده‌اند که در ازای دریافت مبلغی پول حضانت فرزندانم را به من می‌دهند و من هم نباید هیچ وقت به عراق سفر کنم، در این صورت حاضر به بخشش هستند.

بدین ترتیب قضات دادگاه وی را به پرداخت دیه و زندان محکوم کردند، اما با اعتراض وکیل اولیای دم به این حکم، پرونده به دیوان عالی کشور رفت. وکیل اولیای دم اعلام کرد متهم هنوز دیه را به اولیای دم پرداخت نکرده و اولیای دم در صورت دریافت دیه حاضر به گذشت هستند. در غیر این صورت قصاص می‌خواهند.

با اعتراض وی، حکم زن جوان در دیوان عالی کشور شکسته شد تا وی این‌بار در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کند.

این در حالی است که وکیل مهسا گفت: با اینکه موکلم با وثیقه آزاد است و ما حاضریم مبلغ درخواست شده را به اولیای دم بپردازیم، اما اولیای دم هنوز فرزندان موکلم را تحویل نداده‌اند و آن‌ها در عراق هستند. اولیای دم گفته‌اند که مهسا برای تحویل گرفتن فرزندانش و همین‌طور پرداخت مبلغ مورد درخواست باید به عراق برود.

اما به نظر می‌رسد آن‌ها قصد دارند از قانون محاکمه در سرزمین خودشان استفاده کنند و پس از کشاندن این زن به عراق، وی را در آنجا محاکمه و به اعدام محکوم کنند. از این‌رو موکلم از ترس جانش نمی‌تواند به این کشور سفر کند.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید