قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۱ آذرماه با ۰.۳۱ درصد کاهش نرخ به ۵۷,۱۱۴ دلار معادل ۱,۶۹۶,۳۷۱,۴۷۱ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۱۳۱۷
بازدید : ۸۱۶۵

فرادید | بیت کوین همچنان در کانال ۵۷ هزار دلار قرار دارد. امروز ۱۱ آذرماه قیمت بیت کوین با ثبت کاهش ۰.۳۱ درصد به ۵۷,۱۱۴ دلار معادل ۱,۶۹۶,۳۷۱,۴۷۱ تومان رسید.

بیت کوین یک کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) یا رمز ارز است، که در ابتدا به عنوان وسیله‌ای برای مبادله طراحی شده بود؛ اما امروزه به عنوان ذخیره ارزش شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال به جای تکیه و وابستگی به نهاد‌های واسطه مانند بانک، از رمزنگاری برای مدیریت و ایجاد کوین‌ها استفاده می‌کند.

تاریخچه بیت کوین با اختراع این ارز توسط شخص ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو آغاز شد. ناکاموتو ایده Bitcoin را از ایده‌های مختلفی که توسط جامعه سایفرپانک‌ها ارائه شده بود، گرفته‌است. بزرگ‌ترین رمز ارز دنیا به سرعت رشد کرد و در بین جوامع آنلاین و آفلاین به عنوان یک ارز شناخته شد.

به گزارش فرادید؛ از اواسط سال ۲۰۱۰، برخی کسب و کار‌ها در کنار دیگر روش‌های پرداخت، شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت جدید کردند.

در حالی که اکثر آلت‌کوین‌ها دستاورد‌های چشمگیری را ترسیم کردند، بیت کوین موفق به انجام این کار نشد. قیمت بیت کوین، روز‌های آخر هفته به کمتر از ۵۴۰۰۰ دلار تقلیل یافت، اما روز دوشنبه بیش از ۴۰۰۰ دلار بهبود پیداکرد.

ساعات بعد این حرکت رو به بالا ادامه یافت و حتی به ۵۹,۰۰۰ دلار رسید. دیروز پس از یک اصلاح کوتاه، بیت کوین با ازسرگیری همین حرکت، بار دیگر از ۵۹,۰۰۰ دلار گذشت. هرچند، این ارز نتوانست به افزایش خود ادامه دهد و ریجکت شدن در این سطح، آن را تا ۲۰۰۰ دلار به پایین کشاند. پس از چندین نوسان دیگر، بیت کوین اکنون در حدود ۵۷۰۰۰ دلار متوقف شده است.

از آنجایی که ارزش بازار بیت کوین زیر ۱.۱ تریلیون دلار باقی مانده است، چیرگی آن بر آلت‌کوین‌ها نیز همچنان در حال تنزل است. این معیار تنها چند هفته پیش بالای ۴۴ درصد بود، اما اکنون به زیر ۴۱ درصد رسیده است.

اگر بیت کوین نتواند منطقه مقاومت ۵۸۵۰۰ دلاری را بشکند، ممکن است یک نزول جدید را آغاز کند. حمایت فوری در سمت نزولی نزدیک به سطح ۵۷۰۰۰ دلار است.

اولین حمایت عمده در حال حاضر نزدیک به سطح ۵۶,۲۰۰ دلار و SMA ۱۰۰ ساعته در حال شکل گیری است. شکست نزولی به زیر سطح حمایت ۵۶۲۰۰ دلاری ممکن است قیمت را به ۵۵,۵۰۰ دلار برساند. هر ضرر بیشتر ممکن است قیمت را به ۵۵۰۰۰ دلار برساند.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید