قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۳

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۳

قیمت بیت کوین، امروز ۱۳ آذرماه با ۱۶.۶۳ دزصد کاهش به ۴۶,۷۸۸ دلار معادل ۱,۵۴۰,۹۶۲,۷۸۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۱۳۵۰
بازدید : ۶۳۶۷

فرادید | بیت کوین به کانال ۴۰ هزار دلار سقوط کرد. امروز ۱۳ آذرماه قیمت بیت کوین با ثبت کاهش ۱۶.۶۳ دلار به ۴۶,۷۸۸ دلار معادل ۱,۵۴۰,۹۶۲,۷۸۰ تومان رسید.

جمعه سیاه قرار بود هفته گذشته باشد. در حالی که رمزارز‌ها یک روز پس از عید شکرگزاری به فروش می‌رسید، امروز برای سرمایه‌گذاران این حوزه تاریک‌تر به نظر می‌رسد.

به گزارش فرادید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰ درصد سقوط کرده است، اتریوم بیش از ۸ درصد کاهش یافت و سولانا نیز ۱۱ درصد کاهش قیمتی را تجربه کرد.

تهدید ناشی از نوع Omicron کرونا، که به کالیفرنیا نیز رسیده است، وجود دارد. به یاد داشته باشید که عدم اطمینان اقتصادی اولین حمله کووید به آمریکا را در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) اتفاق افتاد و بازار سهام را به زانو درآورد در حالی که بیت کوین را نیز به زیر ۵۰۰۰ دلار رساند.

هر مداخله‌ای نیاز به درمان جدیدی دارد. قرنطینه‌ها منجر به بررسی‌های محرک شد که منجر به کمبود نیروی کار و مشکلات زنجیره تامین شده است. در نتیجه قیمت کالا‌ها و نیروی کار در حال افزایش است. اکنون، این انتظار وجود دارد که فدرال رزرو باید نرخ بهره را برای مبارزه با تورم افزایش دهد.

اما با این وجود این توضیحات به راحتی بیانگر علت اینکه چرا پوشش‌های تورمی مانند بیت کوین امروز کاهش می‌یابد، بیت کوین سطوح بالایی از همبستگی را با سهام S&P ۵۰۰ نشان می‌دهد، زیرا سرمایه گذاری به طور فزاینده‌ای جریان اصلی شده است.

عده‌ای از کارشناسان معتقدند کاهش بیکاری در آمریکا و بازگشت این نرخ به سطوح قبل از همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، می‌تواند به بانک مرکزی این کشور کمک کند تا سریع‌تر سیاست‌های پولی خود را به حالت عادی بازگرداند و سرعت چاپ دلار را کمتر از قبل کند؛ اتفاقی که می‌تواند در نهایت باعث افزایش قیمت دلار در بازار‌های جهانی و به‌دنبال آن کاهش قیمت بیت کوین و دیگر دارایی‌های پرخطر شود.

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک مرکزی آمریکا، هفته گذشته اعلام کرده بود که ممکن است سیاست‌های پولی تسهیلی این کشور سریع‌تر از آنچه که انتظار می‌رفت به حالت عادی بازگردد.

با وجود ریزش ارزش دلاری بیت کوین و ترسی که بازار را فراگرفته است، طبق معمول عده‌ای از معامله‌گران از این اصلاح به‌عنوان فرصتی برای خرید در کف‌های قیمتی استفاده می‌کنند. نجیب بوکلیه (Nayib Bukele)، رئیس‌جمهور السالوادور، که چند ماه پیش بیت کوین را به‌عنوان ارز قانونی این کشور معرفی کرده بود، دقایقی پیش در توییتر اعلام کرد که ۱۵۰ بیت کوین دیگر با قیمتی حدود ۴۸،۷۰۰ دلار خریده است.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید