قیمت جهانی طلا، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۳

قیمت جهانی طلا، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۳

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۳ آذرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۳ دلار و ۳۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۱۳۵۱
بازدید : ۵۹۲۱

فرادید | کاهش قیمت طلا همچنان ادامه دارد. امروز ۱۳ آذرماه قیمت طلا با کاهش ۰.۰۶ درصد به ۱۷۸۳ دلار و ۳۸ سنت رسید.

قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت، اما موضع مقام‌های فدرال رزرو در مورد انقباضی کردن سیاست پولی و بالا بردن نرخ بهره سبب شد تا فلز زرد در مسیر ثبت سومین هفته کاهشی متوالی باقی بماند.

تحلیلگران وال استریت برای دومین هفته متوالی درباره روند قیمت طلا به سه گروه مساوی تقسیم شدند. همزمان خوش بینی سرمایه گذاران خُرد نسبت به طلا نسبت به هفته گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرد. تحلیلگران بازار خاطرنشان کرده‌اند که طلا برای به دست آوردن نیروی صعودی جدید به سختی تقلا می‌کند. افزایش نگرانی‌های تورمی به بالا رفتن انتظارات برای تحکیم سریع‌تر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا منجر شده است.

به گزارش فرادید؛ رافائل بوستیک رئیس فدرال رزرو آتلانتا در این باره گفت، نشست بعدی در روز پنجشنبه که برای پایان دادن به برنامه خرید اوراق قرضه تا پایان ماه مارس زمانی مناسب است، به فدرال رزرو اجازه خواهد داد تا نرخ بهره را بالا ببرد.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" اظهار کرد: حمایت در سطح ۱۷۶۰ دلار یک سطح حمایتی است که باید زیر نظر داشت. اگر طلا بتواند بالای این سطح بماند، مقاومت کوتاه مدت در سطح ۱۸۱۱ دلار را امتحان خواهد کرد. فراپل خاطرنشان کرد که آمار اشتغال مایوس کننده و اخبار بیشتر کووید ۱۹ همچنان از قیمت‌های طلا پشتیبانی می‌کند.

آدام بوتون، استراتژیست ارشد ارزی فارکس لایو گفت: وی به طلا خوش بین است، زیرا نگرانی‌هایی کرونایی همچنان افزایش پیدا می‌کند. واریانت جدید اُمیکرون به معنای رشد اقتصادی ضعیف‌تر و سیاست پولی تسهیلی است.

آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی اظهار کرد: مدتی است که می‌گوییم اقتصاد به حد کافی قوی نیست. تورم احتمال به مدت طولانی‌تر ادامه پیدا کرده و بالا می‌ماند و بانک مرکزی نمی‌تواند به شکل مناسب تورم را کنترل کند. این طوفان کاملی برای قیمت‌های طلاست.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس گفت: «ما شاهد تغییر لحن فدرال رزرو و فضایی هستیم که با توجه به سویه جدید تجار احتمالا به خرید دلار روی خواهند آورد و این به ضرر بازار طلاست.سویه جدید اومیکرون نگرانی‌هایی را در مورد روند ترمیم اقتصاد جهانی ایجاد کرده و سبب شده تا ضمن کاهش شاخص‌ها در بازار‌های بورس قیمت نفت در مسیر ششمین هفته کاهشی خود قرار بگیرد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید