اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت کرونایی از ۱۵ آذر

اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت کرونایی از ۱۵ آذر

بر اساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی، سامانه وزارت بهداشت به سامانه فروش اینترنتی بلیط هواپیمایی، ناوگان برون شهری و ریلی کشور متصل شده و اعلام می‌کند که فرد واکسن زده است یا نه، بیمار است یا نه، این دو موضوع برای ارائه بلیط لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

کد خبر : ۱۰۱۳۷۹
بازدید : ۶۶۲۸

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت کرونایی از روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه خبر داد.

محسن فرهادی روز شنبه افزود: بر اساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی، سامانه وزارت بهداشت به سامانه فروش اینترنتی بلیط هواپیمایی، ناوگان برون شهری و ریلی کشور متصل شده و اعلام می‌کند که فرد واکسن زده است یا نه، بیمار است یا نه، این دو موضوع برای ارائه بلیط لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی اظهار داشت: مدیریت هوشمند محدودیت، یعنی محدودیت‌ها فقط برای افرادی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون را رعایت نمی‌کنند، اعمال می‌شود.

دلایل برگزار شدن مسابقات لیگ بدون تماشاگر

فرهادی با بیان اینکه برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال بدون تماشاگر ربطی به «اومیکرون» ندارد، ادامه داد: در برگزاری دو بازی قبلی فوتبال متاسفانه شیوه نامه‌های بهداشتی توسط تماشاگر‌ها به درستی رعایت نشد.

وی توضیح داد: افرادی که به استادیوم وارد می‌شدند باید واکسینه شده و ماسک می‌زدند که به درستی این خط قرمز‌ها رعایت نشد و تعدادی بدون دریافت بلیط به استادیوم آمده و از سوی دست اندرکاران مربوطه نظارت درست و کنترل شده روی آن‌ها انجام نشده بود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت اظهار داشت: نحوه نشستن در استادیوم نیز نامناسب بوده و دو متر فاصله گذاری میان تماشاگر‌ها رعایت نشده بود، اگر مطمئن شویم که شیوه نامه‌های بهداشتی بطور کامل رعایت شود می‌توانیم با حضور تماشاگر‌ها به استادیوم موافقت کنیم.

اومیکرون در کشور شناسایی نشده

به گفته فرهادی، سویه جدید کرونا (اومیکرون) تا اکنون در کشور شناسایی نشده و این سویه ثابت کرده به سرعت در گردش است به راحتی منتقل می‌شود، همه مقامات بهداشتی و درمانی در کشور‌ها از جمله سازمان جهانی بهداشت و محققان داخلی و خارجی روی این موضوع اجماع دارند که زدن واکسن، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تهویه مناسب بهترین راه مقابله با سوش‌های کرونایی است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۷ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۵۴۷ نفر دُز اول، ۴۷ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۱۷۱ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۴۳۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۷ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۱۵۷ دُز رسیده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید