مطالبه معلمان از مجلس

مطالبه معلمان از مجلس

معلمان انتظار دارند دولتی‌ها و مجلسی‌ها با آن‌ها صادقانه باشند و حداقل‌های ممکن را دریغ نکنند و با تامین بودجه مربوطه رتبه‌بندی معلمان را تصویب و اجرایی کنند و به مطالبه بیست ساله آن‌ها جامه عمل بپوشانند.

کد خبر : ۱۰۱۳۹۴
بازدید : ۶۶۷۷

محمد داوری | معلمان که دوره جنگ و سازندگی را با همراهی و مظلومیت سپری کردند و حتی نسبت به اضافه شدن ساعت کاری خود معترض نبودند، از اواخر دهه هفتاد رفته‌رفته صدای اعتراض‌شان شنیده شد و به یاری فضای باز دوره اصلاحات صاحب تشکل شدند و تجمع را به عنوان یک رسانه برای رساندن صدای خود به گوش مسوولان انتخاب کردند.

تشکل‌هایی که خود متولد دوره اصلاحات بودند، نخستین فریاد‌های اعتراضی را هم بر سر رییس دولت این دوره کشیدند و بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی معلمان در همین دوره شکل گرفت، تجمعاتی که از آن روز تاکنون برای تحقق نظام آموزشی کارآمد، به عنوان پیش‌نیاز هر اقدامی خواستار اجرای عدالت در حقوق و مزایای معلمان به نسبت سایر کارمندان دولت بوده و هنوز بعد از بیست سال همچنان این خواسته را مطالبه می‌کنند.

فرقی هم میان دولت‌ها نبوده است هم در دولت‌های منتسب به اصولگرایی و هم در دولت‌های منتسب به اصلاح‌طلبی این مطالبه مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است فقط تفاوت دولت‌ها در مواجهه امنیتی و قضایی به این تجمعات بوده که آن هم نه تفاوت معنادار و قابل توجه.

بعد از اعتراضات سال‌های ۸۰ و ۸۲ به‌طور مشخص از زمستان ۸۵ یعنی دومین سال دولت احمدی‌نژاد و زمانی‌که دولت قصد داشت لایحه مدیریت خدمات دولتی یا همان نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت را از مجلس پس بگیرد، معلمان تجمعات مستمر و گسترده‌ای را در مقابل مجلس شکل دادند و مانع برگشت این لایحه به دولت شدند؛ لایحه‌ای که تصویب و اجرا شد، اما به دلیل ناقص اجرا شدن آن برای معلمان، همچنان تبعیض در حقوق و مزایای معلمان با سایر کارکنان به قوت خود باقی ماند.

نه تنها حقوق و مزایای معلمان با سایر کارکنان دولت یکسان نشد، بلکه در افزایش متناسب با تورم نیز این حقوق معلمان بود که سال به سال به دلیل فاصله بیشتر با تورم به خط فقر نزدیک شده و در نهایت زیر خط فقر رفت و حالا در شرایطی که ده سال است از آغاز لایحه‌ای موسوم به رتبه‌بندی می‌گذرد و انتظار می‌رفت این بی‌عدالتی از این طریق قدری جبران شود، متاسفانه به‌رغم وعده‌های دولت و مجلس حالا خبر از مثله شدن این لایحه به گوش می‌رسد، خبری که معلمان را بیش از گذشته عصبانی کرده و به میدان اعتراض کشانده، بر زخم بیست ساله آن‌ها دوباره نمک پاشیده شده و فریاد آن‌ها بلندتر و گسترده‌تر شده است.

معلمان انتظار دارند دولتی‌ها و مجلسی‌ها با آن‌ها صادقانه باشند و حداقل‌های ممکن را دریغ نکنند و با تامین بودجه مربوطه رتبه‌بندی معلمان را تصویب و اجرایی کنند و به مطالبه بیست ساله آن‌ها جامه عمل بپوشانند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید