دوز سوم واکسن کرونا به چهل ساله‌ها رسید

دوز سوم واکسن کرونا به چهل ساله‌ها رسید

رئیس اداره واکسن وزارت بهداشت گفت: افراد بالای ۴۰ سال که واکسن سینوفارم، بهارات و برکت را تزریق کرده اند، برای تزریق دوز سوم مراجعه کنند.

کد خبر : ۱۰۱۴۰۴
بازدید : ۶۸۶۹

زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت بیان کرد: با توجه به اینکه هدف برنامه واکسیناسیون کرونا این است که حداکثر سطح ایمنی را در بدن افراد ایجاد کند و افرادی که واکسن با پلت فرم غیرفعال دریافت کرده اند که در ایران شامل واکسن‌های برکت، سینوفارم و بهارات است بعد از مدتی این احتمال وجود دارد که سطح ایمنی بدن افراد کاهش پیدا کند و بایستی دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ادامه داد: در ابتدا فراخوان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال اعلام شد و از امروز افراد بالای ۴۰ سالی که واکسن سینوفارم، بهارات و برکت را تزریق کرده اند و ۳ ماه از نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته است می‌توانند برای تزریق دوز سوم مراجعه کنند.

زهرایی بیان کرد: افراد بالای ۴۰ سال برای تزریق دوز سوم از هر نوع واکسنی می‌توانند استفاده کنند، اما توصیه ما این است، افراد همان واکسنی که دوز اول و دوم آن را تزریق کرده اند، به عنوان دوز سوم دریافت کنند.

وی ادامه داد: طبق بخشنامه دریافت کنندگان واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا ۶ ماه بعد از تزریق دوز دوم می‌توانند دوز یادآور واکسن را دریافت کنند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت بیان کرد: سویه امیکرون در برخی کشور‌های گزارش شده است و نگرانی‌هایی درباره این سویه وجود دارد و مهمترین دلیل که این سویه در کشور‌های آفریقایی در حال توسعه بوده این است که عمده جمعیت کشور‌های آفریقایی واکسینه نشده اند.

زهرایی بیان کرد: در کشور ما ۱۵ درصد مردم دوز اول و ۳۰ درصد دوز دوم واکسن را دریافت نکرده اند و از مردم دعوت می‌کنیم که از فرصت خلوتی مراکز واکسیناسیون برای تزریق دوز اول، دوم یا سوم واکسن کرونا استفاده کنند تا در برابر ویروس کرونا و سویه‌های جدید مانند امیکرون سطح ایمنی بیشتری پیدا کنند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید