قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۵

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۵ آذرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۲ دلار و ۸۱ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۱۴۰۷
بازدید : ۵۸۰۸

فرادید | طلا همچنان با کاهش قیمت روبه رو است. امروز ۱۵ آذرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۰۳ درصد به ۱۷۸۲ دلار و ۸۱ سنت رسید.

در حالی که کاهش سوددهی اوراق قرضه و چشم انداز انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو بر بازار طلا سایه افکنده است، قیمت فلز زرد امروز شاهد نوسانی جزئی بود.

طلا هفته را تحت فشار نزولی ملایم آغاز کرد و در روز‌های دوشنبه و سه شنبه در محدوده منفی بسته شد. به دنبال یک تلاش بی انگیزه برای بهبود قیمت به سمت ۱۸۰۰ دلار در روز چهارشنبه، XAU/USD برای حفظ جایگاه خود تلاش کرد و به پایین‌ترین سطح خود در ۱۷۶۱ در یک ماه گذشته رسید.

به گزارش فرادید؛ اگرچه گزارش ناامیدکننده مشاغل نوامبر از ایالات متحده در ابتدا در روز جمعه باعث بازگشت مجدد شد، طلا نتوانست خریداران را به خود جلب کند و سومین هفته متوالی را در رکود به پایان رساند.

این هفته ۱۴ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، ۴ نفر یا ۲۷ درصد رای به افزایش قیمت طلا دادند. در همان زمان، سرمایه گذاران نزولی و خنثی مساوی شدند و هر کدام پنج رای یا ۳۶ درصد را به خود اختصاص دادند.

نیکلاس فراپل، مدیر کل جهانی ABC Bullion گفت که حمایت از ۱۷۶۰ دلار در هر اونس سطح بسیار مهمی است. او افزود که اگر طلا بتواند بالاتر از این سطح باقی بماند، او می‌بیند که قیمت‌ها در کوتاه‌مدت مقاومت ۱۸۱۱ دلاری را در هر اونس تست می‌کنند.

فراپل اضافه کرد که داده‌های ناامیدکننده سرفصل اشتغال و اخبار بیشتر COVID۰-۱۹ با گسترش ویروس Omicron به حمایت از قیمت‌ها ادامه خواهد داد.

جفری هالی تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این باره گفت: «انقباضی شدن سریعتر سیاست پولی احتمالا قطعی است به شرطی که آمار‌های این هفته و هفته آینده در مورد سویه اومیکرون نشان دهد که عوارض این سویه چندان جدی نیست؛ بنابراین قیمت طلا ممکن است تحت فشار قرار گیرد و هفته آینده تا رقم ۱۷۲۰ دلار پایین بیاید.»

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید