طرز تهیه کوکو جعفری؛ زینت بخش سفره‌ها

طرز تهیه کوکو جعفری؛ زینت بخش سفره‌ها

بعد از پختن طرف اول باید کوکو‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی شود. بعد از پختن در کاغذ آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن خارح شود و بعد از چند دقیقه آماده سرو کردن است.

کد خبر : ۱۰۱۴۳۶
بازدید : ۸۷۴۰

کوکو جعفری یکی از خوشمزه‌ترین و زیباترین کوکو‌های ایرانی است که می‌تواند زینت بخش سفره شما باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو جعفری در ادامه با ما همراه باشید.

مرحله اول: برای تهیه کوکو جعفری ابتدا باید سیب زمینی‌ها را درون یک قابلمه ریخته و با آب و نمک اجازه دهیم تا آب پز شود. بعد از آب پز شدن سیب زمینی‌ها را با رنده ریز رنده کنید.

مرحله دوم: در این مرحله تخم مرغ‌ها در یک کاسه مجزا می‌شکنید و به هم می‌زنید تا زرده و سفیده کاملا با هم ترکیب شوند. این کار را تا جایی ادامه دهید که روی کاسه کف ریزی حاصل شود.

مرحله سوم: حالا باید تخم مرغ‌ها را به سیب زمینی‌های رنده شده اضافه کنید و سپس جعفری و نمک و فلفل و سیر رنده شده و آرد سوخاری را اضافه کنید و به هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

طرز تهیه کوکو جعفری؛ زینت بخش سفره‌ها
مرحله چهارم: اگر مواد کوکوی شما شل است کمی آرد دیگر هم اضافه کنید و اگر وا می‌رود باید یک تخم مرغ دیگر اضافه کنید. مواد را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و خوش طعم شود.

مرحله پنجم: تابه را شعله گذاشته و روغن ریخته و اجازه دهید تا روغن داغ شود و کوکو‌های را به شکلی که مد نظرتان است در تابه قرار دهید تا سرخ شود. اگر کوکو به دستتان می‌چسبد دست خود را خیس کنید.

مرحله ششم: بعد از پختن طرف اول باید کوکو‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی شود. بعد از پختن در کاغذ آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن خارح شود و بعد از چند دقیقه آماده سرو کردن است.

منبع: مچ مگ

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید