مزونیدلینگ چیست؛ آیا از ریزش مو جلوگیری می کند؟

مزونیدلینگ چیست؛ آیا از ریزش مو جلوگیری می کند؟

به طور کلی مزونیدلینگ یکی از روش ­های درمانی جوانسازی پوست و رفع چین و چروک شناخته می‌شود که به نسب روش­ های درمانی دیگر مانند میکرونیدلینگ و مزوتراپی از درد کمتری برخوردار است.

کد خبر : ۱۰۱۴۸۱
بازدید : ۸۵۴۴

همانطور که از اسم آن مشخص است، در اصل مزونیدلینگ یک روش درمانی برای پوست می ­باشد که ترکیبی از میکرونیدلینگ و مزوتراپی است. در این روش کوکتل های مخصوص مزوتراپی از طریق سوزن هایی مخصوص وارد پوست شده که اینکار موجب جوانسازی و تحریک تولید و افزایش کلاژن پوست و انعطاف­ پذیری بیشتر آن میشود.

در ادامه این مقاله بیشتر در رابطه با مزونیدلینگ و فواید آن برای پوست و مو آشنا می‌شویم پس با ما همراه باشید. کلینیک خانه سفید به عنوان معتبرترین مجموعه زیبایی ایران می‌تواند خدمات زیبایی موثری ارائه کند.

مزونیدلینگ چگونه باعث جوان سازی پوست می شود؟

مزونیدلینگ در اصل از دوکلمه نیدلینگ به معنای سوزن و مزو به معنای مزودرم ساخته شده است. در روش مزونیدلینگ به کمک سوزن­ هایی ظریف کانال های میکروسکوپی و کوچکی را در پوست ایجاد کرده و با ایجاد این کانال ها پوست شروع به تولید پوتئینی بنام کلاژن می کند که بسیار برای پوست مفید می باشد.

کلاژن نوعی پروتئین مخصوص می باشد که باعث رفع چین و چروک و افزایش استحکام استخوان­ ها و غضروف شده و در همه جای سلول های بدن وجود دارد. مزونیدلینگ برای رفع مشکلات پوستی در قسمت ­هایی مانند صورت، گردن، دست‌ها و همچنین برای رفع ریزش موی سر مورد استفاده قرار می گیرد.

به کمک این روش و با ایجاد چند منفذ میکروسکوپی توسط دستگاه درماپن در پوست، سرم­ های پوستی تقویتی به عمق پوست راه پیدا کرده و باعث جذب و اثر بخشی بهتر این داروها روی پوست می شود.

با این کار پوست ظاهری شاداب­‌تر و روشن ­تری به خود می گیرد و موجب جایگزینی سلول­ های جوان به عنوان سلول ­های پیر و آسیب دیده می‌شود. تقریبا در حدود چهار الی یک هفته پس از این روش تاثیر اثربخشی آن را بر روی پوست خود خواهید دید.

کوکتل مزوتراپی چیست؟

کوکتل ­های مزوتراپی نوعی کوکتل مخصوص پوستی می باشند که از موادی مغذی مانند آبرسان ­ها و ویتامین ­ها و مواد معدنی تشکیل شده ­اند و پس از جذب این مواد به درون پوست موجب تقویت و احیا و بازسازی سلول‌های پوستی می‌شود. این کوکتل­‌ها به سرعت جذب پوست شده و در مدت زمان کوتاهی آثار درمانی ­اش را بر روی پوست خود مشاهده می‌کنید.

مزونیدلینگ به چه روشی انجام می شود؟

به طور کلی مزونیدلینگ یکی از روش ­های درمانی جوانسازی پوست و رفع چین و چروک شناخته می‌شود که به نسب روش­ های درمانی دیگر مانند میکرونیدلینگ و مزوتراپی از درد کمتری برخوردار است. اگرچه آستانه تحمل درد شما کم است می‌توانید قبل از شروع اینکار از بی­ حس کننده ­های موضعی برای رفع این مشکل استفاده کنید.

در روش مزونیدلینگ، به کمک قلم سوزنی ویژه­ ای بنام درماپن، کوکتل ­های پوستی مخصوص مزونیدلینگ را به درون پوست و در ناحیه درم و اپیدرم تزریق می‌کنند. میکروپانچ به فضاهایی از پوست گفته می شود که توسط دستگاه سوزنی درماپن در پوست ایجاد شده تا کوکتل ­های مزوتراپی از طریق این منافذ به داخل پوست وارد شوند و اثر بیشتری بر روی سلول­های آن بگذارند.

مزونیدلینگ

مزایا و فواید مزونیدلینگ برای پوست و مو

با وارد شدن به سن بلوغ در اثر اختلالات و تغیرات هورمونی و تولید زیاد چربی، پوست دچار آکنه و جوش می شود. این جوش ها به مرور زمان از بین می‌روند اما ممکن است در برخی موارد جای آن ها به صورت لک و یا ایجاد حفره و اسکار بر روی پوست شما باقی بماند.

اگر در گذشته عمل جراحی انجام داده اید که جای زخم و بخیه آن بر روی پوست به جا مانده است یا در اثر سن بلوغ دچار جوش شده‌اید که جای آن شما را اذیت می‌کند و یا گاها ممکن است که در اثر اتفاقی دچار سوختگی­ هایی بر روی پوست خود شده اید که آثار آن هنوز بر روی پوست شما باقی مانده است و گاها اعتماد به نفس شما را کاهش می‌دهد، می توانید برای رفع تمامی این مشکلات و رفع زائده‌های پوستی که از نظر شما ناخوشایند می­ آیند از روش مزونیدلینگ استفاده کرد.

علاوه بر جوانسازی پوست که قبلا به آن اشاره کردیم، از این روش برای درمان ریزش مو نیز می‌توان استفاده کرد. مطالعات اخیر نشان داده است که مزونیدلینگ در کاهش ریزش مو و جلوگیری از آن تا حد زیادی موثر می‌باشد. از جمله فواید دیگر مزونیدلینگ برای پوست و مو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به از بین بردن ترک­های پوستی و یا سلولیت که در اثر بارداری یا چاقی در پوست ایجاد شده­اند.
  • کمک به از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست
  • جلوگیری از پیری و شل شدگی یا افتادگی پوست
  • رفع خشکی پوست و افزایش نرمی و لطافت آن
  • از بین بردن اسکار و جای زخم­ های قدیمی و زائده­های پوستی
  • کمک به ترمیم جای بخیه و زخم­های قدیمی و آثار به جا مانده از آن
  • از بین بردن کک و مک و لکه­­های پوستی به وجود آمده در اثر نور خورشید
  • کمک به تحریک تولید کلاژن پوست و افزایش کشسانی و انعطاف پذیری آن
  • کمک به جذب بهتر لوسیون و کرم­های پوستی
  • افزایش بهتر خون رسانی به پوست

مزونیدلینگ مو چیست؟

به مرور با بالا رفتن و افزایش سن به طور طبیعی موها نازک و شکننده و معمولا موهای فرد کم پشت یا دچار ریزش می‌شود و همچنین رشد کمتری پیدا می‌کند در نتیجه به منظور جلوگیری از این مشکل می‌توان به کمک مزونیدلینگ تا حد زیادی مشکلاتی از این دسته را رفع کرد و موها را تقویت کرد.

در روش مزونیدلینگ با تزریق کوکتل‌های مخصوص به ریشه مو و پوست سر موجب جذب بهتر سرم به لایه های عمیق پوست سر شده و باعث تقویت ریشه و فولیکول مو و همچنین افزایش نوعی پوتئین مخصوص به نام wnt شده که در نهایت با جذب و کاهش دی هیدروتستوسترون موجب جلوگیری و رفع ریزش مو شده و از فولیکول مو محفاظت می کند.

مزونیدلینگ

فواید مزونیدلینگ برای مو

  • موثر در درمان و رفع ریزش مو
  • کمک به افزایش و بهبود خون رسانی بیشتر پوست سر
  • کمک به نفوذ و جذب بهتر سرم­ های تقویتی مخصوص مو به لایه­ های عمیق­تر پوست سر
  • تقویت فولیکول و ریشه مو و کمک به رشد بیشتر آن
  • رفع خشکی مو و جلوگیری از موخوره

چه افرادی نباید از مزونیدلینگ استفاده کنند ؟

این روش هم مانند هر روش زیبایی دیگری، ممکن است برای برخی از افراد عوارض احتمالی ایجاد کند. انجام مزونیدلینگ برای افرادی که دارای سابقه و یا دچار عفونت های پوستی مانند تبخال هستند پیشنهاد نمی‌شود. معمولا در حدود چهار الی هفت روز بعد از انجام این کار قرمزی و التهاب پوست طبیعی می‌باشد و جای نگرانی ندارد.

البته می توانید با استفاده از پماد های ضد التهاب قرمزی پوست خود را کاهش دهید. علاوه بر این‌ها حتما قبل از انجام این روش از حساسیت نداشتن پوست خود به کوکتل ­های مزونیدلینگ مطمئن شوید.

همچنین افرادی که از پوست حساسی برخورداند یا دچار بیماری­ های مختلفی که برروی پوست تاثیر می‌گذارد مانند دیابت هستند و یا دارای مشکلات ضعف سیستم ایمنی می باشند و افرادی که از داروهای ضد انعقادی مانند وارافین استفاده می‌کنند باید از انجام این روش به شدت خودداری کنند. اگر دچار دیابت هستند ممکن است با انجام این کار موجب عفونت پوست و تاخیر در خوب شدن زخم های خود شوید.

پوسته پوسته شدن و تیره شدن پوست یکی دیگر از عوارض مزونیدلینگ می باشد که معمولا پس از یک الی دو هفته مانند قرمزی و التهاب، به مرور از بین خواهند رفت. انجام مزونیدلینگ عوارض جدی خاصی ندارد و اگر توسط پزشک متخصص پوست و افراد با تجربه در این کار انجام نشود ممکن است باعث آلرژی در پوست برخی از افراد شود.

هزینه انجام خدمات مزونیدلینگ به چه صورت می باشد؟

با توجه به قسمتی از پوست که نیاز به درمان دارد و تعداد جلسات مراجعه و نوع پزشک متخصص دستمزدها متفاوت می‌باشد. اما به طور میانگین هزینه مزونیدلینگ در کلینیک ­های زیبایی مختلف برای یک جلسه مزونیدلینگ چیزی حدود پونصد هزار الی یک میلیون تومان در نظر گرفته می شود که معمولا اگر بصورت پکیج و تعداد جلسات بالا انتخاب کنید شامل تخفیفاتی نیز می شوید.

این روش با اینکه یک روش درمانی برای پوست و مو محسوب می‌شود؛ اما به دلیل اینکه جز خدمات زیبایی محسوب میشود تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد و قبل از درمان باید به مراکز زیبایی رفته و یا نزد پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کرده و شرایط و قیمت خدمات را پرس و جو کنید.

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ

برای اینکه نتیجه مطلوبی از این کار بگیرید می­ بایست از محصولات و داروهایی که پزشک متخصص به شما معرفی کرده است حتما درحین درمان خود استفاده کنید و ترجیحاً پس از دو هفته از انجام این کار از هرگونه عمل­ های تزریقاتی زیبایی مانند تزریق ژل و بوتاکس به صورت خود جلوگیری کنید.

  • بهتر است تا حد ممکن به مدت چند روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری و از برنزه کردن بدن خود توسط خورشید یا با استفاده از دستگاه سولاریوم دوری کنید.
  • از انجام فعالیت هایی مانند ورزش کردن که منجر به عرق کردن پوست می شوند دوری کنید.
  • اگر از مزونیدلینگ برای جلوگیری از ریزش مو و یا تقویت ریشه مو خود استفاده کرده اید تا جایی که امکان دارد از آب داغ و یا سونا استفاده نکنید و به مدت چند روز از سشوار کشیدن موی خود پرهیز کنید تا این روش اثربخشی بهتری بر روی پوست و موی شما بگذارد.
  • همچنین از سه روز قبل از انجام مزونیدلینگ و مراجعه به پزشک، از مصرف داروهای ضد انعقادی مانند آسپرین و نروفن جدا پرهیز کنید زیرا ممکن است در حین وارد شدن سوزن مخصوص درماپن به پوست، دچار خونریزی شده و باعث بروز مشکل در قطع شدن خونریزی و کاهش انعقاد خون شوید.
  • از محصولات ارایشی در عرض مدت یک هفته پس از انجام مزونیدلینگ استفاده نکنید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید