قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۸ آذرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۳ دلار و ۱۳ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۱۵۰۶
بازدید : ۶۰۱۲

فرادید | طلا با افت قیمت مواجه شد. امروز ۱۸ آذرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۲ درصد به ۱۷۸۳ دلار و ۱۳ سنت رسید.

در حالی که سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و ارزش دلار اندکی کاهش یافته است و توجه سرمایه گذاران معطوف آمار‌های تورمی شده که قرار است این هفته منتشر شود و می‌تواند بر تصمیم فدرال رزرو در مورد زمان انقباضی شدن سیاست پولی اثر بگذارد، قیمت طلا دیروز شاهد افزایش بود.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله و ۳۰ ساله آلمان روز سه شنبه از بالاترین رکورد یک هفته اخیر عقب نشینی کرد و شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت. بازده پایین‌تر اوراق قرضه هزینه، نگهداری طلا را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.

به گزارش فرادید؛ علاقه خرید در طلا و نقره محدود شده است، زیرا ریسک پذیری معامله گران و سرمایه گذاران به طور قابل توجهی در روز‌های معاملاتی گذشته افزایش یافته است.

ترس از اومیکرون که در نزدیک به دو هفته گذشته مشاهده شد، به سرعت محو شد، زیرا ریسک اشتهای معامله گران و سرمایه گذاران در اواسط هفته قوی شده است. فایزر به تازگی گزارش داده است که سه دوز واکسن، نوع Omicron را خنثی می‌کند. همانطور که Omicron از ترس بازار خارج می‌شود. اکنون بازار انتظار دارد که فدرال رزرو در ماه می‌سال آینده نرخ بهره را افزایش دهد.

قیمت طلا دیروز همچنین از اظهارات بایدن که تهدید کرد تحریم‌های اقتصادی قوی و تدابیر دیگر را علیه روسیه در صورت تهاجم نظامی مسکو به اوکراین وضع خواهد کرد، حمایت شد. طلا که دارایی امن است، از بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی سود می‌برد.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «موضوع تنش بین آمریکا و روسیه بر سر اوکراین در پس ذهن سرمایه گذاران حضور دارد و این مسئله اندکی به تقویت قیمت طلا کمک کرده است. اما این عامل نمی‌تواند قیمت فلز زرد را خیلی بالا ببرد و هرگونه عبور قیمت از محدوده ۱۷۷۰ تا ۱۸۱۰ دلار بستگی به تصمیم هفته آینده فدرال رزرو خواهد داشت.»

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی پیش بینی کردند نرخ‌های بهره واقعی منفی می‌توانند طلا را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در حدود ۱۸۰۰ دلار نگه دارد، زیرا فشار نزولی بیشتر احتمالا پس از آغاز افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در اواسط سال ۲۰۲۲ شکل می‌گیرد.

نیکلاس فراپل، مدیر کل جهانی ABC Bullion گفت که حمایت از ۱۷۶۰ دلار در هر اونس سطح بسیار مهمی است. او افزود که اگر طلا بتواند بالاتر از این سطح باقی بماند، او می‌بیند که قیمت‌ها در کوتاه‌مدت مقاومت ۱۸۱۱ دلاری را در هر اونس تست می‌کنند.

فراپل اضافه کرد که داده‌های ناامیدکننده سرفصل اشتغال و اخبار بیشتر COVID۰-۱۹ با گسترش ویروس Omicron به حمایت از قیمت‌ها ادامه خواهد داد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید