قیمت آپارتمان‌های کوچک در تهران

قیمت آپارتمان‌های کوچک در تهران
کد خبر : ۱۰۱۵۵
بازدید : ۱۲۹۳

در شرایطی که هم اکنون بیشتر متقاضیان خرید آپارتمان در پایتخت که برای اولین بار اقدام به خرید مسکن می‌کنند مشتری واحدهای کوچک متراژ هستند، بازار این دسته از واحدها در مقایسه با سایر آپارتمان‌ها شرایط متفاوت‌تری دارد.

این شرایط متفاوت که هم در عرضه این واحدها و هم در نحوه تعیین قیمت یا قیمت‌گذاری آپارتمان‌های کوچک متراژ دیده می‌شود معمولا خود را به‌صورت کمبود عرضه نسبت به تقاضا و در نتیجه گران تر تمام شدن قیمت هر مترمربع واحد کوچک متراژ در مقایسه با نرخ یک مترمربع واحد متوسط یا بزرگ متراژی که با شرایط مشابه به بازار عرضه شده است، نشان می‌دهد.

در این میان، متقاضیان واحدهای کوچک متراژ باید در زمان خرید این واحدها مراقب باشند با اطلاع از قیمت دقیق منطقه و ارزش واحدی که متقاضی خرید آن شده‌اند با فروشنده یا مالک معامله کنند. در اغلب موارد این واحدها با فاصله قیمت قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه‌ای که در آن قرار گرفته‌اند به بازار فروش عرضه می‌شوند. برای مثال، مالکی در خیابان 24 متری سعادت آباد آپارتمان 50 متری خود را مترمربعی 12 میلیون تومان به بازار فروش معرفی کرده است. این آپارتمان 8 سال ساخت بوده و در طبقه همکف قرار دارد و قیمت کل آن 600 میلیون تومان اعلام شده است. این در حالی است که متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در سعادت آباد معادل 8 میلیون و 600 هزار تومان و بازه قیمتی مناسب برای خرید مسکن در این منطقه بین 7 میلیون و900هزار تومان تا 9 میلیون و 500 هزار تومان است.

البته در میان آپارتمان‌های کوچک متراژ در مناطق معمولی‌تر شهر تهران مواردی یافت می‌شود که با قیمتی مناسب‌تر از متوسط نرخ منطقه یا با ارزش واقعی قیمت‌گذاری شده‌اند. در مناطق جنوبی پایتخت این قیمت‌گذاری شکل معقول تری دارد؛ به‌عنوان مثال، مالکی آپارتمان 38 مترمربعی خود در محدوده خاوران، خیابان 17 شهریور جنوبی را مترمربعی 2میلیون و 600 هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است. با توجه به اینکه این آپارتمان دو سال ساخت بوده و از تمام امکانات یک آپارتمان مناسب سکونت برخوردار است و همچنین با توجه به موقعیت مناسبی که به جهت دسترسی به اتوبان امام علی، بعثت، 17 شهریور و خاوران دارد، به نظر می‌رسد نرخ متعادلی برای فروش آن به متقاضیان خرید پیشنهاد شده است.


قیمت آپارتمان‌های کوچک در تهران


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید