کرونای امیکرون از دلتا کم خطرتر است

کرونای امیکرون از دلتا کم خطرتر است

با این حال، مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی می‌گویند داده‌های بیمارستانی نشان می‌دهد کمتر از یک سوم کسانی که در طول موج اخیر همه گیری ناشی از سویه جدید، به کرونای شدید مبتلا و در بیمارستان بستری شده اند.

کد خبر : ۱۰۱۵۵۴
بازدید : ۵۶۷۵

مقامات آفریقای جنوبی می‌گویند گرچه سویه جدید قدرت سرایت بالایی دارد، اما خطر مرگ و میر آن کمتر از سویه دلتا است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کووید ۱۹، توانایی بالای آن در جهش است به طوری که تاکنون جهش‌های متعدد در ویروس باعث ظهور سویه‌های جدید شده است. در این میان، سازمان جهانی بهداشت ۵ سویه کرونا را در رده نگران کننده طبقه بندی کرده و آخرین سویه آن را که در آفریقای جنوبی کشف شده است، امیکرون نام نهاد.

اطلاعات اولیه منتشر شده درباره سویه امیکرون حاکی از قدرت سرایت پذیری بالای آن است. با این حال، مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی می‌گویند داده‌های بیمارستانی نشان می‌دهد کمتر از یک سوم کسانی که در طول موج اخیر همه گیری ناشی از سویه جدید، به کرونای شدید مبتلا و در بیمارستان بستری شده اند.

این در حالی است که در دو موج دیگر همه گیری کووید ۱۹ در این کشور که ناشی از سویه دلتا بود دو سوم مردم به کرونای شدید مبتلا شدند.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز ملی بیماری‌های واگیردار آفریقای جنوبی، کلان شهر پرتوریا که برای نخستین بار سویه امیکرون در آن مشاهده شد از ۱۴ نوامبر تا ۸ دسامبر شاهد بستری شدن یک هزار و ۶۳۳ نفر در بیمارستان بوده است.

از این میان، ۳۱ درصد آن‌ها شاهد کرونای شدید بودند بدان معنا که برای ادامه حیات به دستگاه تنفس مصنوعی وابستگی داشتند. این در حالی است که در موج اول کرونا در این کشور ۶۶ درصد بیماران و در موج دوم ۶۷ درصد بیماران به کرونای شدید مبتلا شدند.

همچنین روز گذشته مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی از شناسایی ۲۲ هزار و ۳۹۱ بیمار جدید کرونایی خبر دادند. این در حالی است که در این مدت تنها ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند. داده‌ها موید آن است که گرچه سویه امیکرون سرایت پذیری بالایی دارد، اما خطر مرگ و میر ناشی از آن بسیار کمتر از سویه دلتاست.

در ابتدای شناسایی سویه امیکرون، مقامات سازمان جهانی بهداشت نگران بودند به دلیل جهش‌های بالای این سویه، بر شدت همه گیری در جهان افزوده است. با این حال، داده‌های اولیه حاکی از قدرت مرگ و میر پایین‌تر امیکرون نسبت به سویه دلتاست.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید