قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۱

قیمت بیت کوین امروز ۲۱ آذرماه با ۱.۸۲ درصد افزایش نرخ به ۴۹,۱۷۲ دلار معادل ۱,۵۲۰,۹۶۳,۷۱۸ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۱۵۷۷
بازدید : ۴۶۹۶

فرادید | بیت کوین با یک پله صعود وارد کانال ۴۹ هزار دلار شد. امروز ۲۱ آذرماه قیمت بیت کوین با ثبت افزایش ۱.۸۲ درصد به ۴۹,۱۷۲ دلار معادل ۱,۵۲۰,۹۶۳,۷۱۸ تومان رسید.

بیت کوین یک کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) یا رمز ارز است، که در ابتدا به عنوان وسیله‌ای برای مبادله طراحی شده بود؛ اما امروزه به عنوان ذخیره ارزش شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال به جای تکیه و وابستگی به نهاد‌های واسطه مانند بانک، از رمزنگاری برای مدیریت و ایجاد کوین‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش فرادید؛ تاریخچه بیت کوین با اختراع این ارز توسط شخص ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو آغاز شد. ناکاموتو ایده Bitcoin را از ایده‌های مختلفی که توسط جامعه سایفرپانک‌ها ارائه شده بود، گرفته‌است.

بزرگ‌ترین رمز ارز دنیا به سرعت رشد کرد و در بین جوامع آنلاین و آفلاین به عنوان یک ارز شناخته شد. از اواسط سال ۲۰۱۰، برخی کسب و کار‌ها در کنار دیگر روش‌های پرداخت، شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت جدید کردند.

بیت کوین مدتی است که روز‌های سختی را سپری می‌کند. پس از سقوط عظیم هفته گذشته، بیت کوین بار‌ها تلاش کرد وضعیت خود را بهبود ببخشد و حتی تراز ۵۰,۰۰۰ دلار را در چندین نوبت به چالش کشید، اما این تلاش‌ها تاکنون فایده‌ای نداشته است.

دیروز زمانی که اداره آمار اشتغال ایالات متحده نرخ تورم ۶.۸ درصدی که بالاترین رقم آن در حدود ۴۰ سال گذشته است را اعلام کرد، قیمت بیت کوین در حدود ۴۷,۵۰۰ دلار بود.

این خبر تاثیری فوری بر قیمت بیت کوین داشت و منجر به جهش چند هزار دلاری قیمت و لمس تراز ۵۰,۰۰۰ دلاری شد. هرچند همانند تلاش‌های قبلی، این بار هم این دارایی نتوانست از این تراز مهم عبور کند و با ریجکت شدن قیمت، بیش از ۳۰۰۰ دلار از ارزش این ارز دوباره کاسته شد.

البته از آن زمان، وضعیت کمی بهبود یافته و اکنون این ارز رمزپایه بالای ۴۸۰۰۰ دلار ایستاده و ارزش بازار آن نیز بالای ۹۰۰ میلیارد دلار است. در چشم انداز کوتاه مدت، تحلیلگران مطمئن هستند که شاخص "ترس و طمع" بیت کوین به دلیل شکست بیت کوین در نگه داشتن بالای ۵۰۰۰۰ دلار به سطوح بسیار پایین سقوط کرده است.

آخرین باری که شاخص "ترس و طمع" بیت کوین تا این حد ضعیف بود زمانی بود که پادشاه کریپتو در اواخر جولای ۲۰۲۱ (اوایل تیر)، پس از سقوط چشمگیر سه ماهه دوم ۲۰۲۱ (بهار ۱۴۰۰)، زیر ۳۰,۰۰۰ دلار معامله شد.

حدود ۲ سال است که بیت‌کوین به عنوان یک دارایی مستقل شناخته می‌شود و برخی عقیده دارند این دارایی با چرخه اقتصاد مرتبط نیست. اما بیت‌کوین و شاخص دلار همبستگی زیادی با یکدیگر دارند. مکس کایزر، اولین کسی بود که توجه فعالان بازار را به همبستگی منفی بیت‌کوین جلب کرد.

او عقیده دارد زمانی که دلار آمریکا تقویت می‌شود بیت‌کوین به ریزش تمایل پیدا می‌کند. علاوه بر همه شاخص‌هایی که بالا گفته شد بیماری جدید کویید۱۹ ممکن است برنامه‌های فدرال رزرو را به تعویق اندازد. اما در حالت کلی آمریکا در حال تقویت دلار است و این می‌تواند خبر بدی برای بازار رمزارز‌ها باشد.

با همه این حرفا نمی‌خواهیم بگوییم که حتما بیت‌کوین ریزش می‌کند، اما داده‌های تاریخی نقش مهمی در روند بازار رمزارز‌ها ایفا می‌کنند و باید همبستگی دلار و قیمت بیت‌کوین را در تحلیل‌ها دخیل کنیم.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید