وام ازدواج ۱۵۰ میلیون تومان شد؟

وام ازدواج ۱۵۰ میلیون تومان شد؟

اما گویا قرار است وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کند. مبلغ این وام، برای افراد جوانتر ۱۵۰ میلیون تومان و برای افراد دیگر ۱۰۰ میلیون تومان است.

کد خبر : ۱۰۱۵۸۹
بازدید : ۵۷۹۵

اولین گمانه‌زنی‌ها از بودجه سال ۱۴۰۱ می‌گوید مبلغ وام ازدواج حدود ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و به ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

فردا لایحه بودجه ۱۴۰۱ تقدیم مجلس می‌شود. گمانه‌زنی‌ها درباره لایحه بودجه سال آینده آغاز شده است. یکی از این گمانه‌ها درباره مبلغ وام ازدواج است.

آنگونه که تابناک به نقل از یک کارشناس بودجه خبر داده در پیش‌نویس لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبلغ وام ازدواج به ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

مهدی عبدالعلی‌پور، کارشناس بودجه به این رسانه گفته مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱، معادل ۱۰۰ میلیون تومان و برای زوج‌های جوان ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سال گذشته مبلغ وام ازدواج بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بود. مبلغ وام ازدواج برای دختران و پسران زیر ۲۳ و ۲۵ سال ۱۰۰ میلیون تومان بود و برای افراد بالاتر از این سن، مبلغ وام ازدواج ۷۰ میلیون تومان بود.

اما گویا قرار است وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کند. مبلغ این وام، برای افراد جوانتر ۱۵۰ میلیون تومان و برای افراد دیگر ۱۰۰ میلیون تومان است. البته این کارشناس بودجه اعلام کرده که دولت موافق افزایش مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ نبوده و با اصرار مجلس چنین تصمیمی گرفته است.

مجلس ماه گذشته قانونی با عنوان قانون جوانی جمعیت را تصویب کرد که بر اساس آن امکانات و تسهیلات خاصی برای ازدواج و فرزندآوری در نظر گرفته شده بود. احتمالا در قالب این قانون، مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا می‌کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید