هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۱

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۱

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۲۱ آذرماه شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش دید و کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت فراهم است.

کد خبر : ۱۰۱۵۹۱
بازدید : ۵۲۹۱

فرادید | طبق بررسی تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ایران، از امروز ۲۱ آذرماه تا اواخر هفته در غالب مناطق کشور آسمان صاف و جو پایدار خواهد بود و شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش دید و کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت فراهم است.

طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در شهر‌های تهران، البرز، اصفهان، اراک و تبریز کاهش قابل توجه کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

با نفوذ جریانات پر فشار طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و دوشنبه علاوه بر این مناطق در شمال خراسان رضوی و شرق اردبیل بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

از روز دوشنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه به سبب افزایش گرادیان فشاری (نیرویی که باعث حرکت هوا می‌شود) کاهش قابل توجه دما، وزش باد و خیزش گرد و خاک در شرق کشور قابل پیش بینی است.

از اواخر وقت روز پنج‌شنبه سامانه بارشی نوار غربی کشور را متاثر خواهد کرد که انتظار می‌رود بارش‌های خوبی را طی روز جمعه و اوایل هفته آینده در نیمه غربی کشور به همراه داشته باشد.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، خلیج فارس امروز و دریای عمان سه شنبه مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا صاف وغبارآلود با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه صاف و غبارآلود اواخروقت قسمتی ابری با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۸و ۲۹درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۱۰ و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید