کارکنان موفق همیشه کار می‌کنند؟

کارکنان موفق همیشه کار می‌کنند؟

تیم‌های با عملکرد بالا با استفاده از شیوه‌هایی که برای تقویت گردهمایی‌های سازنده‌تر نشان داده شده اند، از نقطه ضعف‌های رایج جلسات کم‌کارآمد اجتناب می‌کنند.

کد خبر : ۱۰۱۶۰۵
بازدید : ۵۶۵۴

به مجرد اینکه صحبت از ایجاد فضا‌های کاری فوق‌العاده و تیم‌هایی با عملکرد بالا به میان می‌آید، محققان سه نیاز روان‌شناختی ضروری را در طولانی‌مدت ارزشمند دانسته اند: استقلال، شایستگی و احساس تعلق. دهه‌ها تحقیق نشان می‌دهد که وقتی افراد از نظر روانی احساس رضایت می‌کنند، سالم تر، شادتر و سازنده‌تر می‌شوند.

از بین این سه نیاز ضروری، احساس تعلق، یا میل به ارتباط با دیگران، همواره مشکل سازترین نیاز سازمان‌ها بوده است. جذب کارمندان با استعداد یک مساله است، اما اینکه دقیقا چگونه می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید که یکدیگر را دوست داشته باشند و با هم همکاری داشته‌باشند، مساله دیگری است.

بیماری همه‌گیرکووید تقویت رابطه را دشوارتر کرده است. در حالی که کار از خانه برای استقلال بسیار مفید بوده و به بسیاری از افراد برای تصمیم‌گیری در مورد زمان و مکان کار قدرت می‌دهد، فقدان نزدیکی فیزیکی با همکاران، شکل‌دهی پیوند‌های شخصی صمیمی را به طور تصاعدی چالش برانگیز کرده است.

با این حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تیم‌هایی که بالاترین عملکرد را داشتند، در طول همه‌گیری راه‌های ظریفی برای هم‌افزایی ارتباطات اجتماعی به منظور تقویت موفقیت خود پیدا کرده اند. این یافته‌ها سرنخ‌های مهمی را در مورد روش‌هایی ارائه می‌دهند که هر سازمانی می‌تواند به وسیله آن‌ها ارتباط بیشتری را (حتی در دورکاری یا کار ترکیبی) تقویت کند تا تیم‌های با عملکرد بالا را رهبری کند.

در طول تابستان، تیم تحقیقاتی ما با شرکت نرم‌افزار ارتباطی Front برای بررسی ۱۱۰۶ کارمند اداری مستقر در ایالات متحده همکاری کرد.

هدف ما ساده بود: تعیین اینکه تیم‌های با عملکرد بالا چه کار‌هایی را به طور متفاوت انجام می‌دهند. برای شناسایی اعضای تیم‌های با عملکرد بالا، ما ۲ پرسش اصلی از پاسخ‌دهندگان داشتیم: (۱) اثربخشی تیم خود را ارزیابی کنید و (۲) عملکرد تیم خود را با سایر تیم‌ها در صنعت خود مقایسه کنید.

کارکنانی که در هر دو مورد به تیم خود امتیاز ۱۰ از ۱۰ را می‌دادند، اعضای تیم‌هایی با عملکرد بالا تعیین می‌شدند و به ما این امکان را می‌دادند که رفتار‌های آن‌ها را با دیگران مقایسه کنیم.

بنابراین، در پاسخ به این سوال که تیم‌های با عملکرد بالا چه کاری را به طور متفاوت انجام می‌دهند؟ مطالعه ما پنج تفاوت کلیدی را نشان داد که همه آن‌ها نقش حیاتی ارتباط صمیمی بین همکاران را به عنوان محرک عملکرد تیم مورد تاکید قرار می‌دهد.

تیم‌های با عملکرد بالا ترسی از جواب دادن به تلفن ندارند

در حالی که تماس‌های تلفنی در محل کار در اکثر موارد به طور فزاینده‌ای کم‌کاربرد شده است، این مورد در میان تیم‌های با عملکرد بالا صادق نیست. تحقیقات ما نشان داد که آن‌ها به طور کلی تمایل بیشتری به برقراری ارتباط دارند و به طور قابل‌توجهی بیشتر از همتایان نه چندان موفق خود با همکاران از طریق تلفن ارتباط برقرار می‌کنند.

این منطقی است. مطالعات اخیر نشان داده است که به‌رغم پیش‌بینی بیشتر مردم مبنی بر اینکه تماس‌های تلفنی ناخوشایند و ناراحت کننده خواهد بود، این برداشت نادرست است. تماس‌های تلفنی نه تنها در عمل ناخوشایند نیستند، بلکه باعث تقویت روابط و جلوگیری از سوءتفاهم می‌شوند و به تعاملات مثمر ثمر بین هم تیمی‌ها کمک می‌کنند.

تیم‌های با عملکرد بالا در جلسات خود هدفمند و راهبردی‌تر عمل می‌کنند

بر کسی پوشیده نیست که جلسات کم‌کارآمد باعث نارضایتی کارکنان، کاهش دامنه شناختی و هزینه‌های میلیاردی برای سازمان‌ها می‌شود.

یافته‌های ما نشان می‌دهد که تیم‌های با عملکرد بالا با استفاده از شیوه‌هایی که برای تقویت گردهمایی‌های سازنده‌تر نشان داده شده اند، از نقطه ضعف‌های رایج جلسات کم‌کارآمد اجتناب می‌کنند. به طور خاص، آن‌ها به احتمال زیاد به کار مقدماتی از سمت شرکت‌کنندگان نیاز دارند (۳۹‌درصد)، برنامه کار را معرفی می‌کنند (۲۶ درصد)، و با هماهنگ کردن شروع می‌کنند تا اعضای تیم را از پیشرفت یکدیگر مطلع کنند (۵۵‌درصد).

با اطمینان از اینکه زمان در کنارهم بودن موثر و مشارکتی است، تیم‌های با عملکرد بالا فقط از جلسات خود استفاده بهتری نمی‌کنند - آن‌ها همچنین زمینه را برای تعاملات پربارتر فراهم می‌کنند و به شکل‌گیری روابط بهتر کمک می‌کنند.

تیم‌های با عملکرد بالا، بازه زمانی بیشتری را روی موضوعات غیر‌کاری سرمایه‌گذاری می‌کنند

از دیدگاه مدیریتی، مخالفت کردن با مکالمات محل کار که ربطی به کار ندارند، آسان است. از این گذشته، کارمندانی که وقت کاری ارزشمند خود را صرف گپ‌زدن درباره یک رویداد ورزشی بزرگ یا فیلم پرفروش می‌کنند، چه سودی می‌توانند داشته باشد؟

با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که بحث در مورد موضوعات غیر‌کاری مزایای عمده‌ای دارد. دلیل این امر این است که در مکالمات شخصی ما به علایق مشترک یکدیگر پی می‌بریم، که باعث تقویت علاقه عمیق‌تر و ارتباطات ارزشمند می‌شود.

در این مطالعه، ما متوجه شدیم که اعضای تیم با عملکرد بالا به طور قابل‌توجهی بیشتر زمان خود را در دفتر برای بحث در مورد مسائل غیرکاری با همکاران خود می‌گذرانند (۲۵درصد بیشتر) - موضوعاتی که ممکن است به ورزش، کتاب و خانواده بسط پیدا کند. همچنین آن‌ها به احتمال زیاد در طول۶ ماه گذشته همکاران خود را برای نوشیدن قهوه یا چای

ملاقات کرده اند. به بیانی دیگر، بهترین تیم‌ها به این علت که همیشه کارمی کنند، موثرتر نیستند. اتفاقا برعکس آن‌ها زمان خود را برای برقراری ارتباط به روش‌های واقعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، که باعث دوستی نزدیک‌تر و کار تیمی بهتر در آینده می‌شود.

تیم‌های با کارآیی بالا به کرات قدردانی می‌کنند و از آن‌ها قدردانی می‌شود

دلیل کلیدی وجود دارد که نیاز به برقراری ارتباط موثر و احساس تعلق باعث عملکرد بهتر در کار می‌شود. این دلیل، کسب احساس ارزشمندی، قدردانی و احترام توسط کسانی است که نظرات آن‌ها را ارزشمند می‌دانیم. به همین دلیل است که مقبول واقع شدن در یک جمع اغلب نیروی محرک قوی تری نسبت به انگیزه‌های پولی است.

در مطالعه ما، اعضای تیم‌های با عملکرد بالا گزارش دادند که در محل کار مورد قدردانی بیشتری قرار گرفته اند هم از سوی همکاران (۷۲درصد بیشتر) و هم از مدیران خود (۷۹درصد بیشتر). به‌طور اساسی، آن‌ها همچنین گزارش دادند که بیشتر از همکاران خود قدردانی می‌کنند (۴۴درصد بیشتر)، این نشان می‌دهد در بهترین تیم ها، قدردانی کردن ربطی به مرتبه شغلی بالا یا پایین ندارد بلکه یک هنجار فرهنگی است که در تعاملات همتا به همتا قابل مشاهده است.

تیم‌های با عملکرد بالا در محل کار منحصر به‌فرد و اصیل هستند

در مطالعه ما، اعضای تیم‌های با عملکرد بالا به طور قابل‌توجهی تمایل بیشتری داشتند که احساسات مثبت را به همکاران خود ابراز کنند. آن‌ها گزارش دادند که احتمال بیشتری می‌رود که از هم‌تیمی‌های خود تعریف کنند، با آن‌ها شوخی کنند و سر به سر آن‌ها بگذارند. آن‌ها در ایمیل‌ها، بیشتر از علامت تعجب، ایموجی‌ها و GIF‌ها استفاده می‌کردند.

با این حال، جالب است که آن‌ها در محل کار نیز تمایل بیشتری به ابراز احساسات منفی داشتند. ما متوجه شدیم که آن‌ها بیشتر به هم‌تیمی‌های خود دشنام می‌دهند، شکایت می‌کنند و کنایه می‌زنند.

چرا ابراز احساسات منفی در محل کار عملکرد مثبت بیشتری را به همراه دارد؟ به این دلیل که جایگزینی برای ابراز احساسات منفی، سرکوب کردن آنهاست و سرکوب از نظر شناختی ناپسند و مشکل‌ساز است. سرکوب شامل صرف منابع شناختی ارزشمند برای پنهان کردن احساسات از دیگران می‌شود و نیروی ذهنی کمتری برای انجام کار باقی می‌گذارد.

مطالعات قبلی نشان داده اند که اصالت و اعتماد‌پذیری به رفاه محیط کار و عملکرد فردی کمک می‌کند. تحقیقات ما نشان می‌دهد که عملکرد تیم را نیز افزایش می‌دهد.

پر واضح است که، مواقعی وجود دارد که ابراز احساسات منفی در دفتر کار مفید یا مناسب نیست. آنچه این یافته نشان می‌دهد این است که تا حدی که اعضای تیم امنیت روانی را برای ابراز طیف کامل احساسات خود با همکاران خود تجربه می‌کنند، عملکرد کلی تیم در مسیر مفید و موثری قرار می‌گیرد.

در مجموع، یافته‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که شکل دهی محل کار با کارآیی بالا به چیزی بیش از استخدام افراد مناسب و مسلح کردن آن‌ها به ابزار‌های مناسب برای انجام کارشان نیاز دارد. این امر مستلزم ایجاد فرصت‌هایی برای توسعه روابط واقعی و معتبر است.

ایجاد ارتباط نزدیک بین هم تیمی‌ها نیازی به هزینه یا زمان زیادی ندارد. با ترکیب شیوه‌های ساده و مبتنی بر شواهد که ارتباط بهتر، جلسات سازنده‌تر و دوستی‌های عمیق‌تر را به همراه دارد، هر محل کاری این توانایی را دارد که نیاز روان‌شناختی اساسی افراد برای ارتباط را تقویت کند و عملکرد تیم را ارتقا دهد.

منبع: HBR

مترجم: اشکانه خلج

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید